Treg mage,tips?

Svisker. Evt duphalac/lactulose som du får kjøpt på apoteket.

Ja var å kjøpte lactulose i ettermiddag. Tar tid før d fungere,men håper d funke snart :) svisker har æ ikke prøvd.tenkte ikke på d siden æ ikke like d. Men nå e d ikke tid å være kresen..

Jeg begynte med duphalac tok det to dager. Har hatt diaré i 5 uker nå...

Prøv et glass biola om dagen, det gjør underverker her vertfall:-)

Spis fiberrik mat, drikk godt med vann og prøv å beveg deg så mye du kan. Det hjelper i alle fall på :) Håper du blir bedre snart!

Hvis du ikke liker svisker så er jo vanlige plommer et alternativ, det er jo sesong for det nå. Frukt inneholder jo dessuten også masse fiber og væske.

Jeg har også slitt veldig med magen etter jeg ble gravid, og tar duphalac/laktulose hver dag(tror kanskje jeg blir litt avhengig). Men den bruker et par dager på å virke.

KIWI!!! det er gull... og så godt! :) event kjøpe deg Lactulose feks. Trenger ikke ta hver dag, men annenhver, eller enda sjeldnere når magen blir mer "normal" :)

Husk å drikke masse masse vann. Tarmene absorberer mye mer væske enn før, og kan gjøre at man får treg mage.

Spis fruktfiber og drikk dobbelt så mye vann som du pleier.. Fruktfiber fåes kjøpt i tabelettform på helsekost :)

Back
Topp