Vi har hatt hjemmekontor og holdt oss for oss selv siden 13. mars.
Gått tur med to venninner (hver for seg) på avstand utendørs + møtt svigermor på avstand. Kun møtt folk jeg vet jobber hjemme og lever forsiktig nå. Ville ikke møtt folk som er i jobb, for så å møte svigermor f.eks. (Men også for min egen del).
Og har vært hos jordmor. Føler jo også forpliktelse for å holde meg frisk til de nødvendige møtene med henne, og ikke dra med smitte til helsestasjonen uten å vite det.
Veldig usikker på hvor forsiktige vi skal fortsette å være, og hvor lenge ... Om det blir aktuelt å besøke familie andre steder i landet til sommeren f.eks.
Mannen min dagpendler til en annen kommune og skal nok snart tilbake på jobb, føler smitten han evt kan plukke opp på kollektivtransport gjør at jeg vil kvi meg for å møte svigerforeldre + være nervøs selv.
Er helt klart mer forsiktig/nervøs/bevisst enn jeg ville vært som ikke-gravid.
Høres fornuftig ut Her vil nok både mannen og jeg måtte tilbake på jobb på et tidspunkt, og det gjør jo at man da også vil være i langt større risiko for å dra med seg smitte hjem. Han pleier også å ta vakter i en bekjents varehandelfirma på sommeren, men nå er vi svært usikre på om det er lurt mtp. det da etterhvert nærmer seg fødsel (juli mnd.). Uansett må jo mannen tilbake i lærerjobben når skolen starter opp i august, så det blir jo da mange møter med potensiell smitte enda nærmere fødsel. Så mye usikkerhet får hjernen til å kverne og kverne, hva er lurt osv. Vanskelig.