Treffer dere folk?

tiomamma

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvem treffer dere i disse tider? Treffer dere noen i det hele tatt?

Her har vi begge hjemmekontor og kommende storesøsken er hjemme. Vi har knapt truffet folk siden koronaregimet begynte, men nå som det virker som dette blir mer langdrygt enn håpet så er jeg usikker på om vi kanskje kan treffe noen faste. En bestemor eller et besteforeldre par f.eks. Men så er det det at de da gjerne treffer andre igjen (gjennom jobb f.eks.), så det blir jo da plutselig langt større smitterisiko.

Hvilke tanker har dere om dette? Hvilke valg har dere gjort eller kommer til å gjøre fremover?
 
Vi treffer kun mine foreldre og søsken, de bor like ved oss og har hjemmekontor. Min mor er på jobb noen dager, men sitter alene på lukket kontor. Så vi er de eneste de ser og de er de eneste vi ser. Ellers har jeg gått tur med et par venninner med god avstand.
Savner å kunne se svigers, men de bor et stykke unna, så måtte blitt overnatting og det er ikke aktuelt enda. Hadde vært anderledes hvis man bare kunne møttes og gått en tur.
Synes det er vanskelig å ikke se noen, og savner spesielt å kunne dele alt rundt graviditet med folk. Men tenker at det er bedre å være på den sikre siden, og håper ting har roet seg en del til september :)
 
Hvem treffer dere i disse tider? Treffer dere noen i det hele tatt?

Her har vi begge hjemmekontor og kommende storesøsken er hjemme. Vi har knapt truffet folk siden koronaregimet begynte, men nå som det virker som dette blir mer langdrygt enn håpet så er jeg usikker på om vi kanskje kan treffe noen faste. En bestemor eller et besteforeldre par f.eks. Men så er det det at de da gjerne treffer andre igjen (gjennom jobb f.eks.), så det blir jo da plutselig langt større smitterisiko.

Hvilke tanker har dere om dette? Hvilke valg har dere gjort eller kommer til å gjøre fremover?
Vi treffer naboene ute. Barna leker sammen på lekeplassen med avstand. Da får vi voksne snakket sammen og sett noen andre enn bare nærmeste familie. Vi har truffet besteforeldre som bor på samme boligfelt ute frem til nå, men i morgen skal vi dit på middag. Både vi og besteforeldrene har vært så og si i egenbestemt karantene siden dette startet. Kommer ikke til å treffe noen andre fremover utenom ute på god avstand. Heldigvis er våren her og det er naturlig å være mer og mer ute med og uten barn.
 
Vi har truffet svigers litt den siste uka eller så. Bare utendørs enda. Svigermor har vært en tur innom sine gamle foreldre, ellers har ikke de heller truffet noen andre. Vi har hatt hjemmekontor siden 13 mars, det har de også. Synes det er en vanskelig vurdering å gjøre, men vi trengte rett og slett litt støtte. På tirsdag f.eks hadde vi noen ærend på butikker, så da var ungene ute med svigers istedet for at vi måtte ha de med oss. (Skulle se på litt ulike alternativ på ting så hadde ikke lyst til å bare reise en av oss. )
 
Treffer ikke folk. Bor veldig øde og nærmeste familie er i nabokommunen. Eneste jeg har snakket med er helsepersonell og kassafolkene i butikken.
 
Vi treffer mine foreldre, og småsøsken iblant, min svigersøster og svigermor. Jeg er i jobb 1-2 ganger i uka.
 
Bare foreldre og søsken som bor noen km unn bare. Kjenner jeg går på veggen snart :p
 
Har vært på besøk hos mamma og pappa, der mine voksne søsken også bor. Mamma og pappa er permitert, så eneste de gjør er å trene/gå turer ute og handle mat. Også treffer vi ei vennine/kollega jevnlig så ungene våre kan leke litt. De er veldig nøye på hygiene og treffer ikke andre pga de er i risikogruppa, så ser ikke på det som noe problem :) I morgen skal vi kjøre til svigerfar og kona. De bor på gård, så vi skal være mest mulig ute.
 
3A34F8F1-9A57-4665-8E61-152F105C92EA.png

Jeg følger retningslinjene fra fhi:) Har møtt venninner ute, bare en om gangen. Ikke kjent på behov for å besøke noen eller ha besøk enda. Men jeg er sykepleier og har jobbet fullt under hele perioden med Covid-19, får derfor dekket behov for sosial kontakt med kollegaene mine. Har ikke barn. Har hele tiden tenkt vi skal vente til etter påske og se hvordan situasjonen er da.
 
Jobber i helsevesenet så treffer masse folk 2 dager i uka :p vanskelig å holde 1-2 meter avstand på kontorene, og ikke minst umulig når du skal hjelpe pasientene :facepalm: begynt å fått utslett på hendene mine av all håndspriten som går med på en dag på jobb :wtf:
 
Jeg treffer ingen innendørs, men omgås mine svigerforeldre utendørs. Av og til møter jeg naboer når jeg går med hunden, vi kan gjerne slå av en prat "på hver vår side" av vegen :)

Kan ikke si jeg savner folk :p Elsker å være med hunden og familien min, andre trenger jeg ikke :D
 
Hvem treffer dere i disse tider? Treffer dere noen i det hele tatt?

Her har vi begge hjemmekontor og kommende storesøsken er hjemme. Vi har knapt truffet folk siden koronaregimet begynte, men nå som det virker som dette blir mer langdrygt enn håpet så er jeg usikker på om vi kanskje kan treffe noen faste. En bestemor eller et besteforeldre par f.eks. Men så er det det at de da gjerne treffer andre igjen (gjennom jobb f.eks.), så det blir jo da plutselig langt større smitterisiko.

Hvilke tanker har dere om dette? Hvilke valg har dere gjort eller kommer til å gjøre fremover?
ville bare forholdt meg til det som blir sagt.. de du bor sammen med kan du være med som vanlig og treffer du evt andr være to meter ifra og ikke større enn grupper på fem. Må huske selv om mange ikke har symptomer, kan de smitte andre. Var artikkel i avisa fra svergie hvor alle sykehusansatte på et sykehus ble testet, de hadde ikke symptomer men flere hadde Corona viruset. Så er noe å ha i bakhodet. Pluss og kanskje holde seg unna eldre og de i risikogruppen. Jeg holder meg bare hjemme, drar å handler om jeg må. Og så har samboer besøk av en kompis og spiller en sjelden gang. Bedre å ha det sånn en periode og evt. kjede seg og savne folk, så viruset blir borte/kontrollert og vi kan gå tilbake til normalen fortere :)
 
Vi har ikke enda følt på behovet for å treffe folk selv, vi koser oss hjemme bare vi tre, har mye å finne på både inne og ute. Men dersom dette skal vare i 3-6-9 måneder til, da vil vi nok ønske å møte foreldrene våre innen den tid. Foreldrene våre savner oss og barnebarnet sitt mye, og "maser" allerede om å møtes. Om enn bare ute, men 2åringen vil jo gjerne kose og opp på fanget til besteforeldrene sine. Samtidig tenker jeg at andre folk er jo faktisk på jobb, og treffer mange mennesker hver dag, også gravide, så da må det kanskje være innafor å møte foreldrene våre om enn bare utendørs? Jeg er så usikker. De går til sine vanlige jobber, så kan ikke garantere at de er smittefrie. Dog har vi kun hatt ett påvist Coronatilfelle i vår kommune. Nei, jeg synes det er vanskelig. Blir ikke klok på dette..
 
Vi er fryktelig heldige som bor på gård med masse god plass ute. Jeg har vært sykemeldt i to måneder med HG, så har ikke sett en sjel på laang tid annet enn lege og jordmor en gang. Mannen er lærer så han har vært hjemme en stund. Vi har truffet mormor og oldefar ute som gutten vår på 2,5 har lekt masse med uten å være «oppi dem». Minsten har vært med å vasket bilen til mormor og oldefar når de kom på besøk, god avstand med hageslangen og så sparker de litt ball. I dag var oldemor også på besøk. Hun satt bare i bilen på tunet med vinduet nede og fjollet og tøyset med oldebarnet som løp ute og viste frem alt han kunne med ball og sykkel

vi har ikke folk på besøk inne, eller drar på besøk. Jeg kaster opp morgen, middag og kveld, så det stopper litt naturlig uten koronaen også for min del det sosiale livet. Hadde jeg hatt form til det, hadde jeg nok gått litt turer med minsten og min mor i nærområdet
 
Vi har truffet søsken (alle permitterte eller hjemmekontor). Og nå skal vi tilbringe noen dager hos foreldrene mine. De er pensjonister og har holdt seg for seg selv de siste ukene.
 
Jeg jobber i butikk så det er ikke til å unngå, dessverre. Hjemme møter vi bare svigers da de er naboene våre - men kun ute.
 
Jobber i helsevesenet så treffer masse folk 2 dager i uka :p vanskelig å holde 1-2 meter avstand på kontorene, og ikke minst umulig når du skal hjelpe pasientene :facepalm: begynt å fått utslett på hendene mine av all håndspriten som går med på en dag på jobb :wtf:
Det har jeg også fått! Smører meg med fuktighetskrem som en gal når jeg ikke er på jo B.
 
Her har vi slått oss sammen med et annet foreldrepar med et enebarn på samme alder som vårt barn. Møtes kun utendørs. Barna får da leke sammen, mens vi voksne prater, men holder avstand. Mine foreldre ser vi bare på skype da de begge er i risikogruppen. Svigers har vi truffet et par ganger utendørs.
 
Her har vi slått oss sammen med et annet foreldrepar med et enebarn på samme alder som vårt barn. Møtes kun utendørs. Barna får da leke sammen, mens vi voksne prater, men holder avstand. Mine foreldre ser vi bare på skype da de begge er i risikogruppen. Svigers har vi truffet et par ganger utendørs.

Skulle gjerne truffet vårt nærmeste vennepar, men begge jobber i samfunnskritiske yrker og har barna i barnehagen. Så det er utelukket for vår del dessverre. De fleste av våre nærmeste, både familie og venner, jobber fortsatt på vanlig måte og er dermed "borti" mange andre mennesker. Det gjør det hele akk så mye mer komplisert.. :)
 
Vi har hatt hjemmekontor og holdt oss for oss selv siden 13. mars.

Gått tur med to venninner (hver for seg) på avstand utendørs + møtt svigermor på avstand. Kun møtt folk jeg vet jobber hjemme og lever forsiktig nå. Ville ikke møtt folk som er i jobb, for så å møte svigermor f.eks. (Men også for min egen del).

Og har vært hos jordmor. Føler jo også forpliktelse for å holde meg frisk til de nødvendige møtene med henne, og ikke dra med smitte til helsestasjonen uten å vite det.

Veldig usikker på hvor forsiktige vi skal fortsette å være, og hvor lenge ... Om det blir aktuelt å besøke familie andre steder i landet til sommeren f.eks.

Mannen min dagpendler til en annen kommune og skal nok snart tilbake på jobb, føler smitten han evt kan plukke opp på kollektivtransport gjør at jeg vil kvi meg for å møte svigerforeldre + være nervøs selv.

Er helt klart mer forsiktig/nervøs/bevisst enn jeg ville vært som ikke-gravid.
 
Back
Topp