Tredjemann? (gravid)

Owæææh! Jeg spotter? Eller hva skjer? Fant små blodflekker i slimet på tørkepapiret i dag. Jeg har aldri spottet mellom to menstruasjoner tidligere, og jeg har heller ikke hatt festeblødninger før (så vidt jeg vet). Er bare på CD 17, så det kan jo ikke være mensen heller. Er det en festeblødning!? :oops:
Så spennende! Jeg og spottet forrige uke og er sååå spent på om det var festeblødning. Driver å tester som en gal, men strekene er så svake at jeg ikke tør å tro at jeg er gravid.
 
Så spennende! Jeg og spottet forrige uke og er sååå spent på om det var festeblødning. Driver å tester som en gal, men strekene er så svake at jeg ikke tør å tro at jeg er gravid.
Iiih! Har du hatt festeblødning før? Eller er det første gang du også spottet? Hvor lenge varte det? Og hvor lenge er det til din IKM?
 
Iiih! Har du hatt festeblødning før? Eller er det første gang du også spottet? Hvor lenge varte det? Og hvor lenge er det til din IKM?
Nei har ikke hatt, og blør aldri mellom menstruasjonene. Kun på spiral at jeg har hatt småblødninger. Det var brunt blod i ca 3 dager denne gangen.

Men det er litt spesielt denne gangen, vet ikke når ikm er. Saken er den at jeg har baby på 8 mnd, satte inn spiral etter fødsel som jeg tok ut for 4 uker siden, da fikk jeg en blødning som varte i 5-6 dager, synes det var for lenge til å bare være «uttak-av-spiral-blødning» så tolka det som en mens. Og for nøyaktig to uker siden ble jeg plutselig skikkelig kåt :hilarious: Ikke vært i nærheten av å være det siden fødsel så tolka det som el var på gang. Så ja, utifra når vi hadde samleie skulle jeg vært 14 dpo. Men el skjer vel gjerne et par dager etter, nei vet altså ikke. Testene blir ikke sterkere, så mulig kjemisk. Ellers er jeg bare helt på jordet :P Har lagt med syk baby på puppen i hele natt så kanskje like greit å vente litt med ny graviditet :P
 
Nei har ikke hatt, og blør aldri mellom menstruasjonene. Kun på spiral at jeg har hatt småblødninger. Det var brunt blod i ca 3 dager denne gangen.

Men det er litt spesielt denne gangen, vet ikke når ikm er. Saken er den at jeg har baby på 8 mnd, satte inn spiral etter fødsel som jeg tok ut for 4 uker siden, da fikk jeg en blødning som varte i 5-6 dager, synes det var for lenge til å bare være «uttak-av-spiral-blødning» så tolka det som en mens. Og for nøyaktig to uker siden ble jeg plutselig skikkelig kåt :hilarious: Ikke vært i nærheten av å være det siden fødsel så tolka det som el var på gang. Så ja, utifra når vi hadde samleie skulle jeg vært 14 dpo. Men el skjer vel gjerne et par dager etter, nei vet altså ikke. Testene blir ikke sterkere, så mulig kjemisk. Ellers er jeg bare helt på jordet :p Har lagt med syk baby på puppen i hele natt så kanskje like greit å vente litt med ny graviditet :p
Utrolig spennende - uansett utfall! Var kanskje kjemisk da? Kan hende kroppen din skjønte at du ikke var klar når du lå våken med syk baby. :hilarious: Hadde dere tenkt å begynne med prøvingen sånn etter hvert uansett?

Jeg spotter i dag også, og det stikker i underlivet. Har hatt "dårlig mage" siden symptomene på EL dukket opp. Sistnevnte er noe jeg har hatt som tidlig symptom også i mine foregående graviditeter, men den blødninga... Jeg er ingen testetøs, så jeg vet ikke om jeg har hatt kjemiske graviditeter før. Venter med å teste til mandag eller tirsdag neste uke. Da skal jeg på seminar, og jeg vil vite om jeg kan ta den helt ut eller ikke. :hilarious:
 
Utrolig spennende - uansett utfall! Var kanskje kjemisk da? Kan hende kroppen din skjønte at du ikke var klar når du lå våken med syk baby. :hilarious: Hadde dere tenkt å begynne med prøvingen sånn etter hvert uansett?

Jeg spotter i dag også, og det stikker i underlivet. Har hatt "dårlig mage" siden symptomene på EL dukket opp. Sistnevnte er noe jeg har hatt som tidlig symptom også i mine foregående graviditeter, men den blødninga... Jeg er ingen testetøs, så jeg vet ikke om jeg har hatt kjemiske graviditeter før. Venter med å teste til mandag eller tirsdag neste uke. Da skal jeg på seminar, og jeg vil vite om jeg kan ta den helt ut eller ikke. :hilarious:
Skjønner ikke hvordan du klarer å la vær å teste :hilarious: Jeg holdt meg vel til 12 dpo sist jeg ble gravid, det var en prøvelse uten like :P

Ja vi skal prøve på Nr 4 etterhvert uansett, men tanken var egentlig å vente et par mnd og se at kroppen og mensen kommer i gang igjen. I tillegg burde jeg komme tilbake på jobb og jobbe minimum 4 uker for å få utbetalt sykepenger fra arbeidsgiver igjen. Så viss jeg er gravid nå må jeg presse meg gjennom 4 uker på jobb uansett form, eller jeg bør hvertfall det for økonomiens skyld.
 
Skjønner ikke hvordan du klarer å la vær å teste :hilarious: Jeg holdt meg vel til 12 dpo sist jeg ble gravid, det var en prøvelse uten like :p

Ja vi skal prøve på Nr 4 etterhvert uansett, men tanken var egentlig å vente et par mnd og se at kroppen og mensen kommer i gang igjen. I tillegg burde jeg komme tilbake på jobb og jobbe minimum 4 uker for å få utbetalt sykepenger fra arbeidsgiver igjen. Så viss jeg er gravid nå må jeg presse meg gjennom 4 uker på jobb uansett form, eller jeg bør hvertfall det for økonomiens skyld.
Blanke tester gir meg ingenting. Jeg får ikke noe ut av å vite at jeg har vært "kjemisk gravid" heller. Blir bare mer stresset av å drive med testing. Så da venter jeg heller til svaret er et sikkert nei eller ja. :)

Oioi, høres ut som det er fornuftig å vente bittelitt i hvert fall? Vi setter nok punktum etter tre, men det er gøy å se hvor mange det er som har tre eller flere her på forumet!
 
Blanke tester gir meg ingenting. Jeg får ikke noe ut av å vite at jeg har vært "kjemisk gravid" heller. Blir bare mer stresset av å drive med testing. Så da venter jeg heller til svaret er et sikkert nei eller ja. :)

Oioi, høres ut som det er fornuftig å vente bittelitt i hvert fall? Vi setter nok punktum etter tre, men det er gøy å se hvor mange det er som har tre eller flere her på forumet!
Ja det er nok mest fornuftig å vente et par måneder :) Jeg har følt det helt siden jeg gikk gravid sist at jeg ikke var ferdig, nå er mine to gamleste 7 og 9 år, det er ikke så mye jobb med de lenger(eller en annen type jobb enn når de var små). Det er faktisk en del hjelp i de :) og når vi allerede er i småbarnsbobla igjen er det ikke så stor forskjell på 1 og 2 tenker jeg. Håper bare jeg klarer å sette et endelig punktum når Nr 4 eventuelt er her :hilarious:
 
Ja det er nok mest fornuftig å vente et par måneder :) Jeg har følt det helt siden jeg gikk gravid sist at jeg ikke var ferdig, nå er mine to gamleste 7 og 9 år, det er ikke så mye jobb med de lenger(eller en annen type jobb enn når de var små). Det er faktisk en del hjelp i de :) og når vi allerede er i småbarnsbobla igjen er det ikke så stor forskjell på 1 og 2 tenker jeg. Håper bare jeg klarer å sette et endelig punktum når Nr 4 eventuelt er her :hilarious:
Skjønner hva du mener. Man blir babyavhengig. :hilarious: Går og gruer meg til valker, bollekinn og runde mager forsvinner, liksom.
 
17. mai og CD 20. Flott dag med ungene. De er stort sett en fryd å ha med seg rundt omkring. Hvis nr. tre blir like lett å ha med å gjøre, så skal jeg seriøst aldri klage. Helt til vi glemmer oss. :hilarious:

Har telt feil og regnet CD fra dagen etter mens, sånn som man regner DPO, men det begynner jo PÅ menstruasjonsdagen. Doh! Ingen spotting i dag. Det varte kun i to dager. Lurer sånn på hva det var?
 
Natt til i dag var magesmertene såpass plagsomme at jeg ikke fikk sove. Hjalp ikke å stå opp og gå på do heller. Er det sånn folk uten hormonell prevensjon har det hele tida? Er hver syklus ulik den forrige?
 
Natt til i dag var magesmertene såpass plagsomme at jeg ikke fikk sove. Hjalp ikke å stå opp og gå på do heller. Er det sånn folk uten hormonell prevensjon har det hele tida? Er hver syklus ulik den forrige?
Min erfaring er litt både og, for mine sykluser har brukt å være ganske like, men innimellom er plutselig en mye vondere enn andre, eller en mye mindre vond. Noen ganger blør jeg litt mer, andre ganger litt mindre.
Men de er fortsatt mer like hverandre enn ulike om du skjønner? Alle symptomene endres ikke hver gang.
 
Min erfaring er litt både og, for mine sykluser har brukt å være ganske like, men innimellom er plutselig en mye vondere enn andre, eller en mye mindre vond. Noen ganger blør jeg litt mer, andre ganger litt mindre.
Men de er fortsatt mer like hverandre enn ulike om du skjønner? Alle symptomene endres ikke hver gang.
Nei, ikke sant? Men her kan det jo fortsatt være hormonkluss etter graviditet og amming, da. De (snart) to syklusene jeg har hatt er HELT ulike. I dag var jeg kvalm også, så jeg tok faktisk en "seks dager før"- og en IKM-test, selv om jeg skulle vente, men begge var helt hvite. Så nå kommer vel mensen snart, eller så har jeg lurt meg selv... Er nå på CD 22 og 6-10 DPO. Spotting på CD 18 og 19 (2-6 DPO).
 
Jeg har begynt å tenke at jeg kanskje ikke hadde EL når jeg trodde likevel. Tenk om spottingen var på GRUNN av EL? Har lest at det er mulig. Hadde jo mensaktige smerter i etterkant også, så... Håper samleiet to dager før var nok i så fall. :hilarious: Høres jo mer logisk ut med tanke på at forrige syklus etter graviditeten var 43 dager lang. Mer sannsynlig at denne skulle blitt rundt 33 dager fremfor 25, da? Syltynn håpstråd her, men sikter meg inn på IKM 22.
 
Joda. Jeg må ha hatt EL da jeg trodde (ca. CD 11). For en kort syklus! Det kan nemlig virke som at jeg har fått mensen, og da endte jeg opp på 23 dager, mot 43 forrige gang. Hva i all verden var spottingen på CD 18 og 19 da? Varsel om mensen? Post-ammehormonene umulig være på plass ennå...

Og nå er jeg selvsagt stressa fordi jeg blir 38 om to uker, og fordi jeg har blitt gravid så lett før... :sorry:

Har oppdatert første innlegg med PP-info.
 
Jeg gruer meg sånn til å bli 38. Jeg vet det bare er et tall, og jeg blir ikke mindre fruktbar i løpet av én dag, men det symbolske er drepende...

Ble gravid med første da jeg var 33, og fødte som 34-åring.
Ble gravid med andre da jeg var 35, og fødte som 36-åring.

Hadde så inderlig håpet å bli gravid som 37-åring, men nå er det svært liten sannsynlighet for at det skjer. Vet at det er idiotisk, men jeg har hengt meg sånn opp i det... Kan jo rekke å føde som 38-åring likevel, men nå er jeg plutselig redd for at det aldri skjer igjen.
 
Jeg gruer meg sånn til å bli 38. Jeg vet det bare er et tall, og jeg blir ikke mindre fruktbar i løpet av én dag, men det symbolske er drepende...

Ble gravid med første da jeg var 33, og fødte som 34-åring.
Ble gravid med andre da jeg var 35, og fødte som 36-åring.

Hadde så inderlig håpet å bli gravid som 37-åring, men nå er det svært liten sannsynlighet for at det skjer. Vet at det er idiotisk, men jeg har hengt meg sånn opp i det... Kan jo rekke å føde som 38-åring likevel, men nå er jeg plutselig redd for at det aldri skjer igjen.
Det er sånne ting jeg og kan finne på og henge meg opp i. Første her er født i 2014, da fikk jeg det for meg at alle barna mine må være født i partallsår. Så når vi prøvde på Nr 2 var jeg skikkelig stressa for å ikke rekke å bli gravid til å føde i løpet av 2016. Det ble lillesøster i 2016. Sååå når vi da skulle prøve på nummer 3 ventet jeg med å ta ut spiralen til mai 2021 så det skulle bli 2022 baby, ble gravid med en gang men mistet i senabort. Var igjen skikkelig stressa for å ikke rekke å bli gravid til å få i 2022, men joda ble august 22 baby, og nå føler jeg at Nr 4 MÅ komme i 24 :hilarious: Skikkelig teit, men ja :P
 
Det er sånne ting jeg og kan finne på og henge meg opp i. Første her er født i 2014, da fikk jeg det for meg at alle barna mine må være født i partallsår. Så når vi prøvde på Nr 2 var jeg skikkelig stressa for å ikke rekke å bli gravid til å føde i løpet av 2016. Det ble lillesøster i 2016. Sååå når vi da skulle prøve på nummer 3 ventet jeg med å ta ut spiralen til mai 2021 så det skulle bli 2022 baby, ble gravid med en gang men mistet i senabort. Var igjen skikkelig stressa for å ikke rekke å bli gravid til å få i 2022, men joda ble august 22 baby, og nå føler jeg at Nr 4 MÅ komme i 24 :hilarious: Skikkelig teit, men ja :p
Altså, det er jo så dumt når man ser det utenfra, men samtidig så VIKTIG! :hilarious: Du lyktes jo på tredjemann likevel, så det må jo være "krise" om fjerde ikke klaffer?

Jeg blir også trist av at de ikke kommer til å være født i 2019, 2021 og 2023. Drømte om at alle skulle gå i barnehagen samtidig. :sorry:
 
Altså, det er jo så dumt når man ser det utenfra, men samtidig så VIKTIG! :hilarious: Du lyktes jo på tredjemann likevel, så det må jo være "krise" om fjerde ikke klaffer?

Jeg blir også trist av at de ikke kommer til å være født i 2019, 2021 og 2023. Drømte om at alle skulle gå i barnehagen samtidig. :sorry:
Haha ja det er faktisk litt krise, men jeg har nesten et år på meg til å bli gravid, og har blitt gravid på pp1 og pp2 før. Men nå venter jeg jo på å bli fruktbar igjen, kan vel ta sin tid når man har en som gjerne vil ha en puppeskvett både 2 og 3 ganger i løpet av natten :hilarious: Men vi tar det som det kommer :)

3 unger i bhg samtidig høres heftig ut:hilarious: men jeg forstår absolutt tankegangen, jeg og kunne funnet på å hatt en sånn ide :P her rakk begge å begynne på skolen før Nr 3 kom, og det er litt godt. Ingen sjalusi,og masse hjelp og kos i dem for minstemann :) hadde det ikke vært for samlivsbrudd og ny mann, hadde sikkert treeren komt før her og. Antageligvis i 2020:hilarious:
 
Haha ja det er faktisk litt krise, men jeg har nesten et år på meg til å bli gravid, og har blitt gravid på pp1 og pp2 før. Men nå venter jeg jo på å bli fruktbar igjen, kan vel ta sin tid når man har en som gjerne vil ha en puppeskvett både 2 og 3 ganger i løpet av natten :hilarious: Men vi tar det som det kommer :)

3 unger i bhg samtidig høres heftig ut:hilarious: men jeg forstår absolutt tankegangen, jeg og kunne funnet på å hatt en sånn ide :p her rakk begge å begynne på skolen før Nr 3 kom, og det er litt godt. Ingen sjalusi,og masse hjelp og kos i dem for minstemann :) hadde det ikke vært for samlivsbrudd og ny mann, hadde sikkert treeren komt før her og. Antageligvis i 2020:hilarious:
Ser den! Høres litt deilig ut å slippe sjalusien, ja. :facepalm: Når pleier du å få tilbake mensen? Jeg måtte slutte å amme HELT og så vente på mensen i tre måneder  til etter det. Da var det et halvår siden nattamming ble kuttet. Slik var det med begge, så det var litt optimistisk å håpe på 23-barn da, med andremann født sent i november. :hilarious:

Har også blitt gravid på PP1 og PP2 før, meeen nå er jeg på PP3 og straks 38, så frykten har satt seg.
 
Back
Topp