Tredjemann? (gravid)

Jeg hadde egentlig tenkt å ta pause fra prøving frem til minst juni, men i dag tok vi en prat, og vi er enige om at det som skjer, det skjer. Det er idiotisk at staten skal "bestemme" hvordan familien planlegges. Jeg blir ikke yngre, og med tanke på at syklus trolig blir ustabil en stund fremover, så er det dumt å la sjansene gå fra seg. Jeg  vet jo ikke, men etter forrige graviditet var første syklus rundt 50 dager lang. Var heldig og ble gravid, men hvis 50-dagerssykluser blir den nye normalen, har jeg bare sju sjanser i året...

Fikk som nevnt mensen i forrige uke, men blødningen varte bare i tre dager og var ganske sparsommelig, så det lover ikke bra for "normal" syklus. Tror ikke det var festeblødning i hvert fall.

Nå må vi bare være flinke til å spare og prise oss lykkelige over at en eventuell ny baby kan arve alt. (Og at vi bandt renta i fjor sommer...) Bilen klarte seg greit gjennom EU-kontrollen, så da er det forhåpentligvis to år til neste verkstedbesøk. :nailbiting: Håper babysete kan festes med isofix i forsetet, haha. Ellers sliter vi.
 
Skjønner logikken bak å ikke ta en pause godt jeg, lykke til! Håper syklusen lander og at det blir baby kjapt :)
 
Greit å være tidlig ute med å sjekke alskens, si! Jeg fant ut at det koster flesk å skru av airbagen i bilen vår, så det er rett og slett umulig å få med seg tre unger i den. Vi må altså spare til både bil og trolig ubetalt permisjon (om jeg skulle bli gravid relativt raskt). Ingen tegn til ny EL ennå, men håper jo at vi rekker å få en liten en i 2023. Men det som må gå, det går. Jeg har kjøpt EL-tester for første gang i mitt liv. Vet ikke helt om det er "meg" ennå, men tenkte å prøve og se om det er mer pålitelig enn egen intuisjon.
 
Ok, EL-tester er  ikke meg. Har brukt tre og allerede blitt sur/stressa/nedslått. CD 25 og ingen kroppslige tegn til EL. Har meldt meg inn i min tredje IKM-gruppe på rad (IKM uke 17). Men tipper det blir IKM 18, egentlig. Kanskje enda senere. Lov å håpe at jeg ikke har lagt merke til EL og blitt gravid/får TR lell. :hilarious:
 
CD 28. Tok for ordens skyld en graviditetstest, men den var helt blank. Tok også en EL-test, og streken er så svak at en ikke skulle tro at det finnes LH-spor i kroppen i det hele tatt. Ser ut til at jeg må vente enda 1-2 uker til før EL kommer. Om den ikke gjør det DA heller, så kontakter jeg gynekolog.
 
CD 33. Har entret IKM 18 og dermed min fjerde IKM-gruppe på én syklus.

I dag og i går har jeg hatt løs mage, noe smerter i korsryggen, litt i underlivet og på høyre side i det som kan være eggstokken. Passer bra siden jeg kjente det på venstre side forrige EL. Har også hatt veldig lyst i dag. Det kan tolkes som at EL er på vei, eller i det minste at kroppen prøver å slippe egg. Det er første gang jeg har kjent alt dette i denne syklusen. Tok en graviditetstest for sikkerhets skyld, og den var negativ. Skal selvsagt være borte fra mannen hele denne uka, så får kjøre på i dag og håpe det holder.

Om dette  er EL runder jeg fort en syklus på 47-49 dager. "Hurra". Vel, vel, om ca. to uker kommer fasiten.
 
Uuuurk. Jeg er trolig 7 DPO i dag. Enda en uke til jeg får svaret på om det var EL eller ei. Jeg skal ikke teste og styre, men bare la det gå sin gang. Det er for tidlig nå uansett. Symptomjakten er selvsagt til stede, men en kan jo kjenne alt mulig når en først begynner å lete. "Litt kvalm, litt øm i underlivet, klør litt, sulten" og så videre. Det kan like gjerne være naturlige variasjoner. Jeg vet jo ikke hvordan jeg føler meg i en normal syklus uansett, men foreløpig virker det ikke som jeg har mye PMS eller andre symptomer som mange andre "sliter" med i løpet av syklusen.
 
På kampsporttreningen i går fikk vi vite at stormesteren vil se oss alle i en graderingssituasjon i september. Han kommer reisende fra en annen verdensdel, og jeg har aldri møtt ham i virkeligheten. Jeg bare: "Men faen, tenk om jeg er gravid da!?" Da går det jo ikke! Men jeg kan ikke akkurat utsette prøvingen heller på grunn av det.

Jeg vet jo at man ikke skal trene kontaktsport når man er gravid, men jeg skal prøve å være med på det jeg kan likevel. Kan jo alltids trene på det som ikke omhandler mageregionen. Hadde vært leit å gå glipp av mer enn ett års trening når jeg endelig har kommet i gang igjen... Vet ikke om det lar seg gjøre med gradering, dog.
 
I dag runder jeg CD 42, og med det må jeg ta min ukentlige graviditetstest. Tisset rett på en RFSU-test i morges og fikk en svak positiv strek, men mistenker at det var skygge på grunn av urinsøl. Tok nemlig en tidligtest senere på dagen (med utvannet urin, riktignok), og den var negativ. Det rare er at jeg har ubehag i underlivet og dårlig mage. Det har jeg også hatt svært tidlig i foregående graviditeter. I tillegg har jeg blitt mer og mer "seig" i løpet av de siste dagene. Det å trille vogna med begge ungene i har plutselig blitt et ork. Men en kan jo ha redusert fysisk kapasitet, dårlig mage og ubehag i underlivet ellers også, særlig i PMS-perioden, så det er intet sikkert tegn.

Det rare er at jeg innbiller meg at jeg er gravid nå, og at det snart kommer en knallpositiv test. Er det på grunn av den svakt positive skyggetesten? Er det fordi jeg skjønte at jeg var gravid før jeg i det hele tatt testet med førstemann? Er det fordi andremann ble til en gang mellom CD 30 og 42 på PP1? Eller er det faktisk intuisjon? Hater at jeg begynner å håpe og sammenligne. Det jo ikke være likt?

Tror jeg er 9 DPO, men kan selvsagt ikke være sikker. Hvis ikke symptomene blir veldig plagsomme, så venter jeg til CD 49 med ny test.
 
Spennende da! Har fått skygge en gang på rfsu men da var den knallgrå, om den er rosa... jeg hadde ikke klart å vente ei uke med neste neste test for å si det sånn :D
 
Spennende da! Har fått skygge en gang på rfsu men da var den knallgrå, om den er rosa... jeg hadde ikke klart å vente ei uke med neste neste test for å si det sånn :D
Den var svakt, svakt rosa. Men tidligtest var negativ, så stoler ikke på den.
 

Vedlegg

  • 20230426_060502.jpg
    20230426_060502.jpg
    1,1 MB · Visninger: 118
  • 20230426_060352.jpg
    20230426_060352.jpg
    3,2 MB · Visninger: 78
Min første "ekte" syklus etter ammeslutt endte på 43 dager. I dag kom nemlig mensen... Det blir spennende å se om denne syklusen blir like lang, eller om det normaliserer seg. Det betyr i det minste at jeg treffer godt på tolkning av eggløsning! Den første dagen jeg merket symptomer var 14. april, men jeg noterte også 17. april. Skal følge ekstra godt med fra CD 10 nå, tenker jeg. Kommer til å melde meg inn i IKM 22-gruppa selv om det sikkert ikke blir noe før IKM 25, haha.
 
Last edited:
Nå har jeg blødd i fem dager. Det lover bedre enn forrige syklus der jeg kun blødde i tre dager. Håper det betyr at syklusen er på vei til å normalisere seg! Skal holde utkikk etter EL-symptomer fra CD 7, tenker jeg. Bedre føre var enn etter snar og så videre... CD 5 i dag. Bluuurgh.
 
Mensen ga seg etter seks dager. Det minner mer om "gamle dager" på p-pillen og de to-tre prøveperiodene etter pilleslutt. Kan det bety at syklusen min blir mer forutsigbar denne gang? Den som lever får se. Nå skal jeg følge med på utflod, nedre mageregion, tarmsystem, kuldefornemmelser og kroppslukt!
 
I dag er jeg på CD 14 og kaaansje i DPO-land. Kjente tendensene allerede på CD 11, har følt ubehag i underlivet, hatt løs mage og sett EL-slim. Men så har jeg også hatt sex (sædrester kan ligne EL-slim...), spist mye mat og drukket alkohol. Kan like gjerne være det? Blir nesten overrasket om syklusen min skulle ha normalisert seg allerede! Meeen så har jeg jo aldri opplevd to sykluser på rad etter en graviditet før, så hvem vet? Fåglarna har ikke sagt noe i hvert fall. :dance018

Venter med første test til CD 28.
 
CD 16 og mellom 1 og 5 DPO (eller ingen). Har sagt det før, men er så spent på hvor lang syklusen blir nå, og om jeg treffer på EL igjen! Da anser jeg meg selv som proff.

Første g-test blir på CD 28. Da er jeg mellom 13 og 17 DPO (eller ingen, eeeller menstruerende). Har masse murringer og trykk, men så har jeg også vasket og beiset terrassen, så i klassisk meg-stil kan alt av sånne symptomer komme av andre ting.
 
Tror jeg er mellom 2 og 6 DPO. EL-slimet ble borte i går. Jeg kjenner MYE i mageregionen. Det murrer mye mer enn i forrige syklus. Er skikkelig gira og spent. Skal leve hver dag som om det var "den siste" før to år med graviditet og amming nå. Trene, sove, drikke øl, spise spekemat, myke oster og rå fisk. :hilarious:
 
Owæææh! Jeg spotter? Eller hva skjer? Fant små blodflekker i slimet på tørkepapiret i dag. Jeg har aldri spottet mellom to menstruasjoner tidligere, og jeg har heller ikke hatt festeblødninger før (så vidt jeg vet). Er bare på CD 17, så det kan jo ikke være mensen heller. Er det en festeblødning!? :oops:
 
Back
Topp