Tre barn i bil!!

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
når vi får baby i løpet av sommer/høsten så blir det tre barn å ha med i bilen. Må selge den nydelige bilen min:-( Hvilken bil får man tre seter i. blir 1 bakovervendt og to fremovervendt. baran er 5,5 og 7,5 da. Når kan dem begynne med bare pute?

Ford Mondeo stasjonsvogn. Det er en stor bil. 2008 eller nyere.

Vi ser på Ford s-max og Peugeot 5008;) da en må mest sannsynlig ha en flerbruksbil når en skal ha 3 barneseter bak. Og hos oss er det uaktuelt ha å babystol uten base. Så da tviler jeg en vanlig personbil får plass til to beltestoler og base med babystol :cool:

Renault Scenic /Grand Scenic går også. Bilen ser liten ut men jeg får mere i den bilen enn jeg fikk i Mazda 5 :-)
Har 3 isofix fester :-)

Vi har babystol og to beltestoler i den, går veldig fint.

Ang pute: i ferien just brukte de store kun pute og det var kun klaging. Måtte støtte seg mot hverandre, ikke behagelig å sovne, svinger ble tungvindt siden de hele tida kom bort i hverandres hoder. De var lettet å endelig kunne sitte i beltestol med rygg og hele greie igjen :-)

Vi har Ford s-Max, har to bakovervendte og et fremovervendt :)

Ford s-max har god plass til tre seter.

Det er anbefalt at de sitter i sete med rygg og sidebeskyttelse til de er enten 36 kg eller 140/150 cm høye.
oj så lenge nå ? det var ikke jeg før kanskje 6 - 7 klasse ;O :P men selvfølgelig viktig med sikkerhet :)

oj så lenge nå ? det var ikke jeg før kanskje 6 - 7 klasse ;O :p men selvfølgelig viktig med sikkerhet :)
min 3.klassing er 142cm. han har beltestol enda, men har pute i bilen til faren sin. sitter mye stødigere med stol enn bare pute :)

Vi har en Peugeot 5008, og venter nummer 3 i mars.
Fra før har vi en på 7 år i beltestol, og ei på 3 år i bakovervendt stol
Trenger ikke å bytte bil

Anbefaler flerbruksbiler med separate bakseter :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi gikk nå til innkjøp av Volkswagen Touran. Den er absolutt å anbefale når man får tre barn som bruker seter. Vi hadde Ford stasjonsvogn, den var ikke plass til tre seter i!

jeg har en renault megane scenic - genial bil sånn egentlig :) lett ifht isofix, går supert med 3barnestoler da den har seperate seter baki og alle er 3punkt seler! ser liten ut men veldig god plass og smarte løsninger :D verdt å ta en titt :)

Ene tanteungen min satt på pute med rygg ut 3 kl, han elsket sete sitt og følte han satt best der og ikke minst følte seg mest trygg
- Ja jeg sa ikke noe annet :) jeg bare mener at jeg nok hadde blitt flau som 11-12 åring om jeg måtte sitte på sånn barnestol når de andre hadde sluppet ... siden alle var jo høyere enn meg ;) er jo ikke så mye høyere enn 150 nå heller da :P men selvfølgelig trygghet og sikkerhet kjempe viktig :)

Back
Topp