Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
blir det bedre? HeheDere som har/har hatt treåringer: hvordan har dere opplevd denne berømte trassalderen? Hvis det var utfordringer; hva var de og hva var verst? Hvordan prøvde dere å løse det, og når ble det bedre?
Oppmuntrende....blir det bedre? Hehe![]()
Vår begynte på den tiden også, og det viste seg å være barnemat... Bare sånn for å være positiv og støttende.Jenta vår er 1 år og 9 mnd og jeg syns hun trasser nok alleredekrysser fingrene for at det ikke blir verre, men det er nok bare ønsketenkning
svigerinna min sin datter begynte ved 1 års alderen og er nå 5,5år og har absolutt ikke blitt bedre enda Hehe, men det er nok store forskjeller der som med alt annet
er vel sunt å ha egne meninger også, vi får bare velge kampene våres
![]()
Dette kjenner jeg veldig igjen. Det går jo opp og ned. Hvordan reagerer hun på tilsnakk, da? Her blir det ofte total meltdown selv om vi er rolige og ikke sinte, vet ikke om noe går inn da.Nja, frøkna her er 3.5 og det går veldig opp og ned.
Noen dager er ille, andre bra.
Det verste er nok at hun er så hissig, og at den minste lille ting kan få henne til å skrike og hyle eller gråte. Feks at hun skulle ta av/på genseren selv, ikke ha risen til middagen på den siden av tallerkenen osv.
Tilsnakk er hun ikke glad for![]()
Ellers er hun i grunnen grei å ha med å gjøre når vi ikke blir sinte eller er stresset.
Å beholde roen er alfa og omega ;-)
Om det går over? Tja, den ene fasen overlapper den andre, så jeg synes alltid at det er ett eller annet![]()
6-åringen er ikke helt grei han heller![]()
Haha takk for oppmuntringen!Vår begynte på den tiden også, og det viste seg å være barnemat... Bare sånn for å være positiv og støttende.Neida, vi har ei "kraftfull" jente, ikke alle som er sånn, så klart. God jente, altså, bare viljesterk.
![]()
Hehe..vi har gjerne et ekstremt tilfelle av trass hjemmeOppmuntrende....![]()
Ja, stress er det verste!Viljesterk. Skal klare alt selv og har allverdenstid til å få det til når mor har dårlig tid. Noe som gjør det lettere for oss er valg. Diskuterer ikke om vi ekal ha lue eller ikke, men hvem bestemmer hun selv. Jo mer stress jo verre blir det.
Ja, det føles jo sånn, at man har feilet... Da er det godt å høre fra andre med like erfaringer. Så takk!Her begynte det ikke før hun var 4, følte vi hadde feila totalt. Den snille gode jenta blei et "monster", men det gikk heldigvis over! Hardt når det står på, bare ikke la deg rive med!![]()
Er det mye? Jeg har nok hatt ganske klare forventninger om at det kom til å bli en del trass, eller øving på å bestemme over seg selv om du vil, så jeg har ikke tenkt noe videre over at jenta vår blir lemensint minst en gang om dagen, gjerne tre. Men så har jeg skjønt at ikke alle har det sånn... Hvordan er det hos dere?Hehe..vi har gjerne et ekstremt tilfelle av trass hjemme![]()
Her blir han så sint at det svartner for han.da biter og slår han..men tror han er veldig bortskjemt fra liten av så er vanskelig å endre på det noEr det mye? Jeg har nok hatt ganske klare forventninger om at det kom til å bli en del trass, eller øving på å bestemme over seg selv om du vil, så jeg har ikke tenkt noe videre over at jenta vår blir lemensint minst en gang om dagen, gjerne tre. Men så har jeg skjønt at ikke alle har det sånn... Hvordan er det hos dere?
Kommer litt an på hva det er hun får tilsnakk for. Noen ganger begynner hun å gråte, andre ganger illsintDette kjenner jeg veldig igjen. Det går jo opp og ned. Hvordan reagerer hun på tilsnakk, da? Her blir det ofte total meltdown selv om vi er rolige og ikke sinte, vet ikke om noe går inn da.
Det blir jo spennende å se hva neste fase blir, da!![]()
Ja, kan hende... Får jo håpe han blir roligere når han vokser til litt, da.Her blir han så sint at det svartner for han.da biter og slår han..men tror han er veldig bortskjemt fra liten av så er vanskelig å endre på det no![]()
Så deilig, da! Da er det jo levelig!Her var det bare en liten periode der hun skulle gjøre alt selv. Kle av/på seg selv, pusse tenner selv, åpne døra, åpne og lukke bildøra osv.
Så hvis vi glemte noe av det ble det dramaskrik. Så når vi husket på det, var det ikke noe problem.![]()