Jeg ønsker meg 2 barn, men bare pga dårlig opplevelse fra sykehuset så gruer jeg meg skikkelig, grøsser faktisk over tanken. Fødselen var igrunnen veldig fin og jordmor var helt super, men barsel avdelingen var ett mareritt. Bak en gardin på ett 4 mannsrom var vi, lyset var alltid dempet, det var knøttlite og jeg følte meg nesten kvelt av veggene. Samboer måtte dra tidlig vær kveld og når han var der måtte vi hviske. Jeg slet med ammingen og følte meg veldig alene og ville bare hjem. Rommet var også gammelt og sengen var grusom ubehagelig og jeg gråt fra samboer dro på kvelden til han kom tidlig neste dag. Alt var skummelt og nytt og jeg følte meg alene i ett mørkt hjørne bak en gardin hvor de ansatte var travelt opptatt og var kjapt inn og ut når man ringte på. Husker jeg telte timene hver kveld og natt og jeg følte verden min raste sammen når vi måtte bli en dag ekstra pga mye vektnedgang.
Neste gang vet jeg blir bedre siden det blir nr 2 og føles litt tryggere, og vi flytter hjem om 1 år fra en liten by til en stor by og det blir nytt sykehus. Men bare tanken på at det kan bli det samme gjør at jeg ikke vil gjennom det igjen noen flere som ikke trivdes så godt og bare ville hjem?
Neste gang vet jeg blir bedre siden det blir nr 2 og føles litt tryggere, og vi flytter hjem om 1 år fra en liten by til en stor by og det blir nytt sykehus. Men bare tanken på at det kan bli det samme gjør at jeg ikke vil gjennom det igjen noen flere som ikke trivdes så godt og bare ville hjem?