Trassalder

Juli15/juni18

Flørter med forumet
Begynne dei små allerede nå? Uff jenta mi var heilt ville i dag. Heiv seg på golvet og skreik og skreik. Ikkje til å roa. Og det bare fordi ho ikkje fekk kommer opp på armen siden eg holde på med mat.

Nåken andere som er så ville?
 
Ja, og det har holdt på en stund allerede. Tror gutter er villere enn jenter etter det jeg har hørt. Det er en kamp å få på han klær/pusse tenner/ta fra han ting han ikke får lov til å leke med osv osv. Han gråter og skriker og blir helt rød i ansiktet mens han hikster og spreller med bein og armer. Kaster hodet bakover.
 
Jeg har og en tass med mye og sterke meninger, men overrasket er jeg ikke da vi er 3 med rødt hår og 2 av oss er steinbukker [emoji14] selv om jeg kan bli overrasket over hva han gidder å trass for, så kan jeg si at hormonbomben på 10 år er mye værre[emoji23]
 
Trass er et utdatert negativt ord som henger igjen fra en tid der vi visste mindre om barns utvikling.
Tenk på det som en positiv ting; hun får egne meninger, tester grenser og lærer seg å stå på sitt.
Hjelp henne med å sortere følelsene sine, snakk rolig til henne, være større og husk at hun gjør akkurat som hun skal i sin utvikling som menneske. :)

Det kommer maaaaange flere slike perioder, og for oss kan det virke som om de reagerer helt ut av proporsjoner, men for dem er det helt reelt, og de må få lov til å føle hva enn de gjør. :)
 
Jepp! Her har jeg en skikkelig hissigpropp. Får hun ikke viljen sin så går hun i bro. Kaster hodet bakover og skriker! Hun er en bestemt ung dame!
 
Jeg har og en tass med mye og sterke meninger, men overrasket er jeg ikke da vi er 3 med rødt hår og 2 av oss er steinbukker [emoji14] selv om jeg kan bli overrasket over hva han gidder å trass for, så kan jeg si at hormonbomben på 10 år er mye værre[emoji23]
Ja jenta mi har og rødt hår. Tror det er virkelig nåke med det [emoji23]
 
Ja jenta mi har og rødt hår. Tror det er virkelig nåke med det [emoji23]
De sier så, selv har jeg rødt hår og er kanskje ikke den rette til å svare [emoji14] Men om du spørr mine foreldre stemte det hvertfall på meg, og jeg mener det stemmer på barna [emoji23]
 
Begynne dei små allerede nå? Uff jenta mi var heilt ville i dag. Heiv seg på golvet og skreik og skreik. Ikkje til å roa. Og det bare fordi ho ikkje fekk kommer opp på armen siden eg holde på med mat.

Nåken andere som er så ville?

Oh yes :p han er så glad i t-banen og vi ser den hver dag til og fra barnehagen. Hvis t-banen ikke kjører forbi og jeg går videre blir han så lei seg og prøver å klatre ut av vogna. Så nå går vi 5 min før på morgenen så vi får sett to t-baner ;)
 
Her har hun vært slik siden hun var 10 mnd :p
Kan bli gal til tider når hun hyler og gjør seg vrang / vill. Spesielt nå som jeg har en på 3 mnd itillegg hehe.

Nei hun har ikke rødt hår her men svarte krøller :D
 
Ååh ja.
Har en bestemt liten frøken her, hun er like sta som sin mamma, om ikke mer :p
Skal helst gjøre ALT selv.
Får hun det ikke til så kaster hun seg ned på gulvet, sparker, skal jeg plukke henne opp blir hun en gele klump :p
 
Ååh ja.
Har en bestemt liten frøken her, hun er like sta som sin mamma, om ikke mer :p
Skal helst gjøre ALT selv.
Får hun det ikke til så kaster hun seg ned på gulvet, sparker, skal jeg plukke henne opp blir hun en gele klump :p

Han gjør seg om til gele klump når jeg bærer han opp eller ned trapper. Noen ganger helt ut av det blå! Skummelt det der :eek:
 
Han gjør seg om til gele klump når jeg bærer han opp eller ned trapper. Noen ganger helt ut av det blå! Skummelt det der :eek:

Jaa :p her kan det komme ut av det blå også :p veldig skummelt.
 
Her er det ei bestemt lite jenta. Mange gonger om dagen kan ein sjå at pøbelen i ho kjem fram. Fasinerande utvikling.
 
Back
Topp