Trassalder!

Inga80

Elsker forumet
Når er egentlig trassalderen? Tror mine unger er født rett inn i trassalder og kommer til å forbli der til de er voksne!
Dagens syting over "håpløse" unger :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

De trasser fra de er ganske små til de flytter ut sånn ca. Det er mitt inntrykk ihvertfall :p

Sent from my iPad using BV Forum

Ingenting som heter trassalder ;) Men noen som har litt sterkere vilje enn andre:p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ingenting som heter trassalder ;) Men noen som har litt sterkere vilje enn andre:p

Haha :-) Mine har så absolutt vilje ja :-) Bra mamma'n er sta og ikke gir etter for mas og grining ;-)

Trodde det var litt for tidlig, men her har frøkna bevist trasset og laget store numre ut av lite siden før hun var året. Snart 15mnd nå og litt av ei drama queen hatt tydelig personlighet siden hun var bitte liten. Må snu oss og le ofte da hun "golver" og hyler slår og sparker i gulvet når hun ikke får viljen sin.

Trodde det var litt for tidlig, men her har frøkna bevist trasset og laget store numre ut av lite siden før hun var året. Snart 15mnd nå og litt av ei drama queen hatt tydelig personlighet siden hun var bitte liten. Må snu oss og le ofte da hun "golver" og hyler slår og sparker i gulvet når hun ikke får viljen sin.

Ja, noen begynner med dette tidlig :-)

Haha - dere er to med andre ord ;) :) Det er bra det! Er vel igrunn det "trassalderen" handler om - barnet tester grenser og foreldre viser hva som er greit og ikke :)

Samme hva man kaller det, trassalder, teste grenser osv, det er utrolig slitsomt. :p Og ja, jeg vet det hører med, og at det er positivt at barna er viljesterke og har "vett" til å teste grensene, men åååhh.... Jeg har vært alene med ungene i helga, og formen er mildt sagt dårlig, det vet de jammen å benytte seg av. :p Jammen godt at de også er verdens søteste, godeste unger når de klarer å oppføre seg. ;)

Jeg har en på drøye 2 år og de ordene som har blitt uttalt mest i helgen er "Æ vill ikke". Så jauda.. :P

Begynte med 1 år , og hun trasser fortsatt , fylte 4 år for noen uker siden.

trassalderen skrus på hver gang de ikke får det som de vil.... og den blir stort sett verre jo større de blir :mad:

Forskjellen når de blir større er bare at de lærer seg til å begynne på en søt måte, for så å skru på sinnet og masingen etterpå....

Jeg vil ikke det, jeg kan ikke det, jeg må ikke det! Startet litt før 2 år, still going strong snart et år senere. Men går heldigvis litt i bølger. ;)

Har ei på snart 3 år som har lært seg å si at hun ikke orker når jeg ber henne rydder. Samtidig som hun sier det så henger hun med armene, er litt lut i ryggen og et skikkelig oppgitt ansiktsuttrykk. Vanskelig å ikke begynne å le :-)

Har ei på snart 3 år som har lært seg å si at hun ikke orker når jeg ber henne rydder. Samtidig som hun sier det så henger hun med armene, er litt lut i ryggen og et skikkelig oppgitt ansiktsuttrykk. Vanskelig å ikke begynne å le :-)

Haha - her er det "gidder ikke"..

Mine to har aldri vært innom den perioden der, heldigvis! Tror de må være unormale eller noe, men her har det vært velsignet lite diskusjoner eller krangling! :-)

Har en seksåring som aldri har hatt perioden med "trass". Snill som dagen lang. Mens minstemann på 2,5... Gud bedre. Aner ikke hvor jeg skal begynne en gang. Brukte én time på å få han til å si unnskyld til mormora for at han slo. Dagen etter tok det en halvtime å si takk for mat. Han har hatt viljen helt siden han begynte å ane at han var et selvstendig menneske. To vidt forskjellige personligheter disse gutta mine. Spent på tredjemann ;)

Begge småtrolla her tester grenser så det holder for tida, men eldstemann er nok hakket verre enn søstra. Får virkelig testa tollmodigheten, som er så og si ikke-eksisterende hos denne hormonbomba for tida:p

Begge småtrolla her tester grenser så det holder for tida, men eldstemann er nok hakket verre enn søstra. Får virkelig testa tollmodigheten, som er så og si ikke-eksisterende hos denne hormonbomba for tida:p
Tenk deg 4 unger som tester grenser du ;-)

Ingenting som heite trassalder:) det e rett og slett for og finne sin plass og utvikle personligheit:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp