Tran

Her prøvde jeg aldri med tran. Brekker meg bare av lukten, og vil ikke risikere at Samuel lukter sånn...så her tar jeg trankapsler, og han får d-vitamin dråper. Det største problemet med de, er at pga mye gulping så prøver jeg å gi ham de før en amming, men da er han lei og sulten. Fordelen er at han da gaper :)

Vi prøver å gi tran hver dag, men det hender vi glemmer det :P Noe sikler han ut, men det meste går ned.

Vi begynte med tran først, men både jeg og lillegutt brakk oss av lukta og smaken, så vi har endt opp med d vitamin dråper til han, å multivitamin til meg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Easytran sprøytene virket geniale. Er det de du bruker? :)

Kjøpte easytran sprøyte angrer på kjøpet, de er dyre, går til 2 ml og anbefalt dose er 2,5 ml, logikken? Tror vanlig sprøyte for 3 ml ol vil fungere like greit og mye billigere å kjøpe inn;)

Kjøpte easytran sprøyte angrer på kjøpet, de er dyre, går til 2 ml og anbefalt dose er 2,5 ml, logikken? Tror vanlig sprøyte for 3 ml ol vil fungere like greit og mye billigere å kjøpe inn;)
Så teit da! :P Men tømmer du først i en skje før du fyller en vanlig sprøyte da eller? Og kokes sprøyten for hver dag? (Ja, jeg er nybegynner :p hehe)

Gikk over til d-vitamindråper, fungerer mye bedre for oss. Det er bare d-vitamin som barnet ikke får via morsmelken, omega3 går over om moren spiser fisk eller tar tran selv :)

Så teit da! :p Men tømmer du først i en skje før du fyller en vanlig sprøyte da eller? Og kokes sprøyten for hver dag? (Ja, jeg er nybegynner :p hehe)
Easytran kan ikke kokes, de vaskes i varmt vann og zalo :)

Så teit da! :P Men tømmer du først i en skje før du fyller en vanlig sprøyte da eller? Og kokes sprøyten for hver dag? (Ja, jeg er nybegynner :p hehe)

Gir foreløpelig bare 1 ml da jeg driver med tilbenning, lillegutt liker det ikke, gir rett ifra sprøyten og ikke via skje, da søler jeg iallefall. Kommer til å kjøpe vanlug sprøyte etterhvert og ta og trekke opp og gi rett ifra den og ikke skje. Vasker kun i mellom, lillegutt er frisk og rask;)

Gikk over til d-vitamindråper, fungerer mye bedre for oss. Det er bare d-vitamin som barnet ikke får via morsmelken, omega3 går over om moren spiser fisk eller tar tran selv :)
Vurderer å gå over. Hun raper jo tran hele dagen. Og gi hene tran er et herk...

Gikk rett på d-vitamindråper. Vil ikke ha klær som lukter tran. Tar trankapsler så omega3 skulle ikke være noe problem :)

Back
Topp