Tran

Vi ga tran til førstemann og prøvde alt: smekke, sprøyte, gi tran på stellebordet, i badekaret, før mat eller etter mat. Vel, så lenge man har en unge som gulper, så får man problemet med ødelagte klær og ekkel lukt :( Og både jeg og mannen brekker oss av tranlukt :( - Jeg sier ikke at det ikke er verdt å prøve altså, for alle barn er forskjellige og det er absolutt mulig det går helt fint også :) Men denne gangen kommer jeg ikke til å forsøke så lenge dersom det ikke går bra før jeg bytter til D-vitamindråper. Gidder ikke så mye ubehag og ødelagte klær for så liten forskjell rett og slett

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Med sønnen min begynte med noe dråper(1-2)bare for å venne ham til smaken fra uke 4 frem til han viste seg at han likte smaken. Da ga vi ham full dose. Jeg begynte med det samme for Sara og hun likte smaken etter noen dager.

På sykehuset sa de at vi trengte ikke gi tran så lenge jeg fullamma, tok jeg omega 3 og D-vit så skulle det holde. Så tror ikke vi blir å gi, er ikke gira på ødelagte klær heller :/
Hm jeg har hørt motsatt :P at det ikke holder. Greit de blir enige dissa fagfolka!

Gir han med medisinbeger

Her prøver vi noen dråper i beger sammen med melk. Har funket greit til nå. Men gulpet er...bafffff!!

Fikk tran og sprøyte av helsesøster når hun var på hjemmebesøk! :) tenker å prøve, så får vi se hvordan det går :D

Vi gir tran rett før et måltid, og bruker EasyTran. Da vi begynte med tranen ga vi med vanlig sprøyte, og da ble halvparten sølt ut. Med EasyTran-sprøyta hatt vi ikke hatt noe søl i det hele tatt :)

Typisk at frøkna har begynt å gulpe nå da :P

Anbefaler også easy Tran sprøyte! Min erfaring fra tidligere er at det bare blir gris og søl med vanlig sprøyte.

Jentungen her får tran fra sånn sprøyte. Hun er 1 mnd nå, så har bare prøvd et par ganger, men er ingen problem her, null søl og hun ser ikke ut til å mislike det :)

Vi gir tran rett før et måltid, og bruker EasyTran. Da vi begynte med tranen ga vi med vanlig sprøyte, og da ble halvparten sølt ut. Med EasyTran-sprøyta hatt vi ikke hatt noe søl i det hele tatt :)

EasyTran? Har jeg aldri hørt om. Er det noen forskjell på den og vanlig Møllers Tran? Og hvor får man kjøpt den?

EasyTran? Har jeg aldri hørt om. Er det noen forskjell på den og vanlig Møllers Tran? Og hvor får man kjøpt den?

Apoteket :) Den til Møllers får du visst ikke ned i flaska. Og EasyTran får du ned i flaska også er den flat forran så strålen er mykere. Den setter visst igang sugerefleksen også.

Gutten min er skikkelig gulpebarn derfor kjøpte jeg D vitamin dråper. Har ikke lyst på tran gulp overalt. Takk for at dere delte erfaringer :)

gir henne tran på sprøyte, alltid i bleie og før hun skal bade. bruker eget håndkle til dette, da jeg vet at tranflekker ikke går bort..:)

Tror vi dropper det denne gangen, det er kjempe fælt og alle klærne blir ødelagt :(
Tror vi gir D-dråper istedet :)

Tenker på disse d- vitamindråpene, da får de jo ikke i seg omega 3? Er ikke det viktig for utviklingen av hjernen og sånn?

gir henne tran på sprøyte, alltid i bleie og før hun skal bade. bruker eget håndkle til dette, da jeg vet at tranflekker ikke går bort..:)
Hørtes lurt ut! Jeg har ikke gitt enda. Alt er i hus men har ikke kommet i noe rutine :P Ved kveldsstell er jo en god idé da

Back
Topp