Trailz vs Vista

Nestebolle

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei,
Vi var på vogn-titting i dag og nå er jeg så forvirret. Hadde forelsket meg skikkelig i Stokke Trailz og var ganske bestemt på denne. Hun i butikken var ikke fan av den, men var derimot veldig happy med Uppababy Vista.

Fordeler med Vista:
- Mye mindre og lettere enn Trailz, enkel å legge sammen
- Mye plass under.
- Lett å kjøre rundt i butikken

Ulemper med Vista:
- Høyden, vi er begge over 180, så Vista blir veldig lav. Kan få adapter til den men blir mye med adapter til høyden, samt adapter til bilstol osv.
- Håndtaket, liker ikke dette i det hele tatt, liker å kunne justere håndtaket opp og ned.
- Ingen stellebag, kun sekk som kan kjøpes i tillegg. Ikke plass til å ha den på styret, må derfor være under vogna. Skal være god plass, men iom at stellebagen må ligge under ser jeg for meg at det blir ca like mye plass under.

Er det noen som har erfaringer med begge vongnene, eller noen erfaringer å dele?

Hilsen en forvirret førstagangsgravid :wacky:
 
På grunn av ulempene du nevner med vista ville jeg gått bort i fra den, uten at jeg har kjennskap til den. Måtte Google og det så rart ut med håndtaket så nærme kalesjen, blir gående veldig inni vogna... på trailz kommer man jo ett stykke lenger bak vogna. Og mer behagelig å trille med håndtak i riktig posisjon...

Prøvde du dem i butikken?
 
På grunn av ulempene du nevner med vista ville jeg gått bort i fra den, uten at jeg har kjennskap til den. Måtte Google og det så rart ut med håndtaket så nærme kalesjen, blir gående veldig inni vogna... på trailz kommer man jo ett stykke lenger bak vogna. Og mer behagelig å trille med håndtak i riktig posisjon...

Prøvde du dem i butikken?
Heller litt mot det jeg også.. Men hun i butikken var så på den, så ble så forvirret.
Ja, prøvde begge i butikken. Vista var helt klart enklere å trille på butikkgulv. Så er jo spørsmålet hvor mye vi kommer til å trille på butikkgulv, skal flytte til en liten bygd på Vestlandet med kun en matbutikk..
Ja, får ta med meg mannen på noen andre butikker for å se mer..
 
Enig med Augustinaen. Leser også at Vista er veldig stiv, så den rister veldig på ujevnt underlag. Noe det gjerne kan være en del av i vintermånedene store deler av vinteren.
Kan være høyere provisjon på vogna? Kanskje en salgskonkurranse?
Eller kanskje den bare passer veldig godt til hennes behov. Men nå er det deres behov og ikke hennes som er viktig da.

Jeg er også over 180 høy, og vurderer Trailz selv. Som alternativer vurderer jeg Britax Smiile og Emmaljunga NXT90 foreløpig. Men liker veldig godt høyden og størrelsen til Trailz (selvom det blir utfordrende i bilen). Altså, for oss litt høye, bare det å ta i en Trailz kontra en mindre vogn er jo veldig behagelig da! :p
 
Heller litt mot det jeg også.. Men hun i butikken var så på den, så ble så forvirret.
Ja, prøvde begge i butikken. Vista var helt klart enklere å trille på butikkgulv. Så er jo spørsmålet hvor mye vi kommer til å trille på butikkgulv, skal flytte til en liten bygd på Vestlandet med kun en matbutikk..
Ja, får ta med meg mannen på noen andre butikker for å se mer..

Skjønner godt at du ble forvirret. Syns det høres ut som en dårlig selger for å være ærlig. Vistaen er nok god på butikk gulv ja, den minnet litt om mindre triller, de er enklere å manøvre. Men jeg har aldri syntes at trailzen er tung å trille verken ute eller inne.

Lurt å gå på andre butikker og se, du vil nok få andre meninger og synspunkt der. Så kanskje inntrykket retter seg opp litt igjen eller så blir du total forvirret :hilarious:
 
Enig med Augustinaen. Leser også at Vista er veldig stiv, så den rister veldig på ujevnt underlag. Noe det gjerne kan være en del av i vintermånedene store deler av vinteren.
Kan være høyere provisjon på vogna? Kanskje en salgskonkurranse?
Eller kanskje den bare passer veldig godt til hennes behov. Men nå er det deres behov og ikke hennes som er viktig da.

Jeg er også over 180 høy, og vurderer Trailz selv. Som alternativer vurderer jeg Britax Smiile og Emmaljunga NXT90 foreløpig. Men liker veldig godt høyden og størrelsen til Trailz (selvom det blir utfordrende i bilen). Altså, for oss litt høye, bare det å ta i en Trailz kontra en mindre vogn er jo veldig behagelig da! :p

Trailz er også en relativt stiv vogn. God hjul da, men hele understellet er jo veldig stivt. Men god å trille likevel :) Er ikke britax vognene bitte små?

Jeg var veldig fornøyd med emmaljunga når jeg hadde det for 10 år siden. De har forandret seg litt siden da. Men tror jeg ville testet en slik vogn hadde det ikke vært for at jeg er stuck med trailz :p
 
Trailz er også en relativt stiv vogn. God hjul da, men hele understellet er jo veldig stivt. Men god å trille likevel :) Er ikke britax vognene bitte små?

Jeg var veldig fornøyd med emmaljunga når jeg hadde det for 10 år siden. De har forandret seg litt siden da. Men tror jeg ville testet en slik vogn hadde det ikke vært for at jeg er stuck med trailz :p

Åh, synes den virket grei når jeg så på den i butikk, og så har jeg hørt så mange er så fornøyde med den :p
Jo, Britax er bittesmå. Men har hørt så mye bra om de at jeg bare må fortsette å ha de med på lista (selvom jeg egentlig vet allerede at det ikke blir Britax).
Emmaljunga sine får jo også mye skryt, og de er vel kanskje litt mer vanlig i størrelsen også. :) Men magefølelsen er ikke helt der enda av en eller annen grunn.
 
Last edited:
Åh, synes den virket grei når jeg så på den i butikk, og så har jeg hørt så mange er så fornøyde med den :p
Jo, Britax er bittesmå. Men har hørt så mye bra om de at jeg bare må fortsette å ha de med på lista (selvom jeg egentlig vet allerede at det ikke blir Britax).
Emmaljunga sine får jo også mye skryt, og de er vel kanskje litt mer vanlig i størrelsen også. :) Men magefølelsen er ikke helt det enda av en eller annen grunn.

Ja den er grei altså, men jeg reagerte på at den var stiv sammenlignet med de jeg har hatt før. Men vogn verden har forandret seg, så mange er nok sånn nå. Du har jo likt trailz hele veien, tror ikke du slår deg til ro hvis ikke dere velger den :p
 
Følg magefølelsen til dere selv ❤️ hadde stokke trailz med førstemann og gleeeeder meg til å rote den frem igjen med andremann! Vogna er stødig, god å trille og masse plass i. Både i bagen og under vogna. Ikke la dere bite på hva selgerne sier, men test heller litt selv og finn ut hva som passer dere :) Masse lykke til!
 
Hei,
Vi var på vogn-titting i dag og nå er jeg så forvirret. Hadde forelsket meg skikkelig i Stokke Trailz og var ganske bestemt på denne. Hun i butikken var ikke fan av den, men var derimot veldig happy med Uppababy Vista.

Fordeler med Vista:
- Mye mindre og lettere enn Trailz, enkel å legge sammen
- Mye plass under.
- Lett å kjøre rundt i butikken

Ulemper med Vista:
- Høyden, vi er begge over 180, så Vista blir veldig lav. Kan få adapter til den men blir mye med adapter til høyden, samt adapter til bilstol osv.
- Håndtaket, liker ikke dette i det hele tatt, liker å kunne justere håndtaket opp og ned.
- Ingen stellebag, kun sekk som kan kjøpes i tillegg. Ikke plass til å ha den på styret, må derfor være under vogna. Skal være god plass, men iom at stellebagen må ligge under ser jeg for meg at det blir ca like mye plass under.

Er det noen som har erfaringer med begge vongnene, eller noen erfaringer å dele?

Hilsen en forvirret førstagangsgravid :wacky:

Bare ved observasjon er en STOR ulempe med vista at både bagdel og sittedel er ganske liten. Er dere lange er sannsynligheten for at babyen blir stor ila første året ganske stor også
Vista er generelt en vogn som ikke er laget for norsk klima, etter min mening. Bagdel har feks ikke plass til bebis på 3-4 mnd og en god vinterpose, men det er nok en flott vogn for varmere klima og mindre barn gjennomsnittlig. Det er min oppfatning da, finnes sikkert noen som har vært fornøyde også :)

Trailz er en diger vogn ja, men både bag og sittedel kan brukes lenge.
 
Jeg er 1,75 og mannen er 1,95 - begge kan gå med Emmaljunga NXT90 uten at det ser rart ut :p

Har to vennepar som også er ganske høye som har NXT90 og de er egentlig fornøyde, og jeg synes heller ikke det ser rart ut når de triller akkurat. :p
Det ene paret sier de heller skulle hatt Trailz hvis de fikk velge på nytt nå, mens de andre ville valgt sin Emmaljunga på nytt igjen siden de har vært så fornøyde med den.
Vi har heldigvis enda litt tid på å bestemme oss :D
 
Har to vennepar som også er ganske høye som har NXT90 og de er egentlig fornøyde. Det ene paret sier de heller skulle hatt Trailz hvis de fikk velge på nytt nå, mens de andre ville valgt sin Emmaljunga på nytt igjen siden de har vært så fornøyde med den.
Vi har heldigvis enda litt tid på å bestemme oss :D

Det er nok bare smak og behag. Vi testa ALLE vognene (virkelig alle + noen flere) i forskjellige butikker. Jeg hadde ingen spesielle forutsetninger, annet enn at jeg elsket utseende på Emmaljungas Edge. Samboeren min la ned veto mot Bugaboo og Britax pga følelse og størrelse for oss mennesker. Jeg la ned veto mot ABC Design fordi jeg synes den føltes billig ut. Når Trailz vs NXT90 stod for tur (fordi Edge ble for stort for oss, hulk) så syntes samboer at den buede korga til Trailz ikke var noe fin, og valget var tatt :hilarious: Jeg tenker de to vognene egentlig er veldig like, utenom utseende.
 
Vi valgte trailz til første mye pga høyden til barnefar. Elsker vognen selv og gleder meg til å ta den i bruk igjen :)
 
Tusen takk for tilbakemeldinger! Regner med det er litt som @Vegasus og at de har noe ekstra provisjon på den typen..
Holder fortsatt en liten knapp på Trailz, men får fortsette å titte litt i butikker. Vi har jo heldigvis ganske god tid på å bestemme oss!:Heartred
 
Tusen takk for tilbakemeldinger! Regner med det er litt som @Vegasus og at de har noe ekstra provisjon på den typen..
Holder fortsatt en liten knapp på Trailz, men får fortsette å titte litt i butikker. Vi har jo heldigvis ganske god tid på å bestemme oss!:Heartred

Jeg så på Vista i butikken i dag. Jeg synes vogna var forferdelig stiv og litt liten. Jeg ville ikke valgt den. :)
 
Heller litt mot det jeg også.. Men hun i butikken var så på den, så ble så forvirret.
Ja, prøvde begge i butikken. Vista var helt klart enklere å trille på butikkgulv. Så er jo spørsmålet hvor mye vi kommer til å trille på butikkgulv, skal flytte til en liten bygd på Vestlandet med kun en matbutikk..
Ja, får ta med meg mannen på noen andre butikker for å se mer..
Sniker fra desember. Var du på Babyshop i Ski? Mannen og jeg var innom der her om dagen, og dama var veldig på Vista. Mannen falt helt for den, men vi blir nok å ta turen flere ganger for å kikke. Vi kommer sannsynligvis til å trille mest på asfalt, med korte turer på godt nedtråkka flisløyper, så den vil nok fungere ok for oss.
 
Sniker fra desember. Var du på Babyshop i Ski? Mannen og jeg var innom der her om dagen, og dama var veldig på Vista. Mannen falt helt for den, men vi blir nok å ta turen flere ganger for å kikke. Vi kommer sannsynligvis til å trille mest på asfalt, med korte turer på godt nedtråkka flisløyper, så den vil nok fungere ok for oss.
Jepp, var der vi var!! Anbefaler å dra innom noen andre butikker også og ikke stole blindt på henne. Vi var innom en Babycare i Førde tidligere i dag og snakket med en eier der og meningene deres kunne ikke være mer forskjellige..
 
Back
Topp