Trafikkspørsmål

Haha, det tror jeg på:p:p:p

Nest etter det da?
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Da er det nok konkrete regelbrudd, for det har ikke sensor mulighet til å la gå.
F.eks: vikepliktsbrudd, kjøre på rødt lys, kjøre over fartsgrensa osv...

Hihi....trodde det var sånn ja... har ikke skjedd. Men hørte om en kjørelærer som anbefalte elevene å alltid ligge ytterst uansett og særlig i rundkjøringa ved togstadjonen i Arendal:p
Akkurat den rundkjøringa er det jo ufattelig mye diskusjoner om...
Kommer du FRA lyskrysset skal du kun ligge innerst dersom du skal opp til Barbu kirke.

Altså kommer du fra lyskrysset og skal til Barbudalen, Saltrød osv, er det rett å ligge ytterst. Det forteller skiltet som står i forkant av rundkjøringa ;)

En utkjørsel er jo en privat vei, så jeg TROR ikke det er noe krav til det.
Dette er en vei inn til et byggefelt, men en bakvei på en måte, den "vanlige" er mye større og mer oversiktlig. Før sto det skilt med farlig veikryss der, det er nå borte, så det virker bare som det er folk som har bodd lengre i området som kjenner til denne såkalte vikeplikten, sjelden biler bremser ned. Det er også satt opp et ca 1,5-2 meter høyt gjerde helt inntil veien og ca 4 meter i fra denne innkjørselen. Så om man skal ha sjans for å stanse for evt bil, må man nesten stoppe helt opp. Dette er på en vei med 50 grense, man risikerer også å få en bil i baken om den bak ikke er oppmerksom på at du senker farten og den evt ikke holder avstanden sin.

Mannen min overholdt ikke denne vikeplikten skjønner du, og han visste heller ikke at han hadde vikeplikt her. Det er ikke plass til at to biler kan møte hverandre i utkjørselen, og ser virkelig ikke ut som det er en innkjørsel til et byggefelt, annet enn et potkassestativ med flere postkasser. Høyreregelen gjelder står jo sterkt, så selvsagt fikk han all skyld, og det må han nok ta på sin kappe. Vi tenker mest på kommune og at det ikke skjer med andre igjen, kan vi stille noe krav til dem?

Langt dette, og kanskje ikke så forståelig heller? :/ :P

Dette er en vei inn til et byggefelt, men en bakvei på en måte, den "vanlige" er mye større og mer oversiktlig. Før sto det skilt med farlig veikryss der, det er nå borte, så det virker bare som det er folk som har bodd lengre i området som kjenner til denne såkalte vikeplikten, sjelden biler bremser ned. Det er også satt opp et ca 1,5-2 meter høyt gjerde helt inntil veien og ca 4 meter i fra denne innkjørselen. Så om man skal ha sjans for å stanse for evt bil, må man nesten stoppe helt opp. Dette er på en vei med 50 grense, man risikerer også å få en bil i baken om den bak ikke er oppmerksom på at du senker farten og den evt ikke holder avstanden sin.

Mannen min overholdt ikke denne vikeplikten skjønner du, og han visste heller ikke at han hadde vikeplikt her. Det er ikke plass til at to biler kan møte hverandre i utkjørselen, og ser virkelig ikke ut som det er en innkjørsel til et byggefelt, annet enn et potkassestativ med flere postkasser. Høyreregelen gjelder står jo sterkt, så selvsagt fikk han all skyld, og det må han nok ta på sin kappe. Vi tenker mest på kommune og at det ikke skjer med andre igjen, kan vi stille noe krav til dem?

Langt dette, og kanskje ikke så forståelig heller? :/ :p

Tror jeg skjønte det ;)
Det er nok som du sier, at han må nok ta det på sin kappe... Er mange veier der høyreregelen gjelder, men som ikke blir praktisert slik. Det gjør jo ikke til at reglen ikke er der!

Om det er et problem går det jo an at borettslag, velforening e.l. melder i fra til kommunen.

Håper det hjalp litt :)

Hvordan kan jeg "lese" på veimerkingen (de gule strekene) hva fartsgrensen er?:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Tror jeg skjønte det ;)
Det er nok som du sier, at han må nok ta det på sin kappe... Er mange veier der høyreregelen gjelder, men som ikke blir praktisert slik. Det gjør jo ikke til at reglen ikke er der!

Om det er et problem går det jo an at borettslag, velforening e.l. melder i fra til kommunen.

Håper det hjalp litt :)
Takk :) Han sender nok en melding til kommunen, tipper det gjerdet må fjernes uansett, fda hadde det blitt mye mer oversiktlig med en gang :)

Er det noe krav til folk om å klippe hekk slik at bilistene klarer å se om det kommer bil fra høyre før man er I krysset liksom?

Er det noe krav til folk om å klippe hekk slik at bilistene klarer å se om det kommer bil fra høyre før man er I krysset liksom?
AJ! Det tør jeg ikke svare på! Vet at noen kommuner har krevd nedskjøring av hekk, slik at det blir synlig noen steder, men om det er en regel som bare overholdes dårlig til tider, eller om det ikke er en skreven regel, tør jeg ikke si :(

Har ikke noe spørsmål jeg kommer på nå, men må bare fortelle om en diskusjon med ei bekjent :p
Vi kom kjørende inn på en smal vei hvor det var skiltet slutt på 70, så kommenterte jeg at jeg ikke kunne skjønne det var 80 på den veien..
Så sier hun "jammen det er jo bare 50, når det står slutt på 70 er det opptil deg selv å vurdere om det er 50 eller 80"..:o
Aldri vært så flau på andres vegne tror jeg :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke noe spørsmål jeg kommer på nå, men må bare fortelle om en diskusjon med ei bekjent :p
Vi kom kjørende inn på en smal vei hvor det var skiltet slutt på 70, så kommenterte jeg at jeg ikke kunne skjønne det var 80 på den veien..
Så sier hun "jammen det er jo bare 50, når det står slutt på 70 er det opptil deg selv å vurdere om det er 50 eller 80"..:o

Komisk;) Håper jeg ikke treffer henne i trafikken :D

Så sier hun "jammen det er jo bare 50, når det står slutt på 70 er det opptil deg selv å vurdere om det er 50 eller 80"..:eek:

Hehe... Det hadde vært trygt! :eek::rolleyes::eek::rolleyes::eek::rolleyes: Velge lzm?

Back
Topp