Trafikkspørsmål

Hva er den størate fwilen man kan gjøre under oppkjøring?
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er ingen forkjørsvei, er det da noe krav til hvor bred en utkjørsel skal være? Skal to biler kunne møte hverandre i utkjørselen, eller er det ikke noe krav til det?

Skal til vestre i en rundkjøring, legger meg innerst. Blinker og stell, men når jeg i god tro legger meg ut ved min utkjøring er uhellet ute. Er det da alltid min feil uansett?
Du foretar et feltskifte inne i rundkjøringa, så sånn sett er det din feil ja. MEN akkurat i rundkjøringer, er forsikringsselskapene veeeeldig glad i skylddeling... :( I allefall om dere har samme selskap ;)

Du skal ha gode bevis, for at du skal klare å vinne den saken.

Gule fartsgrenseskilt f.eks 50 km/t, men til vanlig er det 70 km/t. Det er nedsatt fartsgrense pga veiarbeid. Men det er søndag/helligdag/sen kveld og ingen er på jobb langs veien. Gjelder 50 eller 70 da?

Sent from my iPhone using BV Forum
Godt spm;)

Du foretar et feltskifte inne i rundkjøringa, så sånn sett er det din feil ja. MEN akkurat i rundkjøringer, er forsikringsselskapene veeeeldig glad i skylddeling... :( I allefall om dere har samme selskap ;)

Du skal ha gode bevis, for at du skal klare å vinne den saken.
Hihi....trodde det var sånn ja... har ikke skjedd. Men hørte om en kjørelærer som anbefalte elevene å alltid ligge ytterst uansett og særlig i rundkjøringa ved togstadjonen i Arendal:p

Kom igjen! :D Lenge siden jeg tok lappen, hadde nok trengt litt oppfriskning :p :rolleyes:
Det krever litt mer tenking, i tillegg har jeg ingen bilder osv på denne pcen, så jeg har ingen konkrete oppgaver...
Kanskje jeg kan finne på noe om jeg kommer meg ned i kjelleren i morra ;)

Står ikke skrevet noe sted at du SKAL bruke blinklys, MEN du skal gi TEGN til informasjon til andre. Altså: Er det noen rundt deg, skal du blinke og plassere deg slik som er mest hensiktsgivende.
Er det ikke en sjel i mils omkrets, er det heller ingen grunn til å blinke ;)
Så ettersom jeg skal gi tegn, kan jeg lene meg ut ruta å peke? :p

Back
Topp