Trafikkspørsmål

Ut i trafikken

April 2013s optimist
OK. For at jeg skal ha en sjans til å krabbe opp til topp20 trenger jeg litt nødhjelp her. ...startkabler kanskje?
Meen i allefall.. Denne tråden er for spørsmål relatert til trafikk... ;)
Spør om alt mulig dere lurer på/ikke lurer på, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan ;)

Rundkjøring.. Det er vei til venstre, høyre og rett frem. Skal rett frem. Er det da riktig som jeg gjør og legge seg ytterst? Ett felt inn, gjennom og ut.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fader og...diskuterte med noen her just. Men nå står det helt stille om hva.

Kjører på vanlig vei. Kommer til et T-kryss. Har ikke vikepliktskilt. Da gjelder høyreregelen?

Haha, jegver heeeelt blank jeg... skal tenkebut noen spørsmål:p:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gule fartsgrenseskilt f.eks 50 km/t, men til vanlig er det 70 km/t. Det er nedsatt fartsgrense pga veiarbeid. Men det er søndag/helligdag/sen kveld og ingen er på jobb langs veien. Gjelder 50 eller 70 da?

Kjører på vanlig vei. Kommer til et T-kryss. Har ikke vikepliktskilt. Da gjelder høyreregelen?

_________ ____________
| |
| |
| |
X Tenker du at du kommer kjørende her? Da gjelder i så fall høyreregelen ja ;)

Skal til vestre i en rundkjøring, legger meg innerst. Blinker og stell, men når jeg i god tro legger meg ut ved min utkjøring er uhellet ute. Er det da alltid min feil uansett?

Mååå jeg bruke blinklys ;)
Står ikke skrevet noe sted at du SKAL bruke blinklys, MEN du skal gi TEGN til informasjon til andre. Altså: Er det noen rundt deg, skal du blinke og plassere deg slik som er mest hensiktsgivende.
Er det ikke en sjel i mils omkrets, er det heller ingen grunn til å blinke ;)

Første jeg tenkte på da jeg s denne tråden va; SHIT!! :eek::eek::eek::eek::eek: :P :P
Trodde du skulle grille oss jeg nå :P :P

Gule fartsgrenseskilt f.eks 50 km/t, men til vanlig er det 70 km/t. Det er nedsatt fartsgrense pga veiarbeid. Men det er søndag/helligdag/sen kveld og ingen er på jobb langs veien. Gjelder 50 eller 70 da?

Gule fartsgrenseskilt gjelder når de står. Det kan f.eks mangle rekkverk som gjør at fartsgrensa er nedsatt, selv om det ikke er noen arbeidere der :)

Back
Topp