Trafikkregler på vei og slippe ut buss.

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Kun for de med førerkort!!!

Har diskutert litt med kællen siste ukene.. fordi han påstår at når hastigheten ER 60 eller høyere har man ikke vikeplikt for buss ut fra bussholdeplass.

Mens jeg mener at når hastigheten er opp TILOGMED 60, har man vikeplikt for buss ut av holdeplass.

Hvem har rett?
(og det kan være skummelt om det viser seg at mange faktisk ikke kan dette....)

Det er vel til og med 60-sonen man har vikeplikt.

Jeg har IKKE førerkort så beklager at jeg blander meg inn.... Men jeg trodde det var vikeplikt for bussen opptil 80km/t jeg [8|]
Men hva vet vel jeg[&o]

Men jeg tror du har rett ifht at det er opp TILOGMED.....

Du har nok rett[;)]
Man har vikeplikt for buss i rute i 60 sone og lavere.

Tror det er 7... som kan komme til å kollidere med en buss jeg... [8D]

Er du som har rett! [:)]
Men de forbanna bussene kaster seg jo ut i veien uten å gi tegn også, eller så blinker de akkurat idet de svinger ut i veien. Jeg er ingen tankeleser!!!

han har litt rett da.. siden han sier "om hastigheten ER 60.."
Er det 60, 50, 40, 30, 20, 10 - så har du vikeplikt.. er det 70, 80, 90, 100 - har du forkjørsrett..

ORIGINAL: Dollface

Er det 60, 50, 40, 30, 20, 10 - så har du vikeplikt.. er det 70, 80, 90, 100 - har du forkjørsrett..

Da leser du feil... han sier at om hastigheten er 60 og over.. altså 60,70,80 har han ikke vikeplikt.
Han mener at man bare har vikeplikt t.o.m. 50!

ORIGINAL: TonjeJenta

Da leser du feil... han sier at om hastigheten er 60 og over.. altså 60,70,80 har han ikke vikeplikt.

da skriver du feil.. for du skriver at han sier "når hastigheten ER 60 og over..."
Og er hastigheten 60, ja da har du vikeplikt.. og således har mannen din rett - i akkurat den delen av setningen.. Resten har han feil.. [8D]

da skriver du feil.. for du skriver at han sier "når hastigheten ER 60 og over..."
Og er hastigheten 60, ja da har du vikeplikt.. og således har mannen din rett - i akkurat den delen av setningen.. Resten har han feil.. [8D]

Du leser fortsatt feil.. ja du har rett.. han sier ER 60 og over... men så kommer poenget.. har man IKKE IKKE IKKE vikeplikt.. FRA og I og med ER 60 og over... .

han sier... ER hastigheten 60 har man IKKE vikeplikt.. og over... har man heller ikke vikeplikt.

Gå tibake dollface og les igjen.

Takk!
Kanskje rød skrift og større virkemidler får henne til å klare å lese hele setningen. [8D]

ORIGINAL: funny_bunny

Du har nok rett[;)]

Stemmer dette. Mannen er bussjåføe, så har fått dette printa inn..

Takk!
Kanskje rød skrift og større virkemidler får henne til å klare å lese hele setningen. [8D]

mulig mulig...

jeg skjønte ihvertfall det du skrev med en gang.

Og ja du har rett.[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: funny_bunny

Du har nok rett[;)]

Vikeplikten gjenlder ved 60km og nedover... (og liten bonus info; bussen må blinke i 5 sek før den kjører ut!)

damene har rett - ALLTID! [:D]

Du har vikplikt for buss til og med 60. I 80 og høyere hastighet har man IKKE vikeplikt

I kjøreboken (veien til førerkortet) står det : "på veg med fartsgrense 60km/ eller lavere har du vikeplikt for buss på holdeplass når bussføreren har gitt tegn for å kjøre ut."

Back
Topp