Trafikkregler på vei og slippe ut buss.

ORIGINAL: Berka

Du har rett [:D]

ORIGINAL: Tanketrollet

Vikeplikten gjenlder ved 60km og nedover... (og liten bonus info; bussen må blinke i 5 sek før den kjører ut!)

Det må bare være tull [8D][:D][:D]
Når bussen blinker vil da tre-fire biler rekke å kjøre forbi.. hvordan skal bil nr 3 vite hvor lenge bussen har blinka?? hahaha

ORIGINAL: TonjeJenta

Tror det er 7... som kan komme til å kollidere med en buss jeg... [8D]

Tja, ikke nødvendigvis...
Jeg har ikke stemt, men jeg slipper bussen ut før meg i byen, men ikke på landeveien [:D]

Til og med 60km i timen, så du har nok rett. Ihvertfall det jeg har lært[:D].

Jeg trodde det samme som gubben din[8D]
Da har jeg "lært no nytt" i dag også,hehe...
Glemmer disse reglene fort gitt..

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Damene har alltid rett vetu..[;)]

Stemmer nok som du sier, at det er TIL OG MED 60. For når en kjører over 60, så er det LITT vanskelig å plutselig skulle stoppe for en buss som skal ut fra holdeplass..

Hils mannen og si "HÆÆÆÆÆH!!"[;)]

Enig

ORIGINAL: *Isabella*

I kjøreboken (veien til førerkortet) står det : "på veg med fartsgrense 60km/ eller lavere har du vikeplikt for buss på holdeplass når bussføreren har gitt tegn for å kjøre ut."

Du har rett [;)]
Vikeplikten for buss som kjører ut av holdeplass gjelder i 60-sonene og nedover [:)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Damene har alltid rett vetu..[;)]

Stemmer nok som du sier, at det er TIL OG MED 60. For når en kjører over 60, så er det LITT vanskelig å plutselig skulle stoppe for en buss som skal ut fra holdeplass..

Hils mannen og si "HÆÆÆÆÆH!!"[;)]

selv om jeg opplevde en buss brøytet seg vei i en 70 sone. glad jeg tråkket hardt på bremsen ellers hadde det sagt pang der ja [:-]

For å forvirre dere mer:
Min samboer mener det er endret til 40 km/h. At man har vikeplikt for bussen hvis hastigheten er UNDER 40.

Edit: Skrev feil først.

Back
Topp