Trøtt og frustrert.

Bkno9270372

Andre møte med forumet
hei! Beklager hvis dette blir et veldig negativt ladet innlegg, men må bare få ut litt frustrasjon..
-førstegangs.

Er så ufattelig trøtt og sliten, men får ikke sove om nettene uansett pokker! På over 2 uker har jeg fått sove en hel natt 3 ganger (utenom at jeg må opp en del ganger for og tisse da.) er så utrolig sliten,lei trøtt og utmattet nå. Selv om jeg er trøtt hele dagen så prøver jeg og unngå å sove på dagtid da jeg håper på å få sove om natten. Rutinene går som regel sånn: Jeg prøver og legge meg rundt elleve-tolv, står som regel opp igjen etter å ha prøvd å sove en time. Da er jeg våken til 3-4 og sover til 6, når klokken er 6 står jeg opp og er våken til sambo drar på jobb mellom 7 og 8. Når han har dratt på jobb får jeg som regel sove til ca 12. hvorfor er det sånn? Skal det være sånn helt til fødsel? Holder på å bli gærn...

Er mange grunner til at jeg ikke får sove.
-er urolig i hele kroppen, det prikker og klør og ligger bare å vrir meg. (Har prøvd magnesium uten hell). Eneste jeg får ut av det er diaré.
-hun danser samba i magen.
-gruer meg til kvelden fordi jeg vet jeg ikke får sove, og det blir selvfølgelig ikke bedre av det.
-ekstremt halsbrann og er blitt en del kvalm siste uka. All melkedrikkingen gjør du-besøkene desto hyppigere.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, er skikkelig lei av hele graviditeten og klarer egentlig ikke vente med å bli ferdig, aldri vært så møkk lei av noe før som jeg er nå. Har hatt de aller fleste plager det går an å få i et svangerskap helt fra uke 6. Men det skal sies at jeg gleder meg ufattelig mye til hun kommer og elsker tanken på å bli mamma.
Nå orker jeg ikke mer, er 35+3 og vet det er en stund igjen, men håper fødselen starter helst igår!!!!
Huff det var godt å syte litt. Er det noen i samme båt kanskje?

Jeg er bare 19+5, men kjenner til den søvnrutinen sånn ca.

Savner virkelig tidene i starten av svangerskapet når jeg sov masse. Kunne sove 1-2timer iløpet av dagen, men fortsatt sovne i 23tiden og sove gjennom hele natta - med unntak av hyppige dobesøk selvfølgelig. Nå får jeg ikke sove før omtrent i 3tiden og våkner i 9-10tiden. Aner ikke hvorfor jeg sover så lite. Frustrerende når jeg liksom vil på en måte få hvilt og sovet mest mulig mens jeg kan..

er ofte rastløs i beina om nettene og har begynnende halsbrann...ugh

Kjenner til den! Har slitt med søvnen siden uke 12, og har hatt gode og dårlige perioder underveis. I natt får jeg ikke sove pga bekkenet, men som regel er det ingen klar årsak. Jaja, godt det snart er helg og permisjon!

Jeg er bare 19+5, men kjenner til den søvnrutinen sånn ca.

Savner virkelig tidene i starten av svangerskapet når jeg sov masse. Kunne sove 1-2timer iløpet av dagen, men fortsatt sovne i 23tiden og sove gjennom hele natta - med unntak av hyppige dobesøk selvfølgelig. Nå får jeg ikke sove før omtrent i 3tiden og våkner i 9-10tiden. Aner ikke hvorfor jeg sover så lite. Frustrerende når jeg liksom vil på en måte få hvilt og sovet mest mulig mens jeg kan..

er ofte rastløs i beina om nettene og har begynnende halsbrann...ugh
Huff, føler virkelig med deg. I starten sov jeg ekstremt mye jeg også. Sov og sov og sov... Det var godt det! Føler nesten jeg har brukt opp kvoten min på søvn:p:smiley-bounce022

Sliter også en del med søvnen. Blir liggende lenge før jeg sovner, våkner hver gang jeg snur meg pga det gjør vondt i ryggen, våkner av intens halsbrann etc. Prøve å trøste meg med at kroppen min iallfall blir vant med kortere perioder sammenhengende søvn og våkeperioder på natta, så blir kanskje ikke overgangen til å måtte mate og være våken med babyen så stor når den tid kommer ;)

Men forstår veldig godt frustrasjonen din, skulle gitt mye for skikkelig kvalitetssøvn nå de siste ukene!!

Jeg opplever det ganske likt som deg! Er så utrolig kjipt å ikke få sove, samtidig som jeg er så trøtt at det svir på øynene. Rar døgnrytme og søvnmønster her også.
Halsbrann, vondt i bekken, stikkinger nederst i magen til tider, tørst, maaaange dobesøk.....
Så, du har min sympati:)
Trøster meg med at det ikke er så mange uker igjen, og at jeg faktisk ikke har noe annet valg enn å holde ut. Blir mange bøker og mye film om dagen :)

Kan hende kroppen din forbereder seg på ny døgnrytme ;) den beste søvnen jeg fikk når storebror var nyfødt var fra 7/8-tida til 11/12-tida om morgenen, nattesøvnen var litt mer oppstykket og slitsom pga varme osv. Var også på morgenen jeg ammet han i søvn ved siden av meg og så sov vi sammen :)

Tenker og at kroppen forbereder seg på den nye. Sover best på formiddagen selv, og det har også mine 2 største gjort ;)

Har vært mye plaget med søvn både i og utenfor graviditet. Og ja viktig å ikke legge seg å sove i hytt og pine, men samtidig viktig p få nok søvn..

Har d helt likt. :-) 1.gangs. Gleder meg hver kveld til neste morgen når mannen og jenta i huset går på jobb/skole da legger jeg meg og sover uavbrutt vertfall 2timer, ofte mer:-) Heldigvis bare vært sånn den siste måneden, så bare 1måned igjen nå så er vi i.mål:-)

Har der veldig likt, og tror nok det er en del av forberedelsene ja... Men om det skyldes stress og mye tanker vil jeg anbefale deg ulike søvnmetoder, om noen i nærheten driver med det? Vet flere fysioterapeuter har det som spesialitet.. Ellers kan du sikkert finne mye på nett! Det hjalp meg veldig iaf:)

Sender over litt sympati! Lange netter uten søvn og trøtthet på dagtid er utrolig slitsomt. Det er ikke bare rosenrødt å bære frem et nytt menneske. Det krever sin kvinne! Få ut frustrasjonen, det er jaggu lov å klage og fortelle at man er lei! Heldigvis rykker du stadig nærmere målstreken. Når du ligger der en solfylt junidag med den lille jenta i armene, er mye glemt❤️. (Selvom det ikke er så mye trøst i det akkurat nå..)

Ååå så godt å høre at det er ganske normalt og at det ikke bare er meg! :) Har ikke hørt om dette før, har kun hørt at man sover og sover, så sliter jeg med det heelt motsatte... Men det er jo ikke så dumt at kroppen en vandt opp om natten når hun kommer da :)

Ååå så godt å høre at det er ganske normalt og at det ikke bare er meg! :) Har ikke hørt om dette før, har kun hørt at man sover og sover, så sliter jeg med det heelt motsatte... Men det er jo ikke så dumt at kroppen en vandt opp om natten når hun kommer da :)
Min jordmor sier at alle sliter med søvnen mot slutten, så du er langt fra alene:) Jeg har sovet hele natten igjennom 4 ganger siden jeg ble gravid! Er som regel oppe 1-2 ganger hver natt for å tisse, men har sovet greit innimellom. Nå som kroppen er tyngre og magen er stor, så våkner jeg hver gang jeg snur meg, og det er ikke så lett å sovne igjen. Ser for meg at dette bare skal bli verre jo nærmere jeg kommer termin.
Men hvis jeg er trøtt på dagtid, så tar jeg meg heller en time på puten enn å holde meg våken. Sover like bra/dårlig om natten uansett, og humøret mitt er i alle fall bedre;)
Benytt deg nå mens du kan, og slapp av/sov når kroppen trenger det..

Samme her, bruker en hel evighet på å sovne, og våkner et ukjent antall ganger hver natt. Begynner å bli plagsomt. Er mer enn klar for at babyen skal ta over kontrollen over søvnen min, ser frem til å våkne av henne i stedet for kamper her og der, ubehagelige liggestillinger, dobesøk, rare drømmer og alt mulig annet rart. :P

Jeg er et sovedyr av natur, men til og med jeg merker at søvnen er dårligere (dog ikke så dårlig som dere). Våkner lettere av lyder og når jeg snur meg, og våkner tidlig av meg selv i helgene. Før kunne jeg sove gjennom alt, inkludert vekkerklokker. Og i helgene sov jeg gjerne til 11-12 hvis jeg ikke hadde planer.

Nå sliter jeg kun med å sovne hvis han hikker. Bevegelser klarer jeg fortsatt å sovne til, enn så lenge.. Og våkner ikke hver natt, bare av og til.

Jeg er et sovedyr av natur, men til og med jeg merker at søvnen er dårligere (dog ikke så dårlig som dere). Våkner lettere av lyder og når jeg snur meg, og våkner tidlig av meg selv i helgene. Før kunne jeg sove gjennom alt, inkludert vekkerklokker. Og i helgene sov jeg gjerne til 11-12 hvis jeg ikke hadde planer.

Nå sliter jeg kun med å sovne hvis han hikker. Bevegelser klarer jeg fortsatt å sovne til, enn så lenge.. Og våkner ikke hver natt, bare av og til.

Har det litt sånn selv. Føler jeg sover myyye, så er vel heldig med søvnen. - Men jeg er sannelig våken mye også. Det er nok at det er en bitteliten lyd eller bevegelse, så er jeg lys våken. Og jeg våkner hver gang lillegutt er våken også. Sovner heldigvis lett igjen nå som jeg ikke jobber lengre og sikkert slapper bedre av :) Når jeg tenker meg om sover jeg kanskje færre timer enn før jeg ble gravid, men med bedre kvalitet. Har aktivitetsbånd som også måler søvn, og mengde dyp søvn er mer enn doblet tross mange oppvåkninger <3

Back
Topp