Trøske

Trenger litt hjelp her! Var hos legen i går, annen lege enn fastlegen min og det ble en litt merkelig opplevelse:confused: En litt eldre, nederlandsk lege som snakket veldig mye og jeg slet med å henge med..

Ihvertfall, jeg spurte etter tablettkur men det virket ikke som han hadde helt troen på det. Men han sa vi kunne prøve, og jeg trodde han skrev ut resept. Men på apoteket hadde det ikke kommet noe, de sa der at det sikkert var diflucan engangsdose som man får uten resept, så jeg kjøpte det.

Men er det denne man tar mot trøske? Eller skulle jeg hatt en tablettkur som går over mange dager? Får ikke tak i legen før mandagen..
 
Trenger litt hjelp her! Var hos legen i går, annen lege enn fastlegen min og det ble en litt merkelig opplevelse:confused: En litt eldre, nederlandsk lege som snakket veldig mye og jeg slet med å henge med..

Ihvertfall, jeg spurte etter tablettkur men det virket ikke som han hadde helt troen på det. Men han sa vi kunne prøve, og jeg trodde han skrev ut resept. Men på apoteket hadde det ikke kommet noe, de sa der at det sikkert var diflucan engangsdose som man får uten resept, så jeg kjøpte det.

Men er det denne man tar mot trøske? Eller skulle jeg hatt en tablettkur som går over mange dager? Får ikke tak i legen før mandagen..

Kan ikke hjelpe deg der, men hvis det er uten resept skal jeg kjøpe det med en gang! Er helt desperat! :-(
 
Jeg har brukt canesten noen dager, men føler nesten det har blitt verre og mer sårt i brystvortene!
Ok. Jeg er på 5. Dagen nå. Er det ikke bra på mandag, skal jeg be om det samme. Hva heter de tablettene?
Det føler jeg og :/ veldig sårt å ta på de :/ :(
Trenger litt hjelp her! Var hos legen i går, annen lege enn fastlegen min og det ble en litt merkelig opplevelse:confused: En litt eldre, nederlandsk lege som snakket veldig mye og jeg slet med å henge med..

Ihvertfall, jeg spurte etter tablettkur men det virket ikke som han hadde helt troen på det. Men han sa vi kunne prøve, og jeg trodde han skrev ut resept. Men på apoteket hadde det ikke kommet noe, de sa der at det sikkert var diflucan engangsdose som man får uten resept, så jeg kjøpte det.

Men er det denne man tar mot trøske? Eller skulle jeg hatt en tablettkur som går over mange dager? Får ikke tak i legen før mandagen..
Kan ikke hjelpe deg der, men hvis det er uten resept skal jeg kjøpe det med en gang! Er helt desperat! :-(

Ta dette med til legen:

http://www.oslo-universitetssykehus...nsskriv om behandling av Candidainfeksjon.pdf

Er en 14 dagers kur.
 
I to uker om ikke lenger:(
Har vel hatt det i halvannen uke, startet behandling litt sent, startet på mandag denne uken.

Ja, spesielt om kvelden/natten, da synes jeg det gjør mest vondt. Har vert en del tårer ja :(

Samme som her da.. :-( var hos legen etter bare noen dager med vondt, men da hadde ikke frøkna symptomer - så da ville hun ikke behandle oss. :-(
Og når jeg kom tilbake var det så ille at jeg ikke klarte amme henne.. :-( vondt i mammahjertet og jeg sto å gråt i resepsjonen på legekontoret.. :-(

Jeg prøver å smøre på miksturen på brystene nå i helgen, det var tips fra en helsesekretær som hadde hatt det før på legekontoret.

Nå skal jeg kjøpe den pillen, også skal jeg til legen på mandag hvis ikke jeg blir bedre å få ordentlig kur!

Dette er helt forjævlig og har ødelagt to uker som kunne vært fantastiske.
Er så fælt å si det, men jeg gruer meg til å legge til for amming.. Og sånn skal det ikke være! :-(
 
Trenger litt hjelp her! Var hos legen i går, annen lege enn fastlegen min og det ble en litt merkelig opplevelse:confused: En litt eldre, nederlandsk lege som snakket veldig mye og jeg slet med å henge med..

Ihvertfall, jeg spurte etter tablettkur men det virket ikke som han hadde helt troen på det. Men han sa vi kunne prøve, og jeg trodde han skrev ut resept. Men på apoteket hadde det ikke kommet noe, de sa der at det sikkert var diflucan engangsdose som man får uten resept, så jeg kjøpte det.

Men er det denne man tar mot trøske? Eller skulle jeg hatt en tablettkur som går over mange dager? Får ikke tak i legen før mandagen..

Har du tatt tabletten?
 
Noen gode råd? Kjenner dette ikke er så gøy :(


Dessverre.. Ikke akkurat bedre jeg heller!!! :-(

Men lufter puppene hele tiden når jeg er hjemme.. Smører med Canesten 8 ggr om dagen, drikker naturell Biola (en om dagen), har smurt med mycostantinen til frøkna på brystene (obs noen kan bli mer sår av det) og tar faktisk Paracet... :-( bytter innlegg hele tiden når jeg ikke lufter.

Nå skal jeg på apoteket å se etter denne pillen..

Frøkna får mikstur x 4..

Hun er bedre, ikke jeg..

Dette ødelegger SÅÅÅ mye av hverdagen!!!
 
Fikk beskjed på apoteket at man absolutt ikke skal ta den engangs dosen. Damen jeg møtte på hadde hatt det selv, og sa at bit tennene sammen - det blir bedre! Men kan ta lang tid.. :-(
 
Hvorfor skulle man ikke ta den?

Hun sa den behandler hele kroppen og er veldig sterk, og går over i morsmelken Til barnet.

Trøske må behandles fra utsiden. Evt med lavere doser over tid.
 
Her behandler vi også mot trøske. Men er det bare jeg som har fått beskjed om å smøre brystene med mykostatin?? Lille får 1 ml x 4 og jeg skulle smøre med det samme fire ganger daglig. Og er 1 ml riktig ??( de sa det på apoteket, legen har ikke skrevet noe om hvor mye jeg skulle gi)
 
Her behandler vi også mot trøske. Men er det bare jeg som har fått beskjed om å smøre brystene med mykostatin?? Lille får 1 ml x 4 og jeg skulle smøre med det samme fire ganger daglig. Og er 1 ml riktig ??( de sa det på apoteket, legen har ikke skrevet noe om hvor mye jeg skulle gi)
1ml er riktig, men jeg fikk beskjed om å smøre med canesten på meg. Men, ser andre og bruker mykostatin, så er kanskje bare forskjellig praksis?:)
 
Her behandler vi også mot trøske. Men er det bare jeg som har fått beskjed om å smøre brystene med mykostatin?? Lille får 1 ml x 4 og jeg skulle smøre med det samme fire ganger daglig. Og er 1 ml riktig ??( de sa det på apoteket, legen har ikke skrevet noe om hvor mye jeg skulle gi)

Jeg har brukt litt av begge deler. Noen kan bli enda mer sår på brystene av Mycostatinen, så anbefaler Canesten. Se på ammehjelpen.no
Og ja, 1ml!
 
Back
Topp