Trøndertråd

• Trådstarter Trådstarter Koffert
  • Opprettet Opprettet
Drømte at jeg fødte ved spisebordet for noen uker siden. Skulle bare vente til det tok seg litt opp. Så gikk vannet..... Da var det for sent! Brølte på mannen at han skulle hente håndklær. Og han kom med ei sånt lite et :p haha!
Blir moro å se! De sier jo nr.3 er en luring ;)

Hahaha.. når jeg skulle ha første mann så gikk vannet hjemme.. Og da når mannen skulle hente meg så prøvde jeg å dusje av meg litt fostervann, ha på meg litt klær og bind osv.. Han stod å trippa i døra akkurat som det var han som skulle føde med puta under armen... Kommer du snart?? lol :)

Jeg er hun som roper "Æ SKA HA EPIDURALNOOOO!!! Å HELST I TABLETTFORM!!!"
Neeeida! Går så fint! Å sett epidural e foressten ikke en dritt å gru sæ t. Men æ vil ikke ha d likevel. Ble satt feil t mæ å æ va lam i føttern i 5 tima etter dæm hadd kobla av. Skummelt..

Huff.. synes ikke det var så stas når jeg fødte på AHUS mars2010.. Da kom jeg på sykehuset ble jeg puttet på et "bad" og forlatt til meg selv i timesvis.. Når det endelig kom en jordmor inn, spurte jeg om å få litt mat, hadde ikke spist noe på TIMESVIS.. 3timer etterpå fikk jeg et brett med tørre brødskiver.. og var stort sett forlatt til meg selv hele tida.. Det båndet som skulle registrere hjerteaktiviteten på han, falt ut av posisjon hele tida, så jeg fikk ikke holdt følge med den,, :( hadde jeg ikke kjent at han rørte på seg hele tida, hadde jeg seriøst vært nervøs. Synes ikke det var en veldig stas fødsel.. var ikke noe dramatikk, men følte meg litt lite tatt vare på.. Jeg ringte på jordmor når jeg hadde pressrier, og det var bare da jeg faktisk hadde jordmor i en hel time,... ellers bare innom og ut igjen..

huff, hadde liknende opplevelse på St. Olavs med jenta mi, faktisk. Juli 2008 -var babyboom da.
Heldigvis hadde jeg en "enkel" fødsel.

De hadde ikke tid til å hjelpe meg opp i senga på fødestuen før de stakk. så jeg ble stående til samboeren min kom etter ei god stund.
De hadde ikke tid til å gi meg epidural eller noe annet,
Jeg ringte etter hjelp da jeg måtte så sjukt på do og jeg hadde sånn registring oppi tøtta pga lav hjertelyd så jeg kom meg ikke noen plass. FIKK BESKJED OM Å TISSE PÅ GULVET I KROKEN PÅ FØDESTUA PÅ ET LAKEN OM JEG BLE NØDEN. :-(

Da jeg fikk pressrier ringte jeg på jordmor igjen, og da kom det en sykepleier etter FEMTEN MINUTTER.
etter nok 10 min kom jordmor. Kun da var hun på rommet i de få minuttene det tok å presse ut. De tok morkaka med en gang, så forsvant de fra rommet i over en time. Jenta mi ble ikke vasket, veid eller målt eller noe. Det var også sjukt mye styr da jeg måtte flyttes til barsel.

Men på hotellet! Der var de helt rå, var sååå deilig og luksus å komme dit!! Jeg mener ikke å skremme noen -alt i alt så husker jeg fødselen min som veldig fin og grei:) De var bare VELDIG underbemannet.

Det hører med til historien at jeg fikk beklagelse fra sykehuset på grunn av behandlingen jeg fikk.... eller snarere IKKE fikk.

Gruer meg enda mer til å føde på st.olavs nå.. kan ikke fatte at de la ned fødeavdelingen i orkanger.. Må kunne ha tatt i mot en del av "trykket" på føden i de værste tidene.. :/
Nei, ikkeno å grue sæ til:) vært veldig fornøyd æ (bortsett fra at det har vært travelt... ) da hu sista ble født å æ villa på do ettet fødsel fikk æ beskjed om å tisse i senga,det var bleie under...*dein følelsa*

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, ikkeno å grue sæ til:) vært veldig fornøyd æ (bortsett fra at det har vært travelt... ) da hu sista ble født å æ villa på do ettet fødsel fikk æ beskjed om å tisse i senga,det var bleie under...*dein følelsa*

Vettu hva.. det er utrolig nedvergende altså!! Det hadde jeg ikke gått med på.. ALDRI fått noe sånn type beskjed på Ahus.. Der har jeg blitt hjulpet på do av pleiere...

Ser på fødesteds listen at det er flere av oss trønder-girlsa som kan være på sykehuset samtidig... Koffert, sørlandsjente91. Barris og jeg har jo omtrent samme dato 5-10aug... :)

Æ kjøre ikke derifra når ting skjer !!! Tenke de har plass t oss aillj æ :)

Uff, her var det litt dårlig reklame for St O. Må veie opp med å si at jeg i juni 09 fikk gooood hjelp under hele fødselen, hadde faktisk hele 3 leger og jordmor + barnepleiere under pressriene. Tror det var pga "spennende" setefødsel :) Lege og jordmor som gikk av vakt ble igjen litt til på jobb :)

Man blir jo litt skremt av slike historier da.. folk blir bedt om å tisse i senga eller på gulvet er jo litt som å behandle folk som dyr i bur.. har de ikke toaletter i nærheten av fødestuene?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Man blir jo litt skremt av slike historier da.. folk blir bedt om å tisse i senga eller på gulvet er jo litt som å behandle folk som dyr i bur.. har de ikke toaletter i nærheten av fødestuene?

Fikk ikke den beskjeden!! Jeg fikk hjelp t både dusj og å gå på do rett etter fødsel! :)
Toaletter dusj og badekar på alle fødestuene :)

Hiver meg inn i St.Olavs-diskusjonen! Jeg har født der to ganger, første i des og andre i aug - min beste opplevelse var den siste. Ved første ble jeg satt i gang med drypp, fødselen gikk kjempefort, jeg fikk store rifter og måtte ligge på barsel. To dager etter fødsel ba jeg om å få skifte på senga mi(!), jeg måtte selv ta ut søpla, jeg så nesten aldri noen der. Jeg hadde trøbbel med amminga og fikk såvidt oppfølging på det.
Med nr to gikk fødselen like kjapt, men mye bedre. Den starta selv kl 21.30, vi kom inn 23.15, han er født 00.02, kjempeflink jordmor som var til stede hele tiden. Måtte ligge på fødestua til neste ettermiddag pga fullt, men det var helt greit. Fikk komme på hotellet og hadde det strålende i to netter.
Så satser på en reprise av den siste. Nå flytter vi 10 mil unna om et par mnder og det er egentlig mi største bekymring.. Får bo i telt utenfor sykehuset den siste tiden slik at jeg iallefall rekker det! :p
Har termin 9.aug så krangler med dere om plassen, men til gjengjeld er jeg kjapp, så om de er lenge borte fra dere, så er det meg de hjelper i mellomtiden :p

joda de hadde do å bad inne på fødestua, men de stakkars jordmødrene sprang fra rom til rom... hadde jo knapt tid til å ta i mot barna, så da æ spurt om å få gå på do, var det rett og slett ikke tid til å hjelpe meg med det... Og ikke fikk jeg gå selv, for jeg hadde da nettopp født må vite:) æ som var i storslag fikk masa mæ til en runde på do og en dusj ved hjelp av sambo :)

hadde gladelig født der igjen jeg altså. mange snill og FLINKE jm!!!!!

Hiver meg inn i St.Olavs-diskusjonen! Jeg har født der to ganger, første i des og andre i aug - min beste opplevelse var den siste. Ved første ble jeg satt i gang med drypp, fødselen gikk kjempefort, jeg fikk store rifter og måtte ligge på barsel. To dager etter fødsel ba jeg om å få skifte på senga mi(!), jeg måtte selv ta ut søpla, jeg så nesten aldri noen der. Jeg hadde trøbbel med amminga og fikk såvidt oppfølging på det.
Med nr to gikk fødselen like kjapt, men mye bedre. Den starta selv kl 21.30, vi kom inn 23.15, han er født 00.02, kjempeflink jordmor som var til stede hele tiden. Måtte ligge på fødestua til neste ettermiddag pga fullt, men det var helt greit. Fikk komme på hotellet og hadde det strålende i to netter.
Så satser på en reprise av den siste. Nå flytter vi 10 mil unna om et par mnder og det er egentlig mi største bekymring.. Får bo i telt utenfor sykehuset den siste tiden slik at jeg iallefall rekker det! :p
Har termin 9.aug så krangler mmoed dere om plassen, men til gjengjeld er jeg kjapp, så om de er lenge borte fra dere, så er det meg de hjelper i mellomtiden :p

Årleit å høre flotte historier også! Det er nok forskjellige sånne historier om Ahus også.. men jeg har stort sett kun hatt gode historier derfra.. til og med da jeg var mye alene gikk jo d greit fikk masse hjelp etter fødsel og var ikke alene da.. :)

Har termin 9.aug så krangler med dere om plassen, men til gjengjeld er jeg kjapp, så om de er lenge borte fra dere, så er det meg de hjelper i mellomtiden :p

Jeg også bor ca 10 mil unna sykehuset.. hadde ikke så kjapp fødsel sist, men etter at vannet gikk, gikk det to timer fra 5cm til han kom ut.. :) Det tar 1,5time å kjøre...

Snakket med JM om akkurat det her, hu sier at vi ikke blir sendt hjem vi som kommer langveis fra, men heller lagt inn på hotellet til fødselen starter sikkelig.. :)

Men da må de legge meg på hotellet siste uka da.. jeg gikk ei uke med 3 cm, fikk akupunktur annenhver dag + ble strippa 5-6 ganger uten at det ble noen rier av den grunn.. Men plutselig skjedde det og da gikk det fort! Så håper faktisk på å bli lagt inn på hotellet noen dager i forveien. Gikk overtid med begge, men kortest sist gang, så lov å håpe at denne kommer enda før. Men dette er jo ikke mulig å forutse da, så må ha en samtale med sykehuset om konkret planlegging tror jeg. Skal til JM 3. april, så får høre med henne først :)

er ikke lett å planlegge disse fødslene heller.. Skulle ønske at termindato'n var da de kom og ferdig med det lissom.. hehe.. men sånn er det jo ikke.. :)

Hei, her stikker en kvart trønder huet innom og skulle be dere pent om å skravle litt i fellesskravletråden også (den er litt treg om dagen!), men etter å ha lest de siste siders fødselshistorier ombestemte jeg meg tvert!! :eek: ;)Hadde en super fødselsopplevelse med førstemann, men det var i laveste lavsessong. Allerede stressa nok ved tanken på fødsel i høysessong..

er super stressa av å tenke på å føde i høysesong.. for jeg har ikke valgt det frivillig for å si det sånn.. :)

Da har jeg straks klar bursdagskaken til minstesønnens 4 års dag i morgen! 1stk regnbue kake! :)

Back
Topp