Trøblete legging

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Ok.. nå håper jeg at noen har oen gode råd på lur :) Har ei som ikke vil legge seg om kveldene. Dvs.. hun sovner kl 19, men våkner før 1930 og er da våken til kl 2130 og hyyylskriker. Kaster bamsen, hvis jeg prøver å synge så skriker hun bare høyere, setter seg opp i senga hele tiden, og hjelper lite å holde henne. Og hvis jeg skal holde henne, så må jeg stå. Ikke sitte. Da blir hun forbanna! :P

Tror ikke det er tenner. Hjelper ikke med paracet.

What to do? Vet ikke om jeg skal bære eller la henne ligge i senga, om jeg skal legge henne ned for hver gang hun røyser seg opp... Når jeg ikke skjønner hva det er, så syns jeg det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre også. Hun virker rett og slett bare overtrøtt og sinna..

Vi har hatt noe lignenden, bare at hun gjerne våkner rundt 2-3 om natta o_O

Det vi har gjort er tett og slett å bare sitte ved siden av senga og la hun holde på. Så lenge jeg vet at hun er mett, tørr og varm så lar jeg hun bare holde på. Sjekker alltid om hun vil ha vann siden hun ofte er tørst om kvelden /natta, ellers sitter jeg bare i en stol ved siden av til hun har sovnet helt. Første gangen tok det 2 timer, men nå legger hun seg som regel rett ned eller kommer med en kjapp gråt for testens skyld før hun kapitulerer. Noen ganger strekker hun seg etter hånda mi og den får hun hvis hun ligger i senga.
Har prøvd å holde hun nede, eller ha hun på armen til hun sovner men som regel begynner hun å tøyse og le så det har jeg bare gitt opp.

Jeg passer at hun får i seg nok mat, får nok søvn, og får masse kos/leking i løpet av dagen. Merket veldig godt de dagene vi feks er mye på farta og ikke får lekt noe særlig.

Hvis din virker veldig overtrøtt kan du prøve å regulere dagsøvnen eller leggetiden?

Last edited:
Frøkna her sovner greit i egen seng men våkner enten i de tider vi skal legge oss eller litt senere på natta i 4-5 tida. Da er det umulig å få henne til sovne i egen seng. Hun gir utrykk for at hun ikke er trøtt, og prøver vi å gå så skriker hun veldig. Blir hun med i senga vår så sovner hun igjen med en gang og sover veldig godt. Så her er det ofte det som blir løsningen :P

Vi er der att junior ikke vil sove i senga si for tiden. Om han først sovner der går det maks 1-2 timer så våkner han å hylskrik. eneste som roer han er att han får kommet over i dbl senga for da sovner han med engang igjen. Prøver å bærer han over til senga si igjen når han søv men da våkner han igjen å starter nok engang å hylskrike. Så her er eneste måten for att vi alle 3 ska få noe søvn å ha han i dbl senga om natta. Vært stor overgang for han denne mnd med å ha begynt i barnehage, så han treng rett og slett bare nærhet av mammaen og pappaen sin nå :)

Back
Topp