Trådene til spiralen er borte!

Mine var og borte. Måtte på sykehuset og gjerne den. De rotet lenge oppi der (uten bedøvelse). Så sendte legen(gyn) en av sykepleierene ut for å sjekke om de hadde mulighet til kirurgisk fjerning i løpet av kort tid. Mens hun var borte skulle bare legen prøve en siste gang. Han ba meg bite tennene sammen, en smerte iten like, men han fikk den ut uten narkose til slutt. Grunn til at jeg fjernet den i utgangspunktet var kraftige ryggsmerter og flere ukes sykemelding. Aldri mer spiral på meg!

Huff, det hørtes fælt ut! Visste ikke at man kunne få så kraftige bivirkninger av spiral! Hadde du spiral lenge? Jeg har slitt med smerter som minner om bekkenlåsning fra den tiden jeg satt inn spiral, men jeg har ikke tenkt på at det kan skyldes spiralen. Jeg syns det var litt rart at jeg skulle få slike plager, enda med sterkere smerter flere måneder etter fødsel, enn jeg hadde da jeg gikk gravid.
 
Tenker at slike ting gjøres hos gyn uansett jeg :p hadde aldri gått lit fastlegen for å spre beina der :eek:
 
Jeg klippet også trådene fordi samboeren kjente dem. Fjerning var helt uproblematisk og gikk på første forsøk. Anbefaler å gjøre det hos en flink gynekolog, ikke fastlege.
 
Huff, det hørtes fælt ut! Visste ikke at man kunne få så kraftige bivirkninger av spiral! Hadde du spiral lenge? Jeg har slitt med smerter som minner om bekkenlåsning fra den tiden jeg satt inn spiral, men jeg har ikke tenkt på at det kan skyldes spiralen. Jeg syns det var litt rart at jeg skulle få slike plager, enda med sterkere smerter flere måneder etter fødsel, enn jeg hadde da jeg gikk gravid.

Satt den inn i mars 2016, og tok den ut desember 2018, så litt over 1,5 år. Etter ca 6mnd begynte jeg få vondt i ryggen. Har aldri vært plaget med ryggsmerter, men var vondt i korsryggen og stråling oppover. Fikk først sterke smertestillende og sykemelding. Men ble ikke bedre. Etter en stund snakket jeg med mamma om det. Da kunne hun fortelle at hun måtte fjerne sin spiral på grunn av sterke ryggsmerter. Og hun var nærmest helt invalid fordi hele rygg og nakke stivnet. Men straks spiralen var ute vat hun helt fin.
Mine smerter forsvant og sammen med spiralen.
 
Muligens et trøstsvar: Trådene til min spiral hadde også "forsvunnet" og legen rota fælt med å prøve å finne de og måtte til slutt henvise til gyn. Hjemme prøvde jeg å kjenne litt mer etter og det viste seg at trådene elegant hadde kveilet seg i en pen ring akkurat rundt livmormunnen! Fikk til å lirke de frem helt selv
 
Som sagt, jeg har nok høy smerteterskel :p (var til tannlegen i dag og borra og la ny fylling uten bedøvelse f.eks :hilarious:)

Har vært i sånn narkose én gang jeg også, men da i forbindelse med utskrapning.
Var borte i maks 10 minutter, våkna og var klar og våken rett etterpå :)

Ja, jeg synes det var greit å dra til gynekolog. Jeg deler jo så mye annet med fastlegen min at jeg ikke føler meg helt komfortabel med at han skal holde på inni der :p
Og med tanke på hvordan det gikk så måtte jeg mest sannsynlig blitt henvist til gyn for å få tatt den ut uansett :p
Slapp unna en ekstra egenandel ved å gå til gyn med én gang :) (har kontakt med en instans som kan ordne time for meg hos gyn uten at jeg må innom fastlegen og få henvisning)

Du er veldig heldig som har høy smerteterskel!!! :happy:
Jeg har dessverre lav smerteterskel..:confused:
 
Er dette noe som skjer oftere med hormonspiral, eller er det vanlig med kobberspiral også? o_O
 
Uff. Jeg kjenner ofte et ubehag med ømhet og følelsen av å ha noe inni livmora. Ett år siden jeg satte den inn. Er det flere som opplvever det samme? Vurderer å ta den ut.
 
Uff. Jeg kjenner ofte et ubehag med ømhet og følelsen av å ha noe inni livmora. Ett år siden jeg satte den inn. Er det flere som opplvever det samme? Vurderer å ta den ut.
Jeg gjorde det med den første spiralen min, hadde en sånn følelse av at det var noe inni livmora mi som ikke hørte hjemme. Den følelsen forsvant med én gang jeg tok ut spiralen da vi skulle prøve på andremann :)
Fikk ikke den følelsen da jeg satte inn den andre spiralen min etter andremann hadde kommet.
Hvem vet, kanskje kroppen min visste at jeg/vi hadde planer om å få et barn til og derfor ikke ville at jeg skulle ha spiralen :hilarious:
 
Back
Topp