Tråden om noe som spirer og gror

Jeg har tenkt på hobbydrivhus.no sine, dels pga stalldør og dels pga værklassifisering. Men skal titte på grønt fokus igjen
Har de 25% enda altså? Det kom reklame i posten på det, men det var ut juni.

Jeg mistenker at de sikkert har tilbud i september som er absolutt tidligste det kan settes opp, og trolig er det ikke i år heller, så jeg får sikkert muøighet på flere tilbud om jeg velger grønt fokus

Hobbydrivhus.no sine blir dyrere. Men har 10 mm plater i stedet for 6 mm, det isolerer bedre (betyr mindre kostnader til oppvarming, da det holder bedre på varmen)

Last edited:
Jeg har tenkt på hobbydrivhus.no sine, dels pga stalldør og dels pga værklassifisering. Men skal titte på grønt fokus igjen
Har de 25% enda altså? Det kom reklame i posten på det, men det var ut juni.

Jeg mistenker at de sikkert har tilbud i september som er absolutt tidligste det kan settes opp, og trolig er det ikke i år heller, så jeg får sikkert muøighet på flere tilbud om jeg velger grønt fokus

Til 27 juli, om jeg ikke husker feil.

Det kommer heeelt sikkert mange flere tilbud fremover. :)

Fra grønt fokus er det ikke aktuelt å kjøpe til full pris, de har jo kampanjer hele tiden.

Hobbydrivhus.no er jeg mer usikker på om har det. Må følge med.

Fra grønt fokus er det ikke aktuelt å kjøpe til full pris, de har jo kampanjer hele tiden.

Hobbydrivhus.no er jeg mer usikker på om har det. Må følge med.

Hobbydrivhus har jeg aldri sett på. ;) Har de flere type drivhus?

Er det noen her som kan litt om poteter? Vi glemte av poteter i boden, og de fikk lange groer. Så vi plantet et par i en stor potte og satte ut i starten av juli. Det har akkurat begynt å komme opp grønt nå. Hvor lang tid bruker de på å bli klare for høsting?

Skal ta en titt. Ja jeg forventer ikke noe stort resultat, det er bare på gøy for vår del. Til vi får oss egen eiendom og kan prøve litt mer seriøst. Men må lære litt på veien :-D

Ja, det er viktig. ;) Jeg sådde løk også forrige uke. Skulle egentlig gjøres senest i mai, men pyttsann, vi prøver. :P

Nå har den første paprikaen begynt å gro :) Noen som vet hvor stor den skal bli? Jeg husker ikke hvilken type det er...

Når du ikke vet typen er det ikke godt å si.

Spisspaprika blir lange, andre er jo mer "runde" og noen større enn andre. Det er ikke godt å si om du ikke har merkelapp fra frøene.

Jeg plantet tomatplanter i vår. De har vokst godt, men blomstrer fremdeles ikke. Noen som vet hvorfor de ikke blomstrer???????

Er det noen her som kan litt om poteter? Vi glemte av poteter i boden, og de fikk lange groer. Så vi plantet et par i en stor potte og satte ut i starten av juli. Det har akkurat begynt å komme opp grønt nå. Hvor lang tid bruker de på å bli klare for høsting?

Vi har hatt bøttepoteter flere ganger, og tiden varierer med sort og temperatur. I bøtte får de litt mer solvarme enn I bakken, men de er også mer utsatt for kulde. Jeg ville sjekket dem I slutten av august, men vært forberedt på at de kan trenger september også. Hvis det begynner å bli nattekaldt kan du vurdere å isolere bøtta, strie eller et gammelt pledd er ok.

Vi har hatt bøttepoteter flere ganger, og tiden varierer med sort og temperatur. I bøtte får de litt mer solvarme enn I bakken, men de er også mer utsatt for kulde. Jeg ville sjekket dem I slutten av august, men vært forberedt på at de kan trenger september også. Hvis det begynner å bli nattekaldt kan du vurdere å isolere bøtta, strie eller et gammelt pledd er ok.
Takk for supre tips :-)

Til jul funker nok dårlig, for lite lys og varme, med mindre du har kunstig å tilby. Agurk sås på våren

Til jul, eller nyttår i alle fall, skal jeg så chili. For de vokser så sakte, særlig noen av typene som ikke spirer på en måned engang. Og blodbeger, den må ogdå sås så tidlig.

Agurk venter. Jeg kan tilby 15 grader og lite hele dagen i januar, den er grei. I februar vil den begynne å bli for stor for plassen jeg har med lys og temp.
Jeg har ikke sommer (mye lys og mye varme) til den i mars
Så jeg sår den i mars. Kanskje.

Jeg skal så litt sånn rundt jul, men trolig i større potter enn de trenger, så de ikke lider av at de ikke blir priklet og får større potte i januar. Siden jeg skal føde da

Hva jeg sår i mars av tomat og agurk avhenger helt av ungen

Jeg har hatt en med kolikk og en innlagt med rs et par uker gammel, så jeg tar det ikke for gitt at jeg har masse overskudd før dåpen...

Jeg kom i gang med prosjektet mitt, men tror det meste visner eller faktisk drukner siden det er så ustabilt vær i sommer.

Tomat
agurk
chilli 3 forskjellige typer, den ene blir svart og heter Vampire. chillien blir først svart og går over til å bli blodrød :p
2 forskjellig typer gressløk,
basilikum
ruccola
gulrøtter
rosmarin men den har ikke kommet opp
oregano. vet ikke om den heller kommer.
Avocado fra butikk frukt

Jeg plantet 5 busktomater , de har ikke blitt store i det hele tatt, små og pinglete, men de har begynt å komme med tomater nå, så jeg kastet over en del gjødsel i håp om at de kanskje kommer seg.
agurkene mine visnet, tålte ikke å stå ute, så prøvde meg på to nye som vokste sent. de står i vinduet i stua, og har vokst seg store, de rekker nå taket, og har 1 agurk :D ser det kommer flere på den ene planta, så blir spennende å se hvor mange det blir.
Ute lagde jeg meg pallekarmer som resten står i. har ikke vært fink til å holde de fine, overgrodd med ugress og drit.

Jeg kjøpte en masse frø fra sverige som jeg tenkte jeg skulle prøve å så til høsten, blant annet bjørnebær, ramsløk og blå valmuesøster. har masse annet og, men krever drivhus, noe jeg ikke har.

Jeg sådde nesten alt i mars - tomat, agurk og paprika.
Paprikaen sår jeg nok i januar neste år og så prøver jeg meg sikkert på flere sorter av andre grønnsaker. Får se hva det blir, men i tillegg til det jeg har i år tenker jeg:
Poteter
Squash
Melon
Salat
Hvitløk
Løk
Purre
Avocado

Pluss at jeg prøver meg nok på litt blomster som stemor i hvert fall.

Gressløk har jeg allerede i bedet. Fikk den av svigermor for et par-tre år siden.

Back
Topp