Tråden for rare spørsmål

ellacott

Glad i forumet
Smånissene 2022
✨Juniverse 2026✨
Jeg så en liknende tråd i en annen termingruppe, syns det var lurt.

Her kan du spørre ting du lurer på men ikke vil opprette et helt ny tråd for :bookworm:

Jeg begynner: er det ok å fly tidlig i første trimester? 2 timers flytur. :confused:

Takk! Jeg tar sjansen. Regner med at det er mange andre i min situasjon som flyr, men jeg er så redd for at jeg skal skylde på flyturen dersom det skulle gå galt...

Skjønner godt den frykten! Hadde det vært farlig så hadde nok man blitt frarådet å fly.

Det skal ikke være farlig å fly. De aller fleste spontanaborter skjer på grunn av alvorlige feil på fosteret. Hvis du bekymrer deg mye kan det være greit å ta en telefon til helsestasjon, de er nok vandt til bekymrede mødre :Heartpink

Jeg så en liknende tråd i en annen termingruppe, syns det var lurt.

Her kan du spørre ting du lurer på men ikke vil opprette et helt ny tråd for :bookworm:

Jeg begynner: er det ok å fly tidlig i første trimester? 2 timers flytur. :confused:
Jeg skal på ut på flytur i påsken 50 min, frem og tilbake, er 6+6 og 7+4 når jeg skal fly. Jeg har hatt 3 spontanaborter tidligere så er naturligvis nervøs, men jeg tror det skal gå veldig fint :)
Jeg har ei venninne som er flyvertinne som sier at flyvertinner blir tatt ut av jobb når de er 12 uker på vei, det vil si de flyr mange timer om dagen i første trimester, hadde det vært stor fare hadde nok ikke flyvertinnene fått lov til å være på jobb :)

Jeg skal på ut på flytur i påsken 50 min, frem og tilbake, er 6+6 og 7+4 når jeg skal fly. Jeg har hatt 3 spontanaborter tidligere så er naturligvis nervøs, men jeg tror det skal gå veldig fint :)
Jeg har ei venninne som er flyvertinne som sier at flyvertinner blir tatt ut av jobb når de er 12 uker på vei, det vil si de flyr mange timer om dagen i første trimester, hadde det vært stor fare hadde nok ikke flyvertinnene fått lov til å være på jobb :)

Tusen takk for svar, det var godt å vite!

Takk for super tråd :D
Flere enn meg som har fått syyyyyykt mye luft i magen etter å ha blitt gravid?
Jeg har IBS fra før, men dette tar kaka:sorry:

Du er ikke alene! Har kjøpt "dulcogas" og sluttet å drikke kulleyreholdige drikker. Det har hjulpet litt, men buksene passer ikke:hilarious:

Kjører på et rart spørsmål her;

kan man bade i alle slags temperaturer nå? Eller er det farlig/ikke lurt?

Jeg tenker bare tilbake på prøvetiden, så anbefales det ikke å ta varme bad f.eks på grunn av sædens overlevelse. Kanskje det er noe lignende, men bare noe annet (:hilarious:) som gjelder nå?

Kjører på et rart spørsmål her;

kan man bade i alle slags temperaturer nå? Eller er det farlig/ikke lurt?

Jeg tenker bare tilbake på prøvetiden, så anbefales det ikke å ta varme bad f.eks på grunn av sædens overlevelse. Kanskje det er noe lignende, men bare noe annet :)hilarious:) som gjelder nå?
Jeg skrev altså ( :hilarious: ) der der står :)hilarious:) o_O

Samme her, og jeg har også IBS fra før... :yuck:
Det er såvidt jeg får igjen de største buksene mine. Har ingen tips dessverre, men føler med deg!

Samme her. IBSen slo skikkelig til med en gang jeg var gravid, mon tro om tarmene oppfører seg annerledes når man er gravid? Og spesielt med oss med IBS?

Jeg har også ibs og har myye luft. Ser av og til ut som jeg er mye lengre på vei :hilarious: forige svangerskap var egentli veldig greit mtp ibs,for jeg var mye verre i magen før jeg ble gravid,og etter jeg ble gravid så var det nesten som den stabiliserte seg. Men nå så er jeg mye dårlig i magen igjen. Løs mage og mye luft. Men tror også det kan ha med at jeg er syk nå. Men mye luft og graviditet henger ofte sammen da har jeg hørt. :)

Litt rart spørsmål, men er det flere som tidligere har hatt piercing i navlen og nå kjenner at det hullet som er der "stikker" eller "strekker" litt?o_O

Jeg har ikke IBS fra før, men syyykt mye luft! Heldigvis (men også litt uheldig) kommer mye ut! Ille luftsmerter hvis ikke :hilarious:

Litt rart spørsmål, men er det flere som tidligere har hatt piercing i navlen og nå kjenner at det hullet som er der "stikker" eller "strekker" litt?o_O

Jeg fikk betennelse i min navle piercing rundt uke 6 forrige gang. Sånn helt ut av det blå, var som om mage gjorde seg klar for å bli større :hilarious:

I mitt første svangerskap ble piercinghullet heeeelt ødelagt og strukket ut:bag: Men har sett folk som har berga også altså:angelic::happy:

Back
Topp