Toxoplasmose/katter

Må nok tømme doen sjøl, sambuar er på reisejobb i vekedagane:bag::happy: får vaska hendane ekstra godt vertfall
Jeg har 3 katter, og tømmer kattekasse selv, samt vasker den. Ikke fått toxoplasmose, hverken forrige svangerskap eller nå. Eneste gangen mannen tømmer er når han er hjemme i helgene. Vær nøye med håndvask, så tror jeg det vil gå helt fint :)
 
Skulle til å si litt av det samme: Har hatt katt(er) i over 30 år og i de 20 der jeg har hatt ansvar alene, er det jeg som har stått for alt mtp dokasse, etc, etc. Jeg testet negativt for toxoplasmose.
 
Hei! Innom fra augustgruppa Så vidt jeg har forstått blir katter ofte smittet i ung alder og er smitteførende kun noen få uker (se vedlegg hentet fra veterinær instituttet) Etter det er de immune og er ikke smitteførende lenger. Mao, med mindre du har en katt som nettopp har begynt å være ute tror jeg du kan ta det helt med ro. Jeg har forøvrig selv katt som går ute(har hatt to stk iløpet av en 7 års periode), skiftet masse på kattekasse og testet negativt for toxoplasmose ved sv.skapets begynnelse.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20220703-122603_Chrome.jpg
    Screenshot_20220703-122603_Chrome.jpg
    166,2 KB · Visninger: 7
Back
Topp