Torsdagsskravle!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hopp!
VI har hatt mange timer natt, med mange små oppvåkninger. Men det roer seg fort, så det tåler vi! :D
Lillebror la seg 19.15 i går og vi stod opp kl 8 etter å ha ligget våkne en stund!
I dag skal vi passe yngstemann til søs på 1,5 år!
Det blir spennende :p
Lillesøs kommer en tur da, og om det blir etpar grader varmere skal vi gå tur med ungene og besøke vår bestemor som vi ikke har sett på altfor lenge!
Ha en fin dag :D

Så fint han roa seg fort igjen, selvom det har vært en del oppvåkninger:) Hørtes ut som det blir en koselig dag:D
Her var det -18 idag tidlig og er nå-15:( Så Emmeth ligger i gangen og sover i vogna, og da sover han ikke så godt. Hatt oppvåkninger hver time og en urolig Emmeth i natt! Sambo sto opp med han 06.30 og jeg sto opp nå kl 9:) Gjorde seg med noen timers søvn:) Emmeth har dessverre feber og kan ikke få vaksine idag heller:(:(:( Så fikk time igjen neste torsdag kl 14. Håper tennene har kommet gjennom til den tid. Vi skal en tur på NAV og levere papirene inn om og overføre fedrekvoten til meg. Og ellers skal vi bare slappe av inne idag, er så kaldt ute:)

Kryper her, nå er det 11-, så jeg tror det blir tur på oss =)

Her har jeg en syk storebror hjemme i dag. Så da ble alle dagens planer avlyst. Han er veldig oppegående og ingen feber, men har mageknip og er kvalm. Kastet opp det første han spiste i dag, men de to skivene han slukte umiddelbart etterpå har holdt seg nede. Krysser fingrene at det kun var den ene gangen han skulle kaste opp.

Her har jeg en syk storebror hjemme i dag. Så da ble alle dagens planer avlyst. Han er veldig oppegående og ingen feber, men har mageknip og er kvalm. Kastet opp det første han spiste i dag, men de to skivene han slukte umiddelbart etterpå har holdt seg nede. Krysser fingrene at det kun var den ene gangen han skulle kaste opp.
God bedring til storebror =)

God torsdag! Her har vi hatt en fin natt. Jeg la meg tidlig og snuppa våkna ikke før klokken 06.00, og da skulle vi stå opp så det var perfekt timing :-) hun var våken klokken 04.20 og fikk smokk, men det var pusen som maste om å få gå ut så hun våknet ikke av seg selv. Han var selvfølgelig iskald og dødsfornærmet da han ikke fikk komme inn før klokken seks ;-p artig kar det der :-) han mener visst at vi burde stå i døra og vente på han ;-p

Håper på rask bedring og at dere andre slipper unna! :-)

God torsdag! Her har vi hatt en fin natt. Jeg la meg tidlig og snuppa våkna ikke før klokken 06.00, og da skulle vi stå opp så det var perfekt timing :) hun var våken klokken 04.20 og fikk smokk, men det var pusen som maste om å få gå ut så hun våknet ikke av seg selv. Han var selvfølgelig iskald og dødsfornærmet da han ikke fikk komme inn før klokken seks ;-p artig kar det der :) han mener visst at vi burde stå i døra og vente på han ;-p
Hehe, katter er morsomme! :D
Vi måtte desverre omplassere vår pus, men hun får bo hos foreldrene mine heldigvis =)
Herlige skapninger!

God dag! :)
Vi har hatt nok ei maraton natt med spising kl 23.30, 02, 04 og 06. Våkna 07.45 så det var igrunn greit, ikke så altfor tidlig!
Har hatt en ganske hektisk morning da! Snuppa blei stelt og fikk på seg en body i str 74 for første gang, synes den var litt for passelig, hvor blir det av lillebabyen min? o_O :p Så var det frokost med eple-, gulrot-, og pastinakkpurè og en skvett mm. Hun ville ikke ha så mye melk da o_O :eek: Samtidig pumpa jeg meg, har bare amma 1 gang på den ene puppen i natt så den var sprengt til randen :eek:
Etter frokost var det kosetid før første lur, så snuppa satt på fanget mitt og plukka på tærne sine da jeg hørte et braaaak bakfra på henne :eek: Da vi reiste oss for å skifte bleie oppdaga jeg at hun var våt gjennom alt, og det var jeg også :eek: :eek: :eek: Skifting av fult hyre på oss begge og SÅ var det sovetid for lille hyper! Meeen av en eller annen grunn ville hun ikke sove og blei bare mer og mer hyper jo mer jeg rugga på vogna, hele vogna hoppa opp og ned for hun sprella sånn, babla og blåste spyttbobler :confused: Etter 15 minutter orka jeg ikke mer, så slutta bare å rugge på vogna og jammen meg roa hun seg ikke og sovna da :D Har aldri skjedd før at hun sovner helt uten stimuli! Jeg er søkksliten og dagen har ikke begynt ordentlig enda:p
Skulle lage en dagens antrekk-tråd, men siden dette ikke er dagens antrekk lengre så slenger jeg inn bildet her i stedet :p Body fra Lindex og bukse fra Reflex, sokker fra Vossatassar :) Om vi slevjer noe? Bare en anelse :p
CIMG28132_zpsace3997f.jpg

Idag skal vi på barseltreff og så skal vi gjøre enda et forsøk på babysvømming! o_O Denne gangen skal vi gå rett inn i svømmehallen, og ikke i garderoben, skal se om hun blir mindre panisk da! Er veldig spent, men ikke spesielt gira :p

Hehe, katter er morsomme! :D
Vi måtte desverre omplassere vår pus, men hun får bo hos foreldrene mine heldigvis =)
Herlige skapninger!
Ja de er koselige :-) han forstår ikke hvorfor han ikke får sove på rommet vårt, men vi skal snart legge hun på eget rom heldigvis :-) trist å måtte omplassere pusen da, men dere får kose med den bår dere besøker de :-) veldig kjekt at dere slapp å gi den til fremmede men får se den av og til :-)

Vi har hunden på soverommet om natta,og nå har snuppa sovet fra 19 til 06 to netter på rad,men tror du ikke hundepelsen har laget spetakkel,da?!!Hun er ikke fornøyd med den nye senga si,så hun vil opp i vår seng.Vekker meg flere ganger i løpet av natta ved å puste meg inn i ansiktet...graver og herjer i kurven sin.Vi blir rimelig irritert,så i natt ble hun forvist til stua.Rimelig furt til morraen kan du si!!

De har virkelig sine egne meninger disse firbeinte og!!

Kryper her, nå er det 11-, så jeg tror det blir tur på oss =)

Yes, er -12 her nå og Emmeth er lagt ut i vogna si:) Koss dere på tur:)

God bedring til storebror:) Håper dere andre slipper unna:)

God dag ja!
Siden det er mye snakk om været, så er det plussgrader og overskya her.;)
Vi kom nettopp hjemfra helsestasjonen og vaksinasjon, og det gikk over all forventning - heldigvis. Tok med oss pappa'n denne gangen og han distraherte lille bolle (7900gr og 62.5cm) med en diger leke mens helsesøster stakk. :)
Også fikk vi skryt av all maten vi har laget og gitt henne. Trodde vi kom til å få litt pes for det, siden det anbefales å fullamme til 6mnd, men de har vel forskjellige synspunkt helsesøstrene.. Jaja! Bare det blir folk av barna, tenker nå jeg..;)
Likja har snart sovet i 2 timer og mamsen skal varme seg hjemmelaget fiskegrateng fra i går. Blir en rolig dag på oss tror jeg. Slitsomt med vaksinasjon for store og små.

Æsj - da er det ikke noen tvil - storebror har omgangssyken... BLÆ!! Fysj og fy - stakkars lille gutten min! Men han er i kjempehumør og klarer seg helt fint når han må på do eller må kaste opp. Er selv tung i hodet og frykter det verste....

Æsj - da er det ikke noen tvil - storebror har omgangssyken... BLÆ!! Fysj og fy - stakkars lille gutten min! Men han er i kjempehumør og klarer seg helt fint når han må på do eller må kaste opp. Er selv tung i hodet og frykter det verste....
Å nei.:( Krysser fingrene for at resten av familien slipper unna. God bedring til eldstemann!

Å,så kjipt!Er no dritt med omgangssyken!(bokstavelig talt) God bedring til storebror,og håper dere slipper unna!!

God dag! :)
Vi har hatt nok ei maraton natt med spising kl 23.30, 02, 04 og 06. Våkna 07.45 så det var igrunn greit, ikke så altfor tidlig!
Har hatt en ganske hektisk morning da! Snuppa blei stelt og fikk på seg en body i str 74 for første gang, synes den var litt for passelig, hvor blir det av lillebabyen min? o_O :p Så var det frokost med eple-, gulrot-, og pastinakkpurè og en skvett mm. Hun ville ikke ha så mye melk da o_O :eek: Samtidig pumpa jeg meg, har bare amma 1 gang på den ene puppen i natt så den var sprengt til randen :eek:
Etter frokost var det kosetid før første lur, så snuppa satt på fanget mitt og plukka på tærne sine da jeg hørte et braaaak bakfra på henne :eek: Da vi reiste oss for å skifte bleie oppdaga jeg at hun var våt gjennom alt, og det var jeg også :eek: :eek: :eek: Skifting av fult hyre på oss begge og SÅ var det sovetid for lille hyper! Meeen av en eller annen grunn ville hun ikke sove og blei bare mer og mer hyper jo mer jeg rugga på vogna, hele vogna hoppa opp og ned for hun sprella sånn, babla og blåste spyttbobler :confused: Etter 15 minutter orka jeg ikke mer, så slutta bare å rugge på vogna og jammen meg roa hun seg ikke og sovna da :D Har aldri skjedd før at hun sovner helt uten stimuli! Jeg er søkksliten og dagen har ikke begynt ordentlig enda:p
Skulle lage en dagens antrekk-tråd, men siden dette ikke er dagens antrekk lengre så slenger jeg inn bildet her i stedet :p Body fra Lindex og bukse fra Reflex, sokker fra Vossatassar :) Om vi slevjer noe? Bare en anelse :p
CIMG28132_zpsace3997f.jpg

Idag skal vi på barseltreff og så skal vi gjøre enda et forsøk på babysvømming! o_O Denne gangen skal vi gå rett inn i svømmehallen, og ikke i garderoben, skal se om hun blir mindre panisk da! Er veldig spent, men ikke spesielt gira :p

Så søt hun er i dag, håper det går bra i svømmehallen:-)

Huff, god bedring til storebror, krysser fingrene for at dere andre slipper.

Etter den FÆLE starten på legginga i går gikk det ganske fint, hun sovnet tung og sov til klokka 06.00. Tydelig sliten etter alt dagen i forveien.
Vi har vært en tur i byen og møtt søstra mi med barn, de er på vinterferie i tr.heim hos svigerforeldrene til søs.
Så dro vi rett hjem, hadde egentlig lyst til å se i butikkene, var salg på name it blant annet. Men skulle vi sitte på hjem med mannen måtte vi dra med en gang.
Får satse på en tur imorgen:-)

Back
Topp