Torsdagsbabbel!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
God morn damer!
Her var vi tidlig påan idag, jeg våkna av at snuppelure lå våken på magen i senga mi kl 07 :eek: Hun var sååå fornøyd, jeg snudde henne og ga henne sutta men løpet var kjørt :p Hun lå og skravla med vottene sine (som egentlig er et par sokker) i en times tid mens jeg slumra litt før vi sto opp kl 08. Hun har hatt endel mageknip i natt så mistenker at det er hirsegrøten som er årsaken, tror vi holder oss til risgrøt ei stund til da! o_O Er kjempeopplagt etter aaaltfor få timer søvn i natt :confused: :p :oops: Jaja, er bare å kjøre på med kaffe og holde ut :p Kl 09 var hun slokna i vogna for førtse blund :eek: ;)
Idag skal søstrene mine reise hjem igjen, og jeg skal innom den nyåpna Sparkjøp butikken her for å se om jeg finner noen sparkebukser i str 80 på tilbud :D

Hva skal damene og babyene idag da???

Håper hun får hvilt ut. Og du ;)
Mannen leverte en frisk T i Bhg i morges og Lille og jeg lå til halv ni og bablet :)
Så brukte vi lang tid på badet- det var nemlig en som skulle tømme magen noe så alvorlig! Jeg vet ikke om en t-skje eplemos kan gjøre så stor forandring på hva som kommer ut, men det var hvertfall altfor tykt for vasken :-o
Doen neste!!!
Nå baker vi kokoskake og sløver hjemme!
Nydelig vær så vi må nok en tur til byen og på posten :-D
Lurer på om det blir vogn i dag så jeg kan rydde litt her på starten av duppen hans :)

Så koselig med en blid baby om morgenen :-) her også var hun blid, men hun våkna klokka fem og vekte pappan også. Det var ikke planen men han tok hun med opp så gikk jeg i dusjen. Hun var i kjempehumør til han reite på jobb og da ble det suring i en time før hun slokna og sover enda i vogna si. Når hun våkner skal vi spise litt grøt og en halv banan så kler vi på oss og drar på lekeland :-) sambo kommer tidlig hjem i dag for han skal til legen klokken to og da blir det så mye kjøring frem og tilbake om han skal på jobb igjen, så i ettermiddag skal jg vaske hus. Har savnet å få vasket hele huset på en gang så det skal bli deilig :-) så kommer kvelden og da blir det vel tv titting tenker jeg :-)
Sparkjøp har masse fint :-) her er ikke sparkjøp men det hender jeg bestiller derfra :-)

Her merker jeg stor forskjell på magen på kun 1ts av noe hun ikke tåler så godt ;) Eple kan jo være litt hardt for magen, merker at Hermine ikke tåler banan spesielt bra enda :eek:
Kokoskake høres godt ut! Oppskrift takk! ;) Mannen skal jobbe overtid så jeg og Hermine skal dra til mommo en tur når jentene har reist, snuppa er fortsatt sur som et rognebær så det er best å komme seg utav huset ellers blir mamman sprø! :eek: ;)
Gleder meg til å teste ringslynge, for idag er hun apebaby som bare vil bli bært ;)

Så koselig med en blid baby om morgenen :) her også var hun blid, men hun våkna klokka fem og vekte pappan også. Det var ikke planen men han tok hun med opp så gikk jeg i dusjen. Hun var i kjempehumør til han reite på jobb og da ble det suring i en time før hun slokna og sover enda i vogna si. Når hun våkner skal vi spise litt grøt og en halv banan så kler vi på oss og drar på lekeland :) sambo kommer tidlig hjem i dag for han skal til legen klokken to og da blir det så mye kjøring frem og tilbake om han skal på jobb igjen, så i ettermiddag skal jg vaske hus. Har savnet å få vasket hele huset på en gang så det skal bli deilig :) så kommer kvelden og da blir det vel tv titting tenker jeg :)
Sparkjøp har masse fint :) her er ikke sparkjøp men det hender jeg bestiller derfra :)
Oi, det var tidlig på´n!
Blir deilig å få tatt huset tenker jeg!
Her støver det ned etter noen hjemmedager med to unger.
Men det er jo så mye annet jeg vil gjøre, enn å vaske! :p

Her merker jeg stor forskjell på magen på kun 1ts av noe hun ikke tåler så godt ;) Eple kan jo være litt hardt for magen, merker at Hermine ikke tåler banan spesielt bra enda :eek:
Kokoskake høres godt ut! Oppskrift takk! ;) Mannen skal jobbe overtid så jeg og Hermine skal dra til mommo en tur når jentene har reist, snuppa er fortsatt sur som et rognebær så det er best å komme seg utav huset ellers blir mamman sprø! :eek: ;)
Gleder meg til å teste ringslynge, for idag er hun apebaby som bare vil bli bært ;)

Ja, eple er kanskje litt hardt for magen?
Jaja, han fikk tømt seg hvertfall :p
Nå sovnet han i vognen så jeg skal rydde litt kjapt her og støvsuge gangen før vi rusler til byen! :D

vurderer forresten nå å kutte en pumping på formiddagen, den kl 12 er så hemmende og hun spiser så mye ordentlig mat at den blir overflødig! Men hvordan gjør man det? Skal jeg bare kutte den og vente med pumping til kl 15? Blir jo å være super melkesprengt da :eek:

vurderer forresten nå å kutte en pumping på formiddagen, den kl 12 er så hemmende og hun spiser så mye ordentlig mat at den blir overflødig! Men hvordan gjør man det? Skal jeg bare kutte den og vente med pumping til kl 15? Blir jo å være super melkesprengt da :eek:
Aner ikke hva du burde gjort jeg.
Har jo kun erfaring med amming og ammet til hvert måltid ganske lenge etter oppstart av fast føde sist...

Kokoskake etter oppskrift fra "Bakeglede uten sukker":
1 dl sukrin
2 egg
125 gram smør
1,5 dl kokosmasse
1 ss finerhusk
2 ts bakepulver
1/2 ts vaniljepulver (ekte vanilje)

Sett ovnen på 150 grader
Visp egg og sukrin porøst
Smelt smøret
Hlel smøret i røren og bland godt
Bland sammen alt det tørre og rør inn
Hell røren i en liten lanpanne (ca 15 * 23 cm)
Stek midt i ovnen i ca 30 minutter
Skjær kaken i stykker etter at den er avkjølt i formen.

OBS: Ikke da i ekstra vanilje, det er ganske "sterkt"... Men kaken ble veldig god :D

Uff, tålte hu ikke hirsegrøten, nei:( Hu har virkelig utrolig sensitiv mage, stakkars o_O
Hatt mye nattevåk i natt du og, ja, begynner vel og bli vant med detta nå vel?;):p Hehe. Man blir passe sliten på dagen når man har sovet lite på natta, den kan jeg trygt skrive under på :schocked028

Igår sov Emmeth fra kl 19.45.22.00, fikk litt melk, var smokk han ville ha og sov da til kl 00.00 og nektet og sove igjen før kl 03.30 :oops:*Gjeeeeeeeesp* Sov da til 06, for han våknet av sambo sin alarmklokke :smiley-angry026 Og da var det bare og stå opp.. La han ut for første luren sin kl 08.00 og han sov i 40 min, nektet plent og sove mer.. Tok han inn og la han med meg i sofaen. Jeg fingerhekler og han ligger og leker litt med lekene sine ved siden av meg, plutselig begynner han og blø neseblod, stakkars :eek: :confused:

La han ut 11.30 og har allerede vært ute og trilla han 3 ganger:( Jeg er trøtt, sliten, sur og lei :confused5 Så da er jeg og Emmeth i like godt humør begge 2 :laughing002 Jeg har ikke tid til og være så aktiv idag, men kommer sterkere tilbake i morgen da sambo er hjemme. Idag er det karneval i bhgen, så jentene fikk på seg prinsessekjoler og Tiara`r: :happy112Mathea fikk på seg blå Askepottkjole og Neline fikk på seg Rosa Tornerosekjole :happy119

Til middag idag blir det hjemmelaget medisterkaker, litt poteter, et kokt blomkålshode og hjemmelaget brun saus;) Enkelt og greit..

Ellers får jeg gjort svært lite om dagen pga Emmeth, han må nesten få sin kose og omsorg, så får resten bare være;):p Håper alle jentene har en fin dag og koser seg i finværet:D Jeg skal lage meg en kopp kakao :coffee2 og sette meg ut i vårsola på verandaen:)

Vi har hatt ei fin natt, men noen nabogutter bråkte sånn ut på natten at jeg sov dårlig etterpå :fucyc
Ellers har jeg vært hos fotografen og fått tatt passbilder av snuppa, det gikk greit på første forsøk:-) Så var vi å leverte søknad på pass. Etterpå dro vi innom jobben min på besøk, leverte fra med søknadspapirer på ammefri, vi har to timer med lønn, meeen jeg tror det ikke før vi er i gang, det er for godt til å være sant at det skal gå smertefritt.
Nå har vi kommet hjem, jeg er litt nedstemt etter det besøket kjenner jeg.

Uff, tålte hu ikke hirsegrøten, nei:( Hu har virkelig utrolig sensitiv mage, stakkars o_O
Hatt mye nattevåk i natt du og, ja, begynner vel og bli vant med detta nå vel?;):p Hehe. Man blir passe sliten på dagen når man har sovet lite på natta, den kan jeg trygt skrive under på :schocked028

Igår sov Emmeth fra kl 19.45.22.00, fikk litt melk, var smokk han ville ha og sov da til kl 00.00 og nektet og sove igjen før kl 03.30 :oops:*Gjeeeeeeeesp* Sov da til 06, for han våknet av sambo sin alarmklokke :smiley-angry026 Og da var det bare og stå opp.. La han ut for første luren sin kl 08.00 og han sov i 40 min, nektet plent og sove mer.. Tok han inn og la han med meg i sofaen. Jeg fingerhekler og han ligger og leker litt med lekene sine ved siden av meg, plutselig begynner han og blø neseblod, stakkars :eek: :confused:

La han ut 11.30 og har allerede vært ute og trilla han 3 ganger:( Jeg er trøtt, sliten, sur og lei :confused5 Så da er jeg og Emmeth i like godt humør begge 2 :laughing002 Jeg har ikke tid til og være så aktiv idag, men kommer sterkere tilbake i morgen da sambo er hjemme. Idag er det karneval i bhgen, så jentene fikk på seg prinsessekjoler og Tiara`r: :happy112Mathea fikk på seg blå Askepottkjole og Neline fikk på seg Rosa Tornerosekjole :happy119

Til middag idag blir det hjemmelaget medisterkaker, litt poteter, et kokt blomkålshode og hjemmelaget brun saus;) Enkelt og greit..

Ellers får jeg gjort svært lite om dagen pga Emmeth, han må nesten få sin kose og omsorg, så får resten bare være;):p Håper alle jentene har en fin dag og koser seg i finværet:D Jeg skal lage meg en kopp kakao :coffee2 og sette meg ut i vårsola på verandaen:)

Stakkars liten som begynte å blø neseblod, er det vanlig? Tror jeg ville blitt lettere hysterisk :confused2
Det ble vel fine jenter kan jeg tenke meg, legg gjerne ut bilder :rolleyes: :rolleyes:
Håper du får sovet litt natten som kommer, kjenner jeg er litt bekymret :oops:

Kokoskake etter oppskrift fra "Bakeglede uten sukker":
1 dl sukrin
2 egg
125 gram smør
1,5 dl kokosmasse
1 ss finerhusk
2 ts bakepulver
1/2 ts vaniljepulver (ekte vanilje)

Sett ovnen på 150 grader
Visp egg og sukrin porøst
Smelt smøret
Hlel smøret i røren og bland godt
Bland sammen alt det tørre og rør inn
Hell røren i en liten lanpanne (ca 15 * 23 cm)
Stek midt i ovnen i ca 30 minutter
Skjær kaken i stykker etter at den er avkjølt i formen.

OBS: Ikke da i ekstra vanilje, det er ganske "sterkt"... Men kaken ble veldig god :D
Oooh, må testes! Synd mannen ikke er noe glad i kokkos da:p:eek:
Finerhusk...hmmm...er det oppmalte sponplater??? :p hihi;)

Oooh, må testes! Synd mannen ikke er noe glad i kokkos da:p:eek:
Finerhusk...hmmm...er det oppmalte sponplater??? :p hihi;)
HAHA FIBERhusk ;)
Den ble litt for søt etter min smak. Ville redusert litt på sukrinen i tilllegg til å ikke ta for mye vaniljepulver!
Den var veldig god med litt pisket krem :D

HAHA FIBERhusk ;)
Den ble litt for søt etter min smak. Ville redusert litt på sukrinen i tilllegg til å ikke ta for mye vaniljepulver!
Den var veldig god med litt pisket krem :D
Kanskje jeg skal teste den til helga når søstra mi fra tønsberg kommer på besøk:)

Kanskje jeg skal teste den til helga når søstra mi fra tønsberg kommer på besøk:)

Jeg likte den veldig godt hvertfall :)
Mannen og, tross av at han ikke er begeistret for sukrinbakst...

Ugh, ja, kjenner meg som en anelse zombie om dagen:confused: legger meg med håp om bedrr netter hver kveld, uten hell:p:eek: men du kjenner vel til den da;)
God bedring til lille Emmethen, bra han er på bedringens vei iallfall!

ImageUploadedByBV Forum1362075038.805795.jpg
Lillebror klar for senga. Må bare angripe sofaen først :-p

Jeg likte den veldig godt hvertfall :)
Mannen og, tross av at han ikke er begeistret for sukrinbakst...
Heldigvis bryr ikke mannen seg noe om hvilken søtning det er i baksten, han synes alt smaker likt :p :) Men han liker ikke kokkos, så han kan få en oreokjeks i stedet :p

Back
Topp