Torsdag :)

Den dunposen så deilig ut :D nå blir han sikkert go' og varm:D;) er dyrt ja, men tror nok det er verdt pengene:)

Liana er også voldsom til å enten sparke av seg dyna, eller å sove oppå den :P hun våkner om hun blir kald..vi har det mellom 17-20 grader inne, så blir nok ikke like lett kald som når det var flere minus grader ute:) hun sover i kortermet body, pysj og pose..og må ha på ullsokker fordi hun har alltid blitt fort kald på føttene.. og jeg prøver å holde dyna over hun:P haha..
Vi har ca 16 grader på rommet nå tror jeg. Eskil skjønner ikke vitsen med å ligge under dyne :-p men han har tull Nøstebarnpysj med føtter og er som regel god og varm. Tar nok på ekstra med ull under når det endelig blir skikkelige vintertemperaturer her!

Var det gaukesyre/vask noen anbefalte mot avføringsflekker på ull? Har så mange bodyer som har flekker nå.

Jeg fant det ut, det var gallesåpe:-)

Så lurt, tror jeg skal ta turen innom på lørdag:) Ull er jo dyrt.
Heldig som har NB i byen du da! :D :D
Jeg satte nettopp inn noe hvitt ulltøy i lanolin. Det blir mye mykere også :D
Det meste av behandlet ull har lite av lanolin igjen. Vi merker STOR forskjell på f.eks nye nøstebarnklær og utvaskede nøstebarnklær eller behandlet ull som f.eks Devold og Voksi. De er vanskeligere å få rene synes jeg. Om han har tisset på pysjen sin, f.eks, henger vi den bare til tørk, så er den så god som ny :D

huff, nå håper jeg at dere snart får et svar på hvorfor han er så mye syk! :(

Så flott pose!!! :D Vi har det også alltid kaldt på soverommet, i natt var det 11 grader. Da har hun ullpysj, ullpose (tynn), sover på skinn og har dundyne (juniordyne). Som oftest ligger hun under dyna da :p Men det hjelper å ha noe varmt og lunt under han også ;) Om du ikke har et skinn så er fleeceteppe lunt og godt å sove på, og lett å vaske ved uhell ;)

Hvor lang er den posen? Vet du det?

Posen er 90 cm lang:)
Emmeth er max 80 cm tenker jeg. Han var 77 cm og veide 10010 gram. Han legger dårlig på seg og vokser ikke så mye lenger. På 3 mnder hadde han vokst 3 cm og lagt på seg 80 gram.Vi skal på HS på mandag, så spent på og se hvor mye han veier nå:)

Han reagerer ikke på ull lenger, virker det som? Aner ikke hvorfor, synes det er litt rart? Men han sover nå med ullbody, vanlig pysj og ullsokker. Likevel er han iiiiskald på morran og helt lilla/blå på hender og føtter!:o
Han ligger oppå en dundyne også, men kan jo prøve og legge ett flispledd under og se om det blir bedre!:) takk for tipset:)

Den dunposen så kjempegod ut:) Jeg er veldig fornøyd med min, vesla er god og varm hver morgen:)

Hvilken dunpose har du?:) Ville helst hatt en med armer i, men fant ingen. Da måtte jeg bestille fra tyskland og gidder ikke betale toll!

Ojj, dunposen har blitt sendt allerede:D Det gikk fort;) Kjøpt på babybanden.no:)

Emmeth er max 80 cm tenker jeg. Han var 77 cm og veide 10010 gram. Han legger dårlig på seg og vokser ikke så mye lenger. På 3 mnder hadde han vokst 3 cm og lagt på seg 80 gram.Vi skal på HS på mandag, så spent på og se hvor mye han veier nå:)

Han reagerer ikke på ull lenger, virker det som? Aner ikke hvorfor, synes det er litt rart? Men han sover nå med ullbody, vanlig pysj og ullsokker. Likevel er han iiiiskald på morran og helt lilla/blå på hender og føtter!:o
Han ligger oppå en dundyne også, men kan jo prøve og legge ett flispledd under og se om det blir bedre!:) takk for tipset:)
Du får legge han i bobledress :eek: :P ;) men en strikkejakke og votter vil nok holde armer og hender varme :)

Han reagerer ikke på ull lenger, virker det som? Aner ikke hvorfor, synes det er litt rart? Men han sover nå med ullbody, vanlig pysj og ullsokker. Likevel er han iiiiskald på morran og helt lilla/blå på hender og føtter!:eek:
Reaksjoner på ull vokser de ofte av seg :D
Teodor var FULL av kløende utslett første vinteren, men neste vinter og fortsatt tåler han ull helt fint!

Pannekakelaging på gang! Lillebror sine er laget allerede. Men han sover, så det spørs om han må spise etter oss :p
Røre til mannen og T laget jeg i formiddag, og jeg venter på fløte for å få laget ferdig min :p
Og bacon da selvsagt =)

Heldig som har NB i byen du da! :D :D
Jeg satte nettopp inn noe hvitt ulltøy i lanolin. Det blir mye mykere også :D
Det meste av behandlet ull har lite av lanolin igjen. Vi merker STOR forskjell på f.eks nye nøstebarnklær og utvaskede nøstebarnklær eller behandlet ull som f.eks Devold og Voksi. De er vanskeligere å få rene synes jeg. Om han har tisset på pysjen sin, f.eks, henger vi den bare til tørk, så er den så god som ny :D
Jøss, slipper du å vaske den altså, skal jeg sannelig kjøpe. Ja, veldig kjekt, bare håper den går rundt, trøndere er dårlig på å handle andre plasser enn på senter.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Hvilken dunpose har du?:) Ville helst hatt en med armer i, men fant ingen. Da måtte jeg bestille fra tyskland og gidder ikke betale toll!
Jeg har en tykk og fin en fra Babydan, kjøpte den på babyshop. Uten armer den også.

Pannekakelaging på gang! Lillebror sine er laget allerede. Men han sover, så det spørs om han må spise etter oss :p
Røre til mannen og T laget jeg i formiddag, og jeg venter på fløte for å få laget ferdig min :p
Og bacon da selvsagt =)
Mmmm pannekaker med bacon er best:D

Og bacon da selvsagt =)

Hvordan lager du pannekakene til lillebror?:) altså hvilke ingredienser bruker du?;) aldri prøvd bacon og pannekaker, jeg.

•☆tastedingsen☆•

Reaksjoner på ull vokser de ofte av seg :D
Teodor var FULL av kløende utslett første vinteren, men neste vinter og fortsatt tåler han ull helt fint!

Ojj, det visste jeg ikke:) Så bra, trodde når de først reagerte på det, så var det sånn for alltid.

•☆tastedingsen☆•

Du får legge han i bobledress :eek: :P ;) men en strikkejakke og votter vil nok holde armer og hender varme :)

Skal si deg at det er like før jeg gjør det og:p;):) Får sette på han votter og en tynn genser:)

•☆tastedingsen☆•

Jøss, slipper du å vaske den altså, skal jeg sannelig kjøpe. Ja, veldig kjekt, bare håper den går rundt, trøndere er dårlig på å handle andre plasser enn på senter.

Ja Nøstebarnklær vasker vi veldig sjelden. Lanolin + tiss = såpe :-å

Back
Topp