Torsdag

Jeg synes jo vi har holdt på så gruelig lenge, men er jo ikke tre uker ennå, og hun har jo vært syk 3 dager + en helg. Men er litt der vi også, at vi er veldig overrasket over at hun takler det så dårlig siden hun engentlig er en veldig trygg og sosial unge, vi har jo vært masse på reise med henne og hun har alltid slått seg til ro på nye steder og med nye folk. Hun er jo så liten ennå, så kjenner også på det at jeg ikke vil ha henne i bhg i det hele tatt, må nok jobbe litt med meg selv der så ikke hun merker det! :oops: ;)
T var enda yngre, men alle trodde han var eldre og ble så overrasket da det gikk "dårlig". Jeg tror jeg kjente mer på det, at andre ble overrasket, egentlig. Han var jo bitteliten...

Det kan nok være lurt å fortsette når dere er i gang, tenker jeg.
Det var vanskelig, men heldigvis bare i perioder. Det var værst helt i starten, selvsagt, han gråt da jeg dro, hver gang noen gikk ut en dør og da jeg kom og hentet han :S
Alle trodde han skulle takle bhg-start så bra da han alltid var så trygg, tillitsfull og meget sosial, så vi ble litt overrasket og..
Men i ettertid har han også hatt perioder hvor levering har vært vanskelig og han ikke har villet til barnehagen, helt inntil i fjor, faktisk.
Så han er vel bare litt slik. Ting blir ikke alltid som han har sett for seg, og da skjærer det seg litt for han, stakar.

Ja sånn kan Emira være av og til å.. spesielt om ting går litt annerledes enn vanlig eller enn det hun har sett for seg (når det kommer til levering), så kan hun bli lei seg.. etter Liana begynte, så startet jeg med å levere Emira på hennes avdeling førsr, og Emira ble med inn til Liana hvis hun ville det..men første dagen jeg bestemte meg for å levere Liana først, så ble alt galt:P selvom hun fikk gå inn på avdelingen til Liana for å vinke i vindu sammen med hun:rolleyes:
Barn blir så fort vanemennesker, og den minste lille ting kan ødelegge alt!:p

★Sender fra pipe-gjøken★

T var enda yngre, men alle trodde han var eldre og ble så overrasket da det gikk "dårlig". Jeg tror jeg kjente mer på det, at andre ble overrasket, egentlig. Han var jo bitteliten...
Klart, 10 måneder er ikke mye! Det er "ulempen" når de er store av vekst og går tidlig, at det blir forventet at de skal være større enn de er. :( sånnsett er de veldig flinke i bhg med henne, samtidig som jeg synes litt synd både på henne og på de ansatte for de vil jo bare alt godt for henne men så skriker hun uansett ;)

Ja sånn kan Emira være av og til å.. spesielt om ting går litt annerledes enn vanlig eller enn det hun har sett for seg (når det kommer til levering), så kan hun bli lei seg.. etter Liana begynte, så startet jeg med å levere Emira på hennes avdeling førsr, og Emira ble med inn til Liana hvis hun ville det..men første dagen jeg bestemte meg for å levere Liana først, så ble alt galt:p selvom hun fikk gå inn på avdelingen til Liana for å vinke i vindu sammen med hun:rolleyes:
Barn blir så fort vanemennesker, og den minste lille ting kan ødelegge alt!:p

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja.
Vi har funnet ut av den ideelle leveringen til T nå, så nå går det heldigvis fint =)

Klart, 10 måneder er ikke mye! Det er "ulempen" når de er store av vekst og går tidlig, at det blir forventet at de skal være større enn de er. :( sånnsett er de veldig flinke i bhg med henne, samtidig som jeg synes litt synd både på henne og på de ansatte for de vil jo bare alt godt for henne men så skriker hun uansett ;)
Veldig synd da :(

Får nok det, om de har igjen. Pga kampanjen forsvinner de fort.
Men mamma er snill og prøver å bytte for meg i morgen :D

Snille mamman din:D kjedelig å ikke få brukt sko..er jo ikke akkurat så billig :P

★Sender fra pipe-gjøken★

Snille mamman din:D kjedelig å ikke få brukt sko..er jo ikke akkurat så billig :p

★Sender fra pipe-gjøken★
Nei, det er det...
Vi måtte bytte T sine som vi kjøpte på samme kampanje i fjor, da føttene hans vokste så enormt. Så nå har jeg tatt i og kjøpt 32 til han :o

Det var så teit, for jeg spurte hun på skobutikken om hun kunne ta ut sålen til meg, slik at vi fikk målt. Men hun sa at de skoene ikke hadde løs såle. Så vi prøvde både 22 og 21, men de var så vanskelige å kjenne igjennom på. Tok 21 da, selvsagt, da 22 ser enormt ut på den lille fyren nå! Så fant jeg ut av at det VAR såle i, da vi kom hjem :p

Så dumt:eek: hun kunne jo sjekka da.. og de aller fleste sko har vel løse såler?

★Sender fra pipe-gjøken★

Veldig synd da :(
Lurer veldig på hva som gikk så galt for henne idag, eneste jeg kommer fram til er at hun umulig kan ha vært uthvilt da hun sto opp etter en times lur for hun sovna i vogna da vi gikk hjem (en time etter at hun hadde våkna)!

Lurer veldig på hva som gikk så galt for henne idag, eneste jeg kommer fram til er at hun umulig kan ha vært uthvilt da hun sto opp etter en times lur for hun sovna i vogna da vi gikk hjem (en time etter at hun hadde våkna)!
Var sikkert trøtt da?

Så dumt:eek: hun kunne jo sjekka da.. og de aller fleste sko har vel løse såler?

★Sender fra pipe-gjøken★
Jo, de fleste har det. Men jeg har opplevd at de ikke ahr det og, så jeg reagerte ikke på det der og da.
Merkelig at hun ikke visste det selv :o

Jeg synes jo vi har holdt på så gruelig lenge, men er jo ikke tre uker ennå, og hun har jo vært syk 3 dager + en helg. Men er litt der vi også, at vi er veldig overrasket over at hun takler det så dårlig siden hun engentlig er en veldig trygg og sosial unge, vi har jo vært masse på reise med henne og hun har alltid slått seg til ro på nye steder og med nye folk. Hun er jo så liten ennå, så kjenner også på det at jeg ikke vil ha henne i bhg i det hele tatt, må nok jobbe litt med meg selv der så ikke hun merker det! :oops: ;)

Må nok prøve lenger enn 3 uker ;) er så kjedelig når ting ikke blir som man vil, og hvertfall når det kommer til barn og trygghet:( enda det går mye bedre å levere Liana nå, så var det vel først i forige uke hun slutta å gråte når jeg reiste, men sutra litt i det jeg sa hade, både på mandag og tirsdag, men igår og idag har hun vinket med et smil.. så er nok pga helgen og at hun da må tilvennes igjen når ukene starter..
Du må nok bare prøve lenger, og se om det evt blir fler og fler av de gode dagene eller ikke;) ordner seg alltid :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Var sikkert trøtt da?
Satser på det! Virker som om sovingen er det største problemet nå i grunn, selv om de har gitt seg og lar henne sove i vogna si så våkner hun etter en time :confused: her hjemme sover hun jo gjerne to timer eller mer i vogna...ikke lett å finne utav det her :p

Ja.
Vi har funnet ut av den ideelle leveringen til T nå, så nå går det heldigvis fint =)

Så bra :) det har jeg også, så best å holde seg til det vi gjør nå :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Nei, det er det...
Vi måtte bytte T sine som vi kjøpte på samme kampanje i fjor, da føttene hans vokste så enormt. Så nå har jeg tatt i og kjøpt 32 til han :o

Hehe greit å ha litt for store enn for små isåfall ;) jeg fikk jo sjokk når vi kjøpte nye sko i våres til Emira! Bare på et halvt år så hadde hun gått fra str 24/25 til 27:eek: og jeg tenkte støvler og alt skulle passe nå når våren kom:eek::p;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Jo, de fleste har det. Men jeg har opplevd at de ikke ahr det og, så jeg reagerte ikke på det der og da.
Merkelig at hun ikke visste det selv :o

Ja del burde jo vite det, eller hvertfall sjekke om dem ikke vet.. dumt.. hehe

★Sender fra pipe-gjøken★

Må nok prøve lenger enn 3 uker ;) er så kjedelig når ting ikke blir som man vil, og hvertfall når det kommer til barn og trygghet:( enda det går mye bedre å levere Liana nå, så var det vel først i forige uke hun slutta å gråte når jeg reiste, men sutra litt i det jeg sa hade, både på mandag og tirsdag, men igår og idag har hun vinket med et smil.. så er nok pga helgen og at hun da må tilvennes igjen når ukene starter..
Du må nok bare prøve lenger, og se om det evt blir fler og fler av de gode dagene eller ikke;) ordner seg alltid :)

★Sender fra pipe-gjøken★
Men er Liana fornøyd mens hun er der hele dagen? For hadde Hermine ennå vært det skulle jeg alltids holdt ut at hun gråter når jeg går! :p ;)

Hehe greit å ha litt for store enn for små isåfall ;) jeg fikk jo sjokk når vi kjøpte nye sko i våres til Emira! Bare på et halvt år så hadde hun gått fra str 24/25 til 27:eek: og jeg tenkte støvler og alt skulle passe nå når våren kom:eek::p;)

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja, en sommer måtte vi kjøpe nye joggesko halvveis i sesongen, da de var aaaltfor små :p

Hei å hopp :D

Eg har lita tid (e alt før lite tima i et døgn) Mi tid går mæst tæll forelesninge, og når eg kjæm heim, så e det Fie som e hovedfokuset mitt :) Og etter at ho e lagt seg, så e det rydding av hus, og litt lækse og forberedelser :P
Syns eg går glipp av så mye på skola....e sååå mye man ska husk å alt det dær!

Ellers så e eg begynnt å planlegg bursdagen tell Fie :)
E no ei uka tell mamma si gull-rampe jeinta e 1 år :D tenk så fort tia ha gådd!

I dag i barnehagen, så fekk eg veta at ho Fie ha fått sett eget soveromm :P
Sian ho e heeelt propell når de ska lægg ho, og då gir ho opp de ainner ongan, så e det full fæst på soverommet :P

Så i dag fant de ut at ho fekk sett eget soverom, og då vart det bra førr aille parta :P fie søvna med ein gang (va kje så arti å ha fæst aleina:P ) og de ainner søvna og med ein gang :P hihihihi mamma si rampe guri ;)
I barnehagen ho går i, på hennes avdeling (lille avdelinga) e det 11 onga totalt og 5 voksne :) og demmers avdeling heita krabben :) suuuuper barnehage, e så gla eg bor litt på bygda, så ho slæpp å gå i en barnehage med 60-70 onga å 20 voksne :P

Ellers så går det kjæææææmpe bra på natta no :D Ho får vattn 1 gang på natta :) og e utkvilt og sultn om mårran :)
Ho spis då 1.5 porsjon grøt (i helgen, når ho ikje ska i barnehagen)

Og på kveldstid så spis ho 1.5 porsjon grøt, og gjerne et beger med danonino og kansje 150ml melk åg :P

På dagtid spis ho lunch, også litt frukt etter kvart, eller nå lignanes. Også spis ho middag lamme meg (eller pappan sin) også får ho ofte litt frukt eller nå sånt i ei skål så ho får kos seg med :)

Så matinntaket ha skutt i været no som ho e slutta å spis på natta :) va TOTALT værd det :D

Ellers så kjæm eg ikje på at det e så mysje nytt :) E begynnt å tenk på om eg ska kjøp vinterdress tell Fie, ho har parkdress....og de sa i barnehagen at ho kan jo bruk den på vintern åg, bære med ull å fleece kleia under :)
Mått kjøp ho sånner stonz "sko" som ho har ute, de va GENIAL, førde om de e litt stor enda :)

Hei å hopp :D

Eg har lita tid (e alt før lite tima i et døgn) Mi tid går mæst tæll forelesninge, og når eg kjæm heim, så e det Fie som e hovedfokuset mitt :) Og etter at ho e lagt seg, så e det rydding av hus, og litt lækse og forberedelser :p
Syns eg går glipp av så mye på skola....e sååå mye man ska husk å alt det dær!

Ellers så e eg begynnt å planlegg bursdagen tell Fie :)
E no ei uka tell mamma si gull-rampe jeinta e 1 år :D tenk så fort tia ha gådd!

I dag i barnehagen, så fekk eg veta at ho Fie ha fått sett eget soveromm :p
Sian ho e heeelt propell når de ska lægg ho, og då gir ho opp de ainner ongan, så e det full fæst på soverommet :p

Så i dag fant de ut at ho fekk sett eget soverom, og då vart det bra førr aille parta :p fie søvna med ein gang (va kje så arti å ha fæst aleina:p ) og de ainner søvna og med ein gang :p hihihihi mamma si rampe guri ;)
I barnehagen ho går i, på hennes avdeling (lille avdelinga) e det 11 onga totalt og 5 voksne :) og demmers avdeling heita krabben :) suuuuper barnehage, e så gla eg bor litt på bygda, så ho slæpp å gå i en barnehage med 60-70 onga å 20 voksne :p

Ellers så går det kjæææææmpe bra på natta no :D Ho får vattn 1 gang på natta :) og e utkvilt og sultn om mårran :)
Ho spis då 1.5 porsjon grøt (i helgen, når ho ikje ska i barnehagen)

Og på kveldstid så spis ho 1.5 porsjon grøt, og gjerne et beger med danonino og kansje 150ml melk åg :p

På dagtid spis ho lunch, også litt frukt etter kvart, eller nå lignanes. Også spis ho middag lamme meg (eller pappan sin) også får ho ofte litt frukt eller nå sånt i ei skål så ho får kos seg med :)

Så matinntaket ha skutt i været no som ho e slutta å spis på natta :) va TOTALT værd det :D

Ellers så kjæm eg ikje på at det e så mysje nytt :) E begynnt å tenk på om eg ska kjøp vinterdress tell Fie, ho har parkdress....og de sa i barnehagen at ho kan jo bruk den på vintern åg, bære med ull å fleece kleia under :)
Mått kjøp ho sånner stonz "sko" som ho har ute, de va GENIAL, førde om de e litt stor enda :)

Så moro å høre litt fra dere =)
Stonz er kjempeflott som skotøy, har vi erfaring med =)
Frem til de kan gå skikkelig ute i terrenget synes jeg ikke de trenger sko, egentlig.
Vi har en bomullsparkdress som passer nå, men den er ikke særlig vanntett. Skal dra og se på en Reima parkdress jeg kan få billig brukt, som tåler masse vann også. Har arvet en vinterdress som ligger klar til vinteren. Men husker fra T var liten at parkdress holder lenge om man har ull under :D

Back
Topp