Torsdag

Men er Liana fornøyd mens hun er der hele dagen? For hadde Hermine ennå vært det skulle jeg alltids holdt ut at hun gråter når jeg går! :p ;)

Ja dem sier at hun er såå blid stort sett hele dagen:) kan bli litt grinete før hun sover der og noen ganger rett før jeg henter hun (om jeg henter dem kl 3)..men da er det bare fordi hun er sliten.. så hjalp veeeeldig i begynnelsen når de fortalte at hun slutta å gråte så fort jeg var borte, og at hun er i strålende humør ellers :)

Det kommer nok til å ordne seg for dere å! Bare prøv å ha rutiner, lever og hent til ca samme tider, så ofte som mulig å sånt.. for dem vender seg til de ansatte og de andre barna ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

God kveld.
Vi er ferdig med selskap og er godt planta i sofaen.
Har lagt ut bilderush fra det siste året inne på bursdagstråden, men her kommer noen fra selskapet også;
1379016003104.jpg
My little people-eska var spennende
1379016018599.jpg
Kakene mine
1379016102774.jpg
Fascinert over lyset
1379016116605.jpg
Prøver å blåse det ut, men det kommer bare ei grimase. ♡

Ja, en sommer måtte vi kjøpe nye joggesko halvveis i sesongen, da de var aaaltfor små :p

Haha ja da har han vært i en skikkelig vokseperiode:rolleyes::) virker som at det er det som skjer når de har blitt litt større, at det kan stå stille en stund, også plutselig så strekker de seg i alle retninger :P

★Sender fra pipe-gjøken★

God kveld.
Har lagt ut bilderush fra det siste året inne på bursdagstråden, men her kommer noen fra selskapet også;
Vis vedlegget 30629
Vis vedlegget 30630
Kakene mine
Vis vedlegget 30631
Fascinert over lyset
Vis vedlegget 30632

Å så herlige bilder av en nyyydelig jente:rolleyes::D♡ så gøy med bursdag :D

★Sender fra pipe-gjøken★

Så moro å høre litt fra dere =)
Stonz er kjempeflott som skotøy, har vi erfaring med =)
Frem til de kan gå skikkelig ute i terrenget synes jeg ikke de trenger sko, egentlig.
Vi har en bomullsparkdress som passer nå, men den er ikke særlig vanntett. Skal dra og se på en Reima parkdress jeg kan få billig brukt, som tåler masse vann også. Har arvet en vinterdress som ligger klar til vinteren. Men husker fra T var liten at parkdress holder lenge om man har ull under :D

Ja, det tenk eg åg, de e jo ikje ute så lenge om gangen på vintern uansett når de e så små :)
Vi har Reima parkdress, og den e suuuper :D

Derfør vurdert eg Reima vinterdress, men ska sjå det litt ann etter kvart :)
Den kosta jo 1000,-!!!

p.s ska skriv et innlegg på secret snart ;) les les les ;)

Hei å hopp :D

Eg har lita tid (e alt før lite tima i et døgn) Mi tid går mæst tæll forelesninge, og når eg kjæm heim, så e det Fie som e hovedfokuset mitt :) Og etter at ho e lagt seg, så e det rydding av hus, og litt lækse og forberedelser :P
Syns eg går glipp av så mye på skola....e sååå mye man ska husk å alt det dær!

Ellers så e eg begynnt å planlegg bursdagen tell Fie :)
E no ei uka tell mamma si gull-rampe jeinta e 1 år :D tenk så fort tia ha gådd!

I dag i barnehagen, så fekk eg veta at ho Fie ha fått sett eget soveromm :P
Sian ho e heeelt propell når de ska lægg ho, og då gir ho opp de ainner ongan, så e det full fæst på soverommet :P

Så i dag fant de ut at ho fekk sett eget soverom, og då vart det bra førr aille parta :P fie søvna med ein gang (va kje så arti å ha fæst aleina:P ) og de ainner søvna og med ein gang :P hihihihi mamma si rampe guri ;)
I barnehagen ho går i, på hennes avdeling (lille avdelinga) e det 11 onga totalt og 5 voksne :) og demmers avdeling heita krabben :) suuuuper barnehage, e så gla eg bor litt på bygda, så ho slæpp å gå i en barnehage med 60-70 onga å 20 voksne :P

Ellers så går det kjæææææmpe bra på natta no :D Ho får vattn 1 gang på natta :) og e utkvilt og sultn om mårran :)
Ho spis då 1.5 porsjon grøt (i helgen, når ho ikje ska i barnehagen)

Og på kveldstid så spis ho 1.5 porsjon grøt, og gjerne et beger med danonino og kansje 150ml melk åg :P

På dagtid spis ho lunch, også litt frukt etter kvart, eller nå lignanes. Også spis ho middag lamme meg (eller pappan sin) også får ho ofte litt frukt eller nå sånt i ei skål så ho får kos seg med :)

Så matinntaket ha skutt i været no som ho e slutta å spis på natta :) va TOTALT værd det :D

Ellers så kjæm eg ikje på at det e så mysje nytt :) E begynnt å tenk på om eg ska kjøp vinterdress tell Fie, ho har parkdress....og de sa i barnehagen at ho kan jo bruk den på vintern åg, bære med ull å fleece kleia under :)
Mått kjøp ho sånner stonz "sko" som ho har ute, de va GENIAL, førde om de e litt stor enda :)
Skjønner godt du har det travelt om dagene ja!
SÅ godt hun spiser da :D du skal se vekta skyter i været også nå, hun spiser jo som en hest :eek: :D ;) her er det også slutt på nattmat, hun sov plutselig bare til morras, men hun spiser ikke noe mer om dagen av den grunn :p ;)

Har tenkt selv på å bruke parkdressen så lenge som mulig, vi har også Reima og det er plass til MYE klær under den! :)

Veldig gøy, og enda har vi noen dager til med feiring!:) Om noen dager er det vel deres tur også?

Hehe mye moro å se frem til da:D når skjer dette da?

Ja det blir feiring i barnehagen imårra:rolleyes: og her hjemme blir det på lørdag og søndag! Og enten lørdag eller søndag neste helg :P men hun har bursdag nå på lørdag da :)
Har liten plass her, så må dele opp feiringa :P men kansje like greit med ikke så altfor mange folk på engang å ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

God kveld.
Vis vedlegget 30629
Vis vedlegget 30630
Kakene mine
Vis vedlegget 30631
Fascinert over lyset
Vis vedlegget 30632
Så koselige bilder! :)
Hahaha, så bra det første bildet, ser ut som om at hun gar fått en lifesize Jennydukke i bursdagsgave! :p ;)
Superfine kaker! Ble den raw-kaka god???

Hehe mye moro å se frem til da:D når skjer dette da?

Ja det blir feiring i barnehagen imårra:rolleyes: og her hjemme blir det på lørdag og søndag! Og enten lørdag eller søndag neste helg :P men hun har bursdag nå på lørdag da :)
Har liten plass her, så må dele opp feiringa :P men kansje like greit med ikke så altfor mange folk på engang å ;)

★Sender fra pipe-gjøken★
Ei venninne av meg kommer på et lite kaffebesøk i.morra, også er det barneselskap med alle søskenbarna på lørdag, svigerfamiliefeiring på søndag, også får jeg besøk av ei venninne og hennes to barn på mandag, så her blir det travelt! ;) Vi har også liten plass, og deler det derfor opp i passende porsjoner.:p

Skjønner godt du har det travelt om dagene ja!
SÅ godt hun spiser da :D du skal se vekta skyter i været også nå, hun spiser jo som en hest :eek: :D ;) her er det også slutt på nattmat, hun sov plutselig bare til morras, men hun spiser ikke noe mer om dagen av den grunn :p ;)

Har tenkt selv på å bruke parkdressen så lenge som mulig, vi har også Reima og det er plass til MYE klær under den! :)

Ja ho spis masse! Men ho e jo såååå aktiv åg :)
reima dressan e go å rommslig ja, spesielt tell Fie som ikje e så ekstremt stor :P

Så bra at ho bære fant ut av det sjøl at ho sku søv heile natta :D det e jo det bæste :D

Ei venninne av meg kommer på et lite kaffebesøk i.morra, også er det barneselskap med alle søskenbarna på lørdag, svigerfamiliefeiring på søndag, også får jeg besøk av ei venninne og hennes to barn på mandag, så her blir det travelt! ;) Vi har også liten plass, og deler det derfor opp i passende porsjoner.:p

Travle dager ja! Men er jo moro å :D er jo en viktig dag for foreldre når barna har bursdag:) hvertfall den første bursdagen!;)
Ja greit å dele opp også, de små blir jo ganske slitne dem å..

★Sender fra pipe-gjøken★

Så koselige bilder! :)
Hahaha, så bra det første bildet, ser ut som om at hun gar fått en lifesize Jennydukke i bursdagsgave! :p ;)
Superfine kaker! Ble den raw-kaka god???
Ei Jennydukke som sier oink faktisk! :) Ja, kakene blei ikke så værst de. Raw-kaka blei grei, men jeg skulle ikke brukt hasselnøtter. Det smakte foe hasselnøttsk av hele kaka, så neate gang blir det evt valnøtter og macadamianøtter.:)

Ei Jennydukke som sier oink faktisk! :) Ja, kakene blei ikke så værst de. Raw-kaka blei grei, men jeg skulle ikke brukt hasselnøtter. Det smakte foe hasselnøttsk av hele kaka, så neate gang blir det evt valnøtter og macadamianøtter.:)

haha, fancy lydeffekter er det også på henne! :D
Men det gikk altså fint å droppe alle de spesialspesial ingrediensene?! :) Da skal jeg også prøve på den altså! Men tror det blir med mandelbunn isåfall, siden jeg er allergisk mot nøtter :p

haha, fancy lydeffekter er det også på henne! :D
Men det gikk altså fint å droppe alle de spesialspesial ingrediensene?! :) Da skal jeg også prøve på den altså! Men tror det blir med mandelbunn isåfall, siden jeg er allergisk mot nøtter :p
Ja, det gikk fint det, men det må litt mer prøving til før den er slik jeg vil ha den. Er det alle slags nøtter du er allergisk mot?
I oppskriftene jeg så på brukte de valnøtter eller cashewnøtter til bunnen, og macadamianøtter i fyllet teor jeg. Du kan helt sikkert bruke mandler i alle lagene i stedet.

Ja, det gikk fint det, men det må litt mer prøving til før den er slik jeg vil ha den. Er det alle slags nøtter du er allergisk mot?
I oppskriftene jeg så på brukte de valnøtter eller cashewnøtter til bunnen, og macadamianøtter i fyllet teor jeg. Du kan helt sikkert bruke mandler i alle lagene i stedet.
Nei, reagerer kun på hassel og valnøtter! Så da kan jeg jo lage den med cashew og macademia :D

Nei, reagerer kun på hassel og valnøtter! Så da kan jeg jo lage den med cashew og macademia :D
Ja, det kan du gjøre. Macademianøttene er best egnet til fyllet, siden de ikke gir så mye smak iallfall. Jeg tror jeg skal prøve meg på mandelbunn neste gang. Da blir kaka litt søtere også. :)

Ja, det kan du gjøre. Macademianøttene er best egnet til fyllet, siden de ikke gir så mye smak iallfall. Jeg tror jeg skal prøve meg på mandelbunn neste gang. Da blir kaka litt søtere også. :)

mandler er min favoritt til kaker da! Så kan jo hende at det blir knall! Tror jeg skal forsøke den til mannens bursdag! ...men da må jeg nok lage ei ostekake i tillegg, for spørs om han blir spesielt fornøyd med bare ei sunn kake :eek: :p ;)

Back
Topp