Torsdag 24.04. :)

Oioi, stakkars baby :(

Sikkert godt ment, men farlig for babyen likevel!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hun bodde på et barnehjem i Afrika.. sikkert veldig begrenset av hva dem har å tilby av mat :( og har nok ikke like mye kunnskap som helsevesenet her har heller..

Hun bodde på et barnehjem i Afrika.. sikkert veldig begrenset av hva dem har å tilby av mat :( og har nok ikke like mye kunnskap som helsevesenet her har heller..
Stakkars lille/store babyen... Håper de klarer å normalisere vekten etterhvert, og at babyen får en positiv utvikling fremover både motorisk og på andre plan :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Stakkars lille/store babyen... Håper de klarer å normalisere vekten etterhvert, og at babyen får en positiv utvikling fremover både motorisk og på andre plan :)

Jeg tror nok det skal gå bra.. men tar sikkert lang tid.. viktigste nå er vel at hun får i seg den næringen hun trenger og at vekten går sakte med sikkert ned :)

Arian også er ordentlig mammadalt. Vil til meg, ikke til pappaen uansett om det er henting i bhg, lek og kos, legging eller annet. Han har alltid vært sånn. Slitsomt for meg og sårt for pappaen. Det blir også verre her ved sykdom.

Jeg synes også det er vanskelig. Vil jo gjerne at de skal knytte nærmere bånd, slik at han også vil til pappaen sin, så vil jo slippe til pappaen. Når Arian imidlertid skriker og vil til meg, strider det jo mot alle instinkter å ignorere det. Pappaen er mye hardere enn meg der, og det er jo forsåvidt en god egenskap å være tydelig, bestemt og konsekvent - det gir jo trygghet. Samtidig synes jeg at han kan bli for lite sensitiv. Hadde vært godt med en fasit, men... ;)

Brukte laaang tid på legging her også i kveld. Han bare styra og kavet og ammet og styra mer og kavet mer og ammet mer.... Brukte to timer på legging! :eek: Han er bedre, men fremdeles romler det litt i ham, og han er nok ikke 100% i form, samtidig som både hjørnetenner og jeksler er på tur ut nede.

Føler meg som en elendig mor, men jeg gleder meg til han er frisk nok til å gå i bhg igjen. Det har blitt en lang og intens ferie og jeg føler meg helt kjørt...

Håper dere har hatt en fin kveld alle sammen! :)

Det er kjempevanskelig det der! På dagtid aksepterer hun pappaen, han stelte og ga henne flaska i gåt kveld. Men når det kom til legginga var det meg hun ville ha!

Regner med det var en eller annen grunn til at hun ikke fant roen skikkelig, for vanligvis er hun veldig enkel å legge.

Hermine var "bare" syk i 4 dager (og netter) men jeg er også helt utkjørt, føler meg tappet for energi. Så forstår godt at du er sliten. Håper han er klar for bhg over helga!

Det er kjempevanskelig det der! På dagtid aksepterer hun pappaen, han stelte og ga henne flaska i gåt kveld. Men når det kom til legginga var det meg hun ville ha!

Regner med det var en eller annen grunn til at hun ikke fant roen skikkelig, for vanligvis er hun veldig enkel å legge.

Hermine var "bare" syk i 4 dager (og netter) men jeg er også helt utkjørt, føler meg tappet for energi. Så forstår godt at du er sliten. Håper han er klar for bhg over helga!

Nei om alt går fint med pappan, bare legginga som er problemet, så kan jo dere gjøre det sånn at han steller og du legger?

Emira har nesten bestandig villet at jeg skulle legge hun..og da har vi bare gjort som hun ville på akkurat det :)

Nei om alt går fint med pappan, bare legginga som er problemet, så kan jo dere gjøre det sånn at han steller og du legger?

Emira har nesten bestandig villet at jeg skulle legge hun..og da har vi bare gjort som hun ville på akkurat det :)
Ja, jeg tenker også at vi gjør det sånn. Han steller og leser på senga, for det var greit. Og når hun begynner å spørre etter meg så går jeg rett og slett inn til henne ;)

Det kan da ikke være mulig? En seksåring regnes som overvektig om de veier mer enn 24 kg. En liten baby kan da ikke fordele så mye vekt på under 80 cm? 14 kg kanskje?

Hvor har du det fra egentlig?
Det kommer vel helt an på hvor høyt barnet er?

Jeg leste en artikkel her om dagen som nevnte det, uten at jeg helt husker hvor det var. I denne sammenhengen illustrerer det jo godt hvor ekstremt mye 24 kg er for en liten baby, uten at jeg egentlig har noen formening om hvorvidt 24 kg er for mye for en 6-åring.

Måtte dobbeltsjekke nå, og fant denne artikkelen:http://www.familieverden.no/Utvikling/Barn-generelt/Er-barnet-mitt-normalt-stort/

Takk - det er godt å høre at andre også blir slitne av disse små! ;) Enn hvor herlige de er, så er det rimelig krevende til tider!

Jeg leste en artikkel her om dagen som nevnte det, uten at jeg helt husker hvor det var. I denne sammenhengen illustrerer det jo godt hvor ekstremt mye 24 kg er for en liten baby, uten at jeg egentlig har noen formening om hvorvidt 24 kg er for mye for en 6-åring.

Måtte dobbeltsjekke nå, og fant denne artikkelen:http://www.familieverden.no/Utvikling/Barn-generelt/Er-barnet-mitt-normalt-stort/

Det hørtes bare litt bastant ut ;)
Om den 6-åringen er 120 cm lang og 25 kilo da, f.eks, så er det helt innenfor normalområdet :)

Takk - det er godt å høre at andre også blir slitne av disse små! ;) Enn hvor herlige de er, så er det rimelig krevende til tider!

Det kan jeg si meg enig i ja :)
Jeg kjenner godt nå at Lillebror er i en alder hvor det trengs mer enn å bare være hjemme med meg.
Ikke at vi bare er hjemme da, vi er på mye som er godt for han også, uten å ta i for mye med aktiviteter.
Det skal bli godt for han med barnehagen etterhvert :)

Ja, jeg tenker også at vi gjør det sånn. Han steller og leser på senga, for det var greit. Og når hun begynner å spørre etter meg så går jeg rett og slett inn til henne ;)

Det syns jeg er en bra plan ;) vi lar ungene bestemme litt selv, om vi har mulighet :) men prøver å bytte litt på av og til..

Jah noen er jo både høy og har tungt beinbygning ;) Emira er jo 4 år, og bruker 116 i str.. og hun var 19kg ved 4års-kontrollen.. og hun har ikke noe ekstra fett på kroppen :P hehe..

Back
Topp