Torsdag 23. oktober

Skjønner veldig godt at det er slitsomt!
Det er mye jobb du er i gjennom nå!
Ja det er det. Hadde jeg bare klart å la være å tenke på studiene når jeg ikke sitter med de så hadde nok mye vært bedre...men det klarer jeg ikke så tankene surrer døgnet rundt :p
 
God kveld, godtfolk:)

Vi har mye og se til om dagen, så har ikke alltid tid eller ork til og skrive noe:)
Gått i ett denne uka. Og idag var vi hos HS og Emmeth fikk sine 2 siste sprøyter. Litt bekymret, for han reagerer på dem, gjort det hittil iallfall de andre 2 gangene. Så håper vi slipper legevaktbesøk inatt:) Går nok fint:)
Nå er det salat fetaost, bacon, egg og knekkebrød som skal inntas;)
Ha en fortsatt fin kveld, snupper<3
Så bra at han endelig har fått alle vaksinene :) Krysser fingrene for at han slipper bivirkninger!

Deilig mat du har :D

Her ble det Fjorland på lesesalen til middag :p
 
Før og etter bilder : (ikke vasket, og hengt opp noe på veggene, pyntet osv :) og alt står litt på halv tolv ennå ;-)
 

Vedlegg

  • 1414088186997.jpg
    1414088186997.jpg
    23,6 KB · Visninger: 7
  • 1414088201047.jpg
    1414088201047.jpg
    29 KB · Visninger: 7
  • 1414088214616.jpg
    1414088214616.jpg
    23,5 KB · Visninger: 7
  • 1414088229685.jpg
    1414088229685.jpg
    43,3 KB · Visninger: 7
  • 1414088247010.jpg
    1414088247010.jpg
    39 KB · Visninger: 7
  • 1414088356171.jpg
    1414088356171.jpg
    58,4 KB · Visninger: 7
  • 1414088385220.jpg
    1414088385220.jpg
    45,6 KB · Visninger: 7
Før og etter bilder : (ikke vasket, og hengt opp noe på veggene, pyntet osv :) og alt står litt på halv tolv ennå ;-)

Jammen godt jobba!! Det ser jo utrolig mye bedre ut:D
 
Ja. Guttene har stått på :)
Ikke heeelt perfekt, men ser bedre ut hehe.
Kunne ikke blitt verre :) :)

Alt bra? :)
Her er alt så hektisk for tiden, så rekker ikke å skrive her :-(
 
Når Liana skulle stelles idag, så sier hun "tisse do først", og fant fram potta og skulle kle av seg.. jammen tissa hun også:eek::D har aldri skjedd før ;) hehe.. etter hun hadde tissa så sier hun "lukter promp" hahaha :p tullingen! Da får vi se om hun fortsetter med det, eller om det bare var god timing :)
 
Når Liana skulle stelles idag, så sier hun "tisse do først", og fant fram potta og skulle kle av seg.. jammen tissa hun også:eek::D har aldri skjedd før ;) hehe.. etter hun hadde tissa så sier hun "lukter promp" hahaha :p tullingen! Da får vi se om hun fortsetter med det, eller om det bare var god timing :)
Bare å følge det opp da :)
Ekstra bra når de tar initiativ helt selv!
 
Når Liana skulle stelles idag, så sier hun "tisse do først", og fant fram potta og skulle kle av seg.. jammen tissa hun også:eek::D har aldri skjedd før ;) hehe.. etter hun hadde tissa så sier hun "lukter promp" hahaha :p tullingen! Da får vi se om hun fortsetter med det, eller om det bare var god timing :)
Hehe. . Flink jente :-D
Håper det fortsetter :) :)
 
Bare å følge det opp da :)
Ekstra bra når de tar initiativ helt selv!

Hehe ja veldig gøy at hun ville det selv.. for det har vært veldig fram og tilbake om å ville sitte på potta.. men jeg har tilbudt hun det noen ganger, og andre ganger vil hun prøve selv :) så hadde vært gøy om det var et lite gjennombrudd idag :D kommer til å spørre hun hver kveld nå hvertfall :)
 
Hehe. . Flink jente :-D
Håper det fortsetter :) :)

Ja hadde vært gøy da :) tenkte å vente til sommeren om hun ikke viser tegn til å være klar før det.. så får bare se ;) begynner litt forsiktig så hun ikke går lei..haha
 
Det går veldig opp og ned med dogåing her. Men han sier i fra nesten alltid når han har tisset og liker ikke å gå med våt bleie. Dog i barnehagen er bleiene hans veldig våte, så jeg er litt usikker på om han kanskje ikke sier i fra i like stor grad der. Men vi oppfordrer bhg til å ta han oftere på do. Må snakke om det igjen på foreldresamtale til uken!
Men han liker veldig godt å gå på potta, og tar seg som regel tid til deg med litt ekstra motivasjon som en morsom bok eller å ta med en leke han driver med :)
 
det kan fort bli litt for travelt i barnehagen når det kommer til å gå på do/potte :) men han er flink som sier ifra hjemme hvertfall :D Liana sier ifra om hun har tisset mye på en gang! Det liker hun ikke, for da blir bleia våt..men om hun småtisser så tror jeg ikke hun kjenner det like godt og bryr seg ikke :p
 
Ja hadde vært gøy da :) tenkte å vente til sommeren om hun ikke viser tegn til å være klar før det.. så får bare se ;) begynner litt forsiktig så hun ikke går lei..haha
Så bra at hun ville tisse på do :D er en fin rutine å sitte litt på potta hver kveld, og morgen om hun vil :)

Men du, barn KAN pottetrenes om vinteren også altså :p

Er jo bare å bruke bleie ute. ;)
 
Det går veldig opp og ned med dogåing her. Men han sier i fra nesten alltid når han har tisset og liker ikke å gå med våt bleie. Dog i barnehagen er bleiene hans veldig våte, så jeg er litt usikker på om han kanskje ikke sier i fra i like stor grad der. Men vi oppfordrer bhg til å ta han oftere på do. Må snakke om det igjen på foreldresamtale til uken!
Men han liker veldig godt å gå på potta, og tar seg som regel tid til deg med litt ekstra motivasjon som en morsom bok eller å ta med en leke han driver med :)
Vi ga jo beskjed til barnehagen i vår om at hun skulle ta på do etter frokost, før utetid, før lunsj, før sovetid og etter sovetid og en gang før henting. Da var hun jo bare 21 måneder, men barnehagen stilte ingen spørsmål de bare gjorde det :) Barnehagen har kanskje vært vanskelig på mye men der gjennomførte de! Når vi så tok bort bleien hadde de henne på do ca hver time i 2-3 uker, for hun sa jo ikke ifra, holdt seg bare til hun ble tatt på do :p Plutselig sa hun ifra hele tida :D

Hun var jo den eneste ungen på avdelinga de hadde på do da, er jo enda det. Så de kunne ikke klage på at det var for mange å følge på do ofte :p
 
Så bra at hun ville tisse på do :D er en fin rutine å sitte litt på potta hver kveld, og morgen om hun vil :)

Men du, barn KAN pottetrenes om vinteren også altså :p

Er jo bare å bruke bleie ute. ;)

Ja, hun skal innimellom sitte på potte..men har aldri kommet noe før :) så da ble det jubel og applaus fra min side hvertfall :p

Hehe joda, deg er jeg klar over :) gjorde det med Emira.. og tenkte å si ifra til dem i bhgen at de kan spørre om hun vil sitte på potte/do :)
 
Ja, hun skal innimellom sitte på potte..men har aldri kommet noe før :) så da ble det jubel og applaus fra min side hvertfall :p

Hehe joda, deg er jeg klar over :) gjorde det med Emira.. og tenkte å si ifra til dem i bhgen at de kan spørre om hun vil sitte på potte/do :)
Har hun lyst så er det jo en veldig fin mulighet. Tror pottetreninga blir mindre styrete dersom ungen er villig ;) Vi brukte storkusina på 4.5 som motivasjon "skal du være stor som Natalie å tisse på do?" Hermine: "JAAAAAA!!!" :p
 
Vi ga jo beskjed til barnehagen i vår om at hun skulle ta på do etter frokost, før utetid, før lunsj, før sovetid og etter sovetid og en gang før henting. Da var hun jo bare 21 måneder, men barnehagen stilte ingen spørsmål de bare gjorde det :) Barnehagen har kanskje vært vanskelig på mye men der gjennomførte de! Når vi så tok bort bleien hadde de henne på do ca hver time i 2-3 uker, for hun sa jo ikke ifra, holdt seg bare til hun ble tatt på do :p Plutselig sa hun ifra hele tida :D

Hun var jo den eneste ungen på avdelinga de hadde på do da, er jo enda det. Så de kunne ikke klage på at det var for mange å følge på do ofte :p
Ja, jeg vet at de gjør det vi ønsker om vi gir beskjed :)
Gjorde det slik med T, han car 2,5 år da. Men de stilte ingen spørsmål og gjorde det slik vi ville.
Jeg har bare ikke stresset da jeg ikke har hatt overskudd til å følge det godt nok opp hjemme før nå, så da synes jeg ikke at jeg kan kreve det av dem før vi har en skikkelig rutine på det hjemme...
 
Ja, jeg vet at de gjør det vi ønsker om vi gir beskjed :)
Gjorde det slik med T, han car 2,5 år da. Men de stilte ingen spørsmål og gjorde det slik vi ville.
Jeg har bare ikke stresset da jeg ikke har hatt overskudd til å følge det godt nok opp hjemme før nå, så da synes jeg ikke at jeg kan kreve det av dem før vi har en skikkelig rutine på det hjemme...
Det er et vanlig "problem" her ja, at foreldre forventer at bhg starter pottetreninga, før de har begynt hjemme :eek:

Så er nok lurt å vente det litt av til du har nok ork til å følge opp ja :)
 
Det er et vanlig "problem" her ja, at foreldre forventer at bhg starter pottetreninga, før de har begynt hjemme :eek:

Så er nok lurt å vente det litt av til du har nok ork til å følge opp ja :)
Ja, jeg synes det var litt dårlig gjort å kreve det av dem når jeg ikke orket å følge det opp her hjemme :p
Så jeg tipper vi ber dem intensivere når vi får det med i system her!
 
Har hun lyst så er det jo en veldig fin mulighet. Tror pottetreninga blir mindre styrete dersom ungen er villig ;) Vi brukte storkusina på 4.5 som motivasjon "skal du være stor som Natalie å tisse på do?" Hermine: "JAAAAAA!!!" :p

Haha så søt :D moro at hun har et forbilde da :D

Å tvinge Liana nytter ikke! Så det må gå frivillig og med motivasjon fra oss :) kommer til å spørre hun om kvelden og ved bleieskift på dagen.. om morgen er det så mye styr her :p
 
Back
Topp