Torsdag 11.desember.

God ettermiddag :)

Rolig dag på oss, pakker litt julegaver bare, synes ikke det er så koselig som der var før, tror julegnisten har blitt borte:eek::)
Ellers blåser det, og det er ganske surt ute, synd for det er fint vær ellers.
Funnet en ny favorittammestilling som ikke funket på A, E sitter med magen mot meg og ammer, mye mer praktisk, og hun ammer lenger av gangen:) Siden jeg ammer minimum 4 ganer om dagen, har jeg tenkt å søke ammefri frem til hun er rundet 1 år.
Så bra at hun enda ammer så mye :) Herlig! Morsom stilling da :D
Lurt med ammefri ja!
 
Så bra at hun enda ammer så mye :) Herlig! Morsom stilling da :D
Lurt med ammefri ja!

Glad det gikk så bra denne gangen :) Skal ha møte med sjefen på mandag, håper det går bra ;)
 
Nei ikke alltid jeg får julestemning før selve julaften.. i år har det væry bedre fordi det går litt roligere for seg :) i fjord orket jeg ingenting omtrent :p

Ammestillingen høres veldig kjekk ut :)

Orket i hvertfall ingenting i fjor hehe:D Tror grunnen denne gangen er fordi jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen, det har gått så fort:eek:
 
Så koselig :)
Ja, de leker veldig fint sammen. Er en del uenigheter ila dagen, men det hører til :-D
Er det i februar (?) Elise fyller 1?

Så bra :) Det er i februar ja, 24, hun ble født to uker før termin ca :)
 
Ja, stor forskjell på 2 tette enn bare 1, eller med mer aldersforskjell tror jeg :-D
Leker de mye sammen? :)
Jeg tror det der er litt både og.
Vi valgte bevisst å ha litt aldersforskjell og håpet på ca 3 år. Nå tar det oss litt tid å bli gravide, så det ble akkurat 4 år mellom våre. Og det er jeg glad for på mange måter, men jeg ser noen ulemper også. For eksempel at det er lenge til de er så "jevne" at de leker likt, det blir mye konflikter fordi de er på helt forskjellige stadier osv. Storebroren må følges opp mye nå pga skole og har helt andre behov som vennebesøk, fritidsaktiviteter og slikt, og ettermiddagene blir veldig korte og ofte hektiske for Lillebror. Lillebror er i tillegg helt umulig å ha med på f.eks turn, så jeg har sjonglert mye for å få barnevakt til han slik at jeg har hatt mulighet til å ta med T på turn da mannen er mye borte. Mye av dette tror jeg kunne vært "enklere" om de var jevnere i alder, men jeg har aldri prøvd det heller, så jeg skal ikke si for sikkert ;)
 
Takk alle sammen, det føles helt greit å ta ferie nå :D
I dag har mannen og jeg vært i byen og handlet litt julegaver og spist lunch!
I ettermiddag ordnet mannen til slik at ungene kunne lage hver sin pizza og steke i pizzaovnen mens jeg laget litt julefigurer med dem :)
Det var ikke bare-bare å hoppe i en juleaktivitet med ettermiddagsslitne unger, men vi fikk laget litt! :D
Nå er det rydding og sofaen kjenner jeg!
 
Jeg tror det der er litt både og.
Vi valgte bevisst å ha litt aldersforskjell og håpet på ca 3 år. Nå tar det oss litt tid å bli gravide, så det ble akkurat 4 år mellom våre. Og det er jeg glad for på mange måter, men jeg ser noen ulemper også. For eksempel at det er lenge til de er så "jevne" at de leker likt, det blir mye konflikter fordi de er på helt forskjellige stadier osv. Storebroren må følges opp mye nå pga skole og har helt andre behov som vennebesøk, fritidsaktiviteter og slikt, og ettermiddagene blir veldig korte og ofte hektiske for Lillebror. Lillebror er i tillegg helt umulig å ha med på f.eks turn, så jeg har sjonglert mye for å få barnevakt til han slik at jeg har hatt mulighet til å ta med T på turn da mannen er mye borte. Mye av dette tror jeg kunne vært "enklere" om de var jevnere i alder, men jeg har aldri prøvd det heller, så jeg skal ikke si for sikkert ;)
Ja, er nok litt både og.
Tenker også ift at hvis det er litt mellomrom, så er den eldste ofte mer selvstendig osv, og bruker ikke bleier, og sover godt på natten :)
Søsteren mim har en jente på 7 år, og en jente på 1,5 år. Og hun er ikke noe sliten, sånn som jeg er/var hehe.
Eldste hjelper en del til, og kan underholde minste mens hun lager mat osv :)

Er nok slitsomt hvis man går på aktiviteter ja... Hadde ikke funka her hehe...
Men fint med mellomrom og da. Skulle ønske det var rundt 3 år her innimellom, når det er livat i heimen :-D
 
Ja, er nok litt både og.
Tenker også ift at hvis det er litt mellomrom, så er den eldste ofte mer selvstendig osv, og bruker ikke bleier, og sover godt på natten :)
Søsteren mim har en jente på 7 år, og en jente på 1,5 år. Og hun er ikke noe sliten, sånn som jeg er/var hehe.
Eldste hjelper en del til, og kan underholde minste mens hun lager mat osv :)

Er nok slitsomt hvis man går på aktiviteter ja... Hadde ikke funka her hehe...
Men fint med mellomrom og da. Skulle ønske det var rundt 3 år her innimellom, når det er livat i heimen :-D
Jeg angrer absolutt ikke på aldersforskjellen vi valgte, men jeg tror "alltid" man vil finne utfordringer og at det går minst like mye på personlighet som aldersforskjell. T forstod og forstår mye nå også, men han er likevel ikke riktig stor nok til å vende kinnet andre veien og overse Lillebror som pøbler med han f.eks - så da har vi to stk som hyler om det blir en konflikt--
 
Jeg angrer absolutt ikke på aldersforskjellen vi valgte, men jeg tror "alltid" man vil finne utfordringer og at det går minst like mye på personlighet som aldersforskjell. T forstod og forstår mye nå også, men han er likevel ikke riktig stor nok til å vende kinnet andre veien og overse Lillebror som pøbler med han f.eks - så da har vi to stk som hyler om det blir en konflikt--
Ja, tenker jeg og.
Finnes egentlig ingen fasit på hva som er "best" eller lettest. Det vil alle være utfordringer med barn, uansett alder. Stort sett i alle fall :)
 
Jeg tror det der er litt både og.
Vi valgte bevisst å ha litt aldersforskjell og håpet på ca 3 år. Nå tar det oss litt tid å bli gravide, så det ble akkurat 4 år mellom våre. Og det er jeg glad for på mange måter, men jeg ser noen ulemper også. For eksempel at det er lenge til de er så "jevne" at de leker likt, det blir mye konflikter fordi de er på helt forskjellige stadier osv. Storebroren må følges opp mye nå pga skole og har helt andre behov som vennebesøk, fritidsaktiviteter og slikt, og ettermiddagene blir veldig korte og ofte hektiske for Lillebror. Lillebror er i tillegg helt umulig å ha med på f.eks turn, så jeg har sjonglert mye for å få barnevakt til han slik at jeg har hatt mulighet til å ta med T på turn da mannen er mye borte. Mye av dette tror jeg kunne vært "enklere" om de var jevnere i alder, men jeg har aldri prøvd det heller, så jeg skal ikke si for sikkert ;)
Det er nok hektisk uansett, men på ulike måter ;)

Her blir det sikkert også 4 år mellom de to første barna. Mest fordi jeg vil la Hermine være liten og alene om oppmerksomheten så lenge som mulig, siden hun skal være den eldste i en (forhåpentligvis) stor søskenflokk resten av livet ;) :p
 
Det er nok hektisk uansett, men på ulike måter ;)

Her blir det sikkert også 4 år mellom de to første barna. Mest fordi jeg vil la Hermine være liten og alene om oppmerksomheten så lenge som mulig, siden hun skal være den eldste i en (forhåpentligvis) stor søskenflokk resten av livet ;) :p
Ja det var det jeg ville få frem - at det er litt vanskelig å påstå at den ene andre aldersforskjellen er mer gunstig ;)
 
Orket i hvertfall ingenting i fjor hehe:D Tror grunnen denne gangen er fordi jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen, det har gått så fort:eek:

Ja kjenner den følelsen! Gikk jo å grua meg i 1 mnd før permisjonen var over, så fikk jeg ikke jobb engang:p haha
 
Jeg tror det der er litt både og.
Vi valgte bevisst å ha litt aldersforskjell og håpet på ca 3 år. Nå tar det oss litt tid å bli gravide, så det ble akkurat 4 år mellom våre. Og det er jeg glad for på mange måter, men jeg ser noen ulemper også. For eksempel at det er lenge til de er så "jevne" at de leker likt, det blir mye konflikter fordi de er på helt forskjellige stadier osv. Storebroren må følges opp mye nå pga skole og har helt andre behov som vennebesøk, fritidsaktiviteter og slikt, og ettermiddagene blir veldig korte og ofte hektiske for Lillebror. Lillebror er i tillegg helt umulig å ha med på f.eks turn, så jeg har sjonglert mye for å få barnevakt til han slik at jeg har hatt mulighet til å ta med T på turn da mannen er mye borte. Mye av dette tror jeg kunne vært "enklere" om de var jevnere i alder, men jeg har aldri prøvd det heller, så jeg skal ikke si for sikkert ;)

Det er noe i det du sier :) det blir så forskjell på interessene pga aldersforskjell.. men så har det nok litt å si på personligheten til ungene å.. for hos Emira og Liana så er det 3 år (ca) mellom dem, og dem leker veldig godt sammen :) ofte leker Emira med Liana da, og Liana bare dilter etter og gjør som Emira sier :p haha.. men Leoh og Liana krangler mye.. eller mer hakke på hverandre! Tar ting fra hverandre og forter seg vekk, slår og dytter også! Og det er nok fordi begge er i et stadie hvor dem konkurrerer mye om ting og tang.. håper det blir bedre etterhvert :p
 
Det er noe i det du sier :) det blir så forskjell på interessene pga aldersforskjell.. men så har det nok litt å si på personligheten til ungene å.. for hos Emira og Liana så er det 3 år (ca) mellom dem, og dem leker veldig godt sammen :) ofte leker Emira med Liana da, og Liana bare dilter etter og gjør som Emira sier :p haha.. men Leoh og Liana krangler mye.. eller mer hakke på hverandre! Tar ting fra hverandre og forter seg vekk, slår og dytter også! Og det er nok fordi begge er i et stadie hvor dem konkurser mye om ting og tang.. håper det blir bedre etterhvert :p
Ja personligheten spiller mye inn.
Men jeg tror nok også at barn som er tette i alder vil leke godt sammen, etter at den mest intense småbarnsperioden er over.
Vi er fire søstre med 3-4 år mellom hver av oss. Hos oss har personlighet spilt mye mer inn enn alder, selvom vi kommer godt overens og har mye kontakt i voksen alder alle sammen.
 
God natt damer. Skulle legge inn litt bilder fra julefigurlaging i dag, men det var ikke min telefon jeg tok bilder med :p
Sov godt og god Lucia-feiring i moegen for dem som skal det :)
 
Back
Topp