Tooooorsdag

Jeg ville enten vært hard og holdt meg til kun vann, eller så ville jeg fortsatt å gi melk om natta. Kun ei flaske, og drøye det for hver natt slik at hun må vente 30 min lenger på flaska for hver natt. Men det er ikke enkelt når de skriker. Kan jo hende hun bare utvikler seg mye og krever mer mat. Uansett hva du bestemmer deg for så er det du som kjenner hun best og vet hva som er best i deres tilfelle :-)
Var ikke dumt å drøye 30min hver natt! Skal se om det funker, eller om hun begynner å mase like tidlig uansett!

*Surfer mobilt*

Vi har kosa oss ute i goværet hele dagen! 18 grader og overskyet, blir nok herlig i morra! :D
1368719388670.jpg1368719408480.jpg1368719418147.jpg
På det siste bildet ler hun av hunden som leker med ballen sin:rolleyes:
*Surfer mobilt*

DER satt Lillebror seg helt opp :D
Moro! Men hodet gikk i gulvet da, etter en liten stund :o
Men nå sitter han altså helt oppreist, helt på egenhånd :D

Oisann, da regner det mye da! :eek: :confused:
Ekkelt når det er mye vinn, synes det er litt småskummelt jeg da;) Ikke mye tøffing da nei! he he.. Håper det ikke er noe galt med vinduet og det bare skyldtes været som var:) Og måtte dere alle sove godt i natt:)

hehe ja forstår deg godt, er litt skummelt med den bråkete vinden om natten :P Er nok en liten ting som er galt, er et gammelt boretslag som sikkert aldri har bytta vinduer :eek: :P men har aldri skjedd før, så er nok mest pga det været som var.. småflom, steinras og jordras har blitt resultatet av været.. flere veier som er stengt osv, maaange har fått vann i kjeller :( men sånt skjer vel av og til :P takk :D blir nok en bedre natt nå tenker jeg :D

DER satt Lillebror seg helt opp :D
Moro! Men hodet gikk i gulvet da, etter en liten stund :o
Men nå sitter han altså helt oppreist, helt på egenhånd :D
Så morro da! :D det tar noen fall så lærer han hvordan han skal ta seg for! ;) aner ikke hvor lenge siden det er hun begynte å sette seg opp på egenhånd i grunn, for registrerte bare her en dag at "hmh, har ikke satt henne opp på ei stund, men finner henne sittende både her og der" ;):p:)

*Surfer mobilt*

God morgen!
Aner ikke hva jeg skal gjøre med den frøkna mi på natta nå altså! Har jo slutta med amminga, for hun ville ikke mer. MEN hun spiser MER på natta nå når hun får flaske enn da hun fikk pupp :eek: Hun starter omtrent 30 minutter etter at vi har lagt oss, sutrer og skriker til hun får melk. Prøver med vann men hun drikker litt og er rolig i 5 minutter, akkurat så vi rekker å sovne og så SETTER hun i å skrike igjen o_O I går var jeg fast bestemt på at hun ikke skulle få noe mat før etter 02, det har vært regelen når jeg har ammet også, men etter 1,5 time med skriking kapitulerte jeg og varma flaske. Da slokna hun umiddelbart og sov til 04, så starta det på nytt så da var det bare å varme ennå ei flaske :confused:

Hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke ØKE mengden måltider på natta nå når hun er blitt så stor, blir jo helt feil...tips mottas med takk!

Så kjedelig at hun er sånn nå :( enten så går det over av seg selv, eller så husker jeg vi fikk beskjed på hs at jo mer dem spiser om dagen, jo bedre kan de sove om natten..for det har noe å gjøre med hvor mye mat de får iløpet av døgnet.. men ikke så lett å gi dem mat om dagen hvis de ikke vil ha :P

God ettermiddag:)
Vi har vært på møte i bhgen idag ang Neline- gikk veldig bra:) Hu har kommet seg veldig siden påske. Var også hos ørespesialist for noen uker siden og der fant vi ut at undertrykket i ørene var bortevekk, noe som var der da vi var til sjekk på ahus i oktober:) Så går virkelig framover med språket hennes, nå mangler vi bare litt den delen med språkforståelsen:) Vært og storhandlet idag, så det var utrolig godt og få unnagjort- og blei billig også:p Har fått bytta sengetøy og vaske ned hele badet fra topp til tå, så det er jeg fornøyd med. Nå er det bare baking og middagslaging igjen:) Også har jeg fått vaska klær, da;) Usj, stakkars Eskil da:( han har vært pjusk lenge nå:( Hmmm, ang pollenallergi så veit jeg ikke, men hvorfor skulle sånne små ikke kunne få det når plutselig voksne brått kan få det? Så jeg skulle tro det kan være meget mulig han har de, dessverre! God bedring til Eskilgutten:)

Må si du er en veldig flink husmor altså :) står på som bare det ;) jeg har lissom flere ting jeg skulle gjort, men får aldri satt igang... hvertfall ikke med alt :P

Så kjedelig at hun er sånn nå :( enten så går det over av seg selv, eller så husker jeg vi fikk beskjed på hs at jo mer dem spiser om dagen, jo bedre kan de sove om natten..for det har noe å gjøre med hvor mye mat de får iløpet av døgnet.. men ikke så lett å gi dem mat om dagen hvis de ikke vil ha :p
nei, da må man vel heller regulere hvor mye de får på natta sånn at hun er mer sulten på dagen! ;)
Skal prøve å bare ha 0,5 dl på flaska, for hun roer seg bare det ER melk i den, spiller visst liten rolle hvor mye melk det er i flaska ;)

nei, da må man vel heller regulere hvor mye de får på natta sånn at hun er mer sulten på dagen! ;)
Skal prøve å bare ha 0,5 dl på flaska, for hun roer seg bare det ER melk i den, spiller visst liten rolle hvor mye melk det er i flaska ;)

hehe nei da er det nok heller kosen av melka og nærhet hun vil ha ;) dere må bare prøve dere frem, så går det nok over snart :D

Hun liker å være ute, OG hun elsker å se på hunden ;)

hehe ja hunder er noen "rare" skapninger som kan gjøre mye rart :P hvertfall i øynene til et lite barn :P hehe..

Hun er jo nesten to måneder eldre enn Arian, og spiser mye fast føde på dagen, så da ville jeg nok også vært skeptisk til å gi mer mat på natten. Hun skal jo strengt tatt kunne klare seg uten, og det kan jo tenkes det er mest kosen hun er ute etter. Det viktigste er vel som andre sier, at dere er konsekvente om dere velger å kutte mat på natten.

Kveldsmatdigg til Lillebror var en Ella´s smoothie iblandet endel malte havregryn! ;)
YES!

Kveldsmatdigg til Lillebror var en Ella´s smoothie iblandet endel malte havregryn! ;)
YES!
så flott da :D
Lunsjen her idag blei et beger hjemmekokt gulrot, pastinakk og eplemos blanda med Holles trekornsgrøt, som jeg laga på kokt vann og litt olje. Hun spiste en DIGER porsjon! :)

Må si du er en veldig flink husmor altså :) står på som bare det ;) jeg har lissom flere ting jeg skulle gjort, men får aldri satt igang... hvertfall ikke med alt :p

Takk for det:)
Må nevnes at jeg akkurat har hatt 2 dager der jeg gjorde ingen verdens ting, så er ikke hver dag jeg gjør så mye:) Flink mamma så lenge man tar vare på unga, dems behov kommer i første rekke:) Så får rot og sånt bare få ligge noen dager, forsvinner ikke uansett, så;)

hehe ja forstår deg godt, er litt skummelt med den bråkete vinden om natten :p Er nok en liten ting som er galt, er et gammelt boretslag som sikkert aldri har bytta vinduer :eek: :p men har aldri skjedd før, så er nok mest pga det været som var.. småflom, steinras og jordras har blitt resultatet av været.. flere veier som er stengt osv, maaange har fått vann i kjeller :( men sånt skjer vel av og til :p takk :D blir nok en bedre natt nå tenker jeg :D

Ja, ugh, liker ikke når vinnen raser som verst;)
Ah, da skjønner jeg, men viktigste er jo at de ikke lekker sånn til vanlig:) Uff, det er jo utrolig skummmelt med ras og flom og veier som rett og slett blir vaska bort, synes det har vært mye av det de siste årene pga mye nedbør o_O :eek: Ja, håper natten blir bedre for dere alle:):)

God morgen!
Aner ikke hva jeg skal gjøre med den frøkna mi på natta nå altså! Har jo slutta med amminga, for hun ville ikke mer. MEN hun spiser MER på natta nå når hun får flaske enn da hun fikk pupp :eek: Hun starter omtrent 30 minutter etter at vi har lagt oss, sutrer og skriker til hun får melk. Prøver med vann men hun drikker litt og er rolig i 5 minutter, akkurat så vi rekker å sovne og så SETTER hun i å skrike igjen o_O I går var jeg fast bestemt på at hun ikke skulle få noe mat før etter 02, det har vært regelen når jeg har ammet også, men etter 1,5 time med skriking kapitulerte jeg og varma flaske. Da slokna hun umiddelbart og sov til 04, så starta det på nytt så da var det bare å varme ennå ei flaske :confused:

Hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke ØKE mengden måltider på natta nå når hun er blitt så stor, blir jo helt feil...tips mottas med takk!

Jeg har desverre ingen hjelp å tilby,men hvis det er noen trøst,så har vi det samme her.Bare at hun ikke får melk på natta lenger,kun vann!Men hun styrer og våkner og gråter flere ganger i løpet av natta,og kan holde på en time av ganga.I starten prøvde jeg å amme henne,men hun var tydelig ikke sulten,så da kuttet jeg det.
Legginga er og blitt et slit-hun vil bare ikke sove!
Håper det går seg til for oss alle sammen snart:-)

Back
Topp