Tomt for gjær her jeg bor. Enn hos dere ?

Var det derfor det stog Max 2 per hushold på rema idag. Jeg skulle ikke ha men såg lappen .
 
Vært tomt lenge her på rema. Hang en lapp i dag hvordan lage tørrgjær selv. Men var så mange dolk akkurat i området der jeg ikke fikk tatt bilde av oppskriften...
 
Tomt her også, men fant en pakke i skapet som jeg ikke visste at jeg hadde. Baker mest med surdeig eller natron (hvis jeg har liten tid),
 
Tomt her også, men fant en pakke i skapet som jeg ikke visste at jeg hadde. Baker mest med surdeig eller natron (hvis jeg har liten tid),
Kan man bake med natron? :) *ikke veldig erfaren med andre alternativ enn gjær*
 
Kan man bake med natron? :) *ikke veldig erfaren med andre alternativ enn gjær*

ja det kan man. Hvis du bruker syre i deigen (sitronsaft, yoghurt, kulturmelk e,l) så kan du bruke natron som hevemiddel akkurat som du bruker bakepulver (bare husk at du trenger 1/2 natron ift bakepulver). Vet ikke om du har hørt om «soda bread» ? Det er det samme som natron brød. Veldig enkelt å la siden du ikke trenger å heve deigen. Ulempen er at det kan bli fort tørt så det et best å spise samme dag eller dagen etter.
 
Var det derfor det stog Max 2 per hushold på rema idag. Jeg skulle ikke ha men såg lappen .
Max 1 pr kunde på kiwi så jeg. Var ikke en eneste pakke der da, men max en om det hadde vært.
 
ja det kan man. Hvis du bruker syre i deigen (sitronsaft, yoghurt, kulturmelk e,l) så kan du bruke natron som hevemiddel akkurat som du bruker bakepulver (bare husk at du trenger 1/2 natron ift bakepulver). Vet ikke om du har hørt om «soda bread» ? Det er det samme som natron brød. Veldig enkelt å la siden du ikke trenger å heve deigen. Ulempen er at det kan bli fort tørt så det et best å spise samme dag eller dagen etter.
Aha, takk for tips:happy:
 
Det variere , akkurat nå er mikseren ødelagt :(
Men kanelsnurrer , rundstykker, minipizzaer, horn hadde jrg tenkt å lage
Kjedelig:(
Alltid greit med slike ting i frysen:D idag må vi lage brød eller rundstykker..
 
Jeg kjøpte sånn 16 pk med små baguetter på kiwi samt en pakke polarbrød. Det redder oss bok når det blir tint for brød i huset. Utvalget i brød vsr begredelig, så jeg tok med en pakke til å bake havrebrød, de liker hele familien godt. Helsigvis har vi noe tørrgjær så vi får bakt det.
 
Her har det vært tomt for både gjær og hvetemel siden skole og barnehagene stengte. Vi hadde en tørrgjær liggende i skapet, gikk ut på dato i fjor, men har fungert fint til det vi har bakt så langt.
 
Tomt ja... Jeg har heldigvis et lager i skapet, etter hver gang jeg har TRODD jeg var tom for gjær, og så kjøpt gjær :p :p :p
 
Virker som det er på vei inn igjen nå. MASSE gjær på obs city syd (Trondheim) for to dager siden.
 
Back
Topp