To tips

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Ta med dopapir på sykehuset hvis du har like kresen rumpe som meg:D

Å sitte 10min i grønnsåpe vann gjør virkelig underverker. Har gjort det to kvelder nå og det føles såå mye bedre ut etterpå:)

Orker ikke tanken på å gjøre noe annet enn nr 1 mens jeg er på sykehuset her nå ;)

Klystèr før fødselen! :) en ting å ikke gjøre på seg underveis. Men også ganske deilig å ha en tom tarm før man går på noen dager uten tømming! Det gikk 3 dager før jeg gjorde nr 2 igjen, og da brukte jeg en microlax for å få litt hjelp, som forøvrig også er greit å ha med i fødebagen, evt ha klar hjemme når den tid kommer.

Mitt tips er å ta durphalec hver dag frem til fødsel :) det værste er å måtte presse på do etter fødsel :o

Klyster er flott det, men da blir man dessverre enda mer hard i magen ved neste avføring :( og det er da man helst ikke vil presse ut no mer :p

Mitt tips er å ta durphalec hver dag frem til fødsel :) det værste er å måtte presse på do etter fødsel :o

Klyster er flott det, men da blir man dessverre enda mer hard i magen ved neste avføring :( og det er da man helst ikke vil presse ut no mer :p
Jeg innbilte meg også at man kunne oppleve å bli ekstra hard i magen etter å ha tatt klyster. Jeg har aldri prøvd, men tok litt mye Laktulose en gang (det var apotekdamen som sa at jeg burde begynne med ganske mye - mulig hun tenkte jeg var forstoppet, jeg tenkte mer forebyggende. Hoho!).. da gikk det lang tid før jeg måtte på do igjen neste gang, og det var en kamp! Det kan vel tenkes at jeg burde fortsatt med halv dose eller noe sånt neste dag, men jeg ble imponert over effekten og har ikke tatt siden.. ;-) Men jeg kjenner jeg er usikker på det klysteret asså!
Slapp du å ta klyster når du tok duphalec?

Jeg innbilte meg også at man kunne oppleve å bli ekstra hard i magen etter å ha tatt klyster. Jeg har aldri prøvd, men tok litt mye Laktulose en gang (det var apotekdamen som sa at jeg burde begynne med ganske mye - mulig hun tenkte jeg var forstoppet, jeg tenkte mer forebyggende. Hoho!).. da gikk det lang tid før jeg måtte på do igjen neste gang, og det var en kamp! Det kan vel tenkes at jeg burde fortsatt med halv dose eller noe sånt neste dag, men jeg ble imponert over effekten og har ikke tatt siden.. ;-) Men jeg kjenner jeg er usikker på det klysteret asså!
Slapp du å ta klyster når du tok duphalec?
Jeg slapp å ta klyster denne gangen fordi jeg jeg gikk i fødsel av meg selv og da blei jeg skikkelig dårlig i magan og løp på do en del ganger før, så da slapp jeg det. Durphalec bør du ta hver dag og samme dag du føder! Det finnes og noe som heter frukt & fiber på apoteket som funker veldig bra på hard mage! Hadde med på føden tilfelle! Og ikke gå mer en 2 dager før du går på do etter fødsel!

Jeg tok ikke klyster denne gangen, og nå 2 døgn etter fødsel dristet jeg meg på do. Det gikk jo super bra i forhold til forventningene mine ;) haha. Verken løst eller hardt, og jeg har spist myye og grovt disse dagene :)

Jeg slapp å ta klyster denne gangen fordi jeg jeg gikk i fødsel av meg selv og da blei jeg skikkelig dårlig i magan og løp på do en del ganger før, så da slapp jeg det. Durphalec bør du ta hver dag og samme dag du føder! Det finnes og noe som heter frukt & fiber på apoteket som funker veldig bra på hard mage! Hadde med på føden tilfelle! Og ikke gå mer en 2 dager før du går på do etter fødsel!
Håper det skjer på den naturlige måten for min del også. Og Laktulose har jeg pakket i bagen. Men jeg bør kanskje prøve ut hvilken dose som er passe, og ta jevnlig frem til fødselen også :-) Takk for tips!

tømmer kroppen tarmene om man går i fødsel av seg selv?
dette har jeg ikke hørt/lest noe om.. hmm..

Sist gang fikk jeg diarè dagen etter jeg fødte. Etter det gikk det 21 dager før neste gang!! Det anbefales IKKE ;)

Har hatt to spontane fødsler, aldri fått klyster eller trengt noe for hard mage etterpå. Bare drukket masse væske! Mulig jeg er litt heldig altså, har relativt stabil mage til vanlig også ;)

Ta med dopapir på sykehuset hvis du har like kresen rumpe som meg:D

Å sitte 10min i grønnsåpe vann gjør virkelig underverker. Har gjort det to kvelder nå og det føles såå mye bedre ut etterpå:)
Takk for tips! :-)
Klarte meg uten eget dopapir sist. Men mykt er det jo ikke. Hi hi! :-) Kanskje slenge oppi en rull.
Hvor kjøper du grønnsåpe?

Å, kjenner jeg gruer meg til dogåinga ja :( Ikke no gøy! Kanskje frukt og fiber kan hjelpe....

Også lurer jeg på hvor du sitter i grønnsåpevann, i badekaret? Og hvilket blandingsforhold? Og hvilken grønnsåpe?

Sorry, men ble nysgjerrig :)

Back
Topp