To tette?

15.mnd mellom mine som nå er 5 og 6 år. De er gutt og jente og har alltid hatt et kjempe godt forhold da de har følgt hverandre både i utvikling og på avdeling i barnehagen. Kjempe trist når storebror begynte på skolen..
 
Har sett på Emmaljunga viking sin søskenvogn, tror egentlig det blir den. Liker fasongen og at den er såpass smal at den går inn alle vanlige dører.

Har du sett på noen?

Vi har emmaljunga super viking i dag, og er veldig fornøyd med den vogna. Så har også sett på dobbel viking. Kan egentlig bruke super viking vognen som søskenvogn,men de blir da stablet oppå hverandre. Har ønske om å ha mulighet til å se begge. Og gjerne velge hvilken vei de sitter. Mini liker nå å bytte litt på det, noen dager vil han "prate" med meg, andre dager vil han sitte andre veien å kikke.

Har og hørt mye bra om bugaboo donkey.
Så må nok ut å prøve vognene. Men heller mot emmaljunga da vi allerede kjenner merket :)
 
Ja, du har nok rett i det med at to dager er for lite. Vi var på besøk i den ene aktuelle barnehagen i dag og de sa at de anbefalte at barnet heller hadde fulltidsplass og at dagene ble kortere nettopp pga det du sier med at barnet skal føle trygghet. Jeg synes for vår del at det blir for mye, men vi tenker nå også på tre dager, kanskje fire. Har ikke så mye tid å tenke på for fristen er 1. februar her... Jeg er i utgangspunktet ingen tilhenger av kontantstøtte, tror det virker mot sin hensikt med integreringen og alt det der, men når det en gang finnes er det greit å søke om det man har rett på:)

Det er ikke enkelt å tenke ut alle vinklingene selv. Kjempe flott at dere fikk snakket med barnehagen:)
Vi har bestemt oss for 3 dager, så må bare få søkt.

Ja, ang. Integrering har du helt rett i. Nå tenkte jeg mest bare på meg selv med tidligere påstand. Tenkte ikke i på det store hele bildet...
 
Det er ikke enkelt å tenke ut alle vinklingene selv. Kjempe flott at dere fikk snakket med barnehagen:)
Vi har bestemt oss for 3 dager, så må bare få søkt.

Ja, ang. Integrering har du helt rett i. Nå tenkte jeg mest bare på meg selv med tidligere påstand. Tenkte ikke i på det store hele bildet...
Ang barnehage tre dager, så trooor jeg det er sånn at plass i str 50% og oppover = null kontantstøtte. Mens opp til 50% gir halv kontantstøtte. Jeg skal ikke si det 100% sikker, men det var iallfall sånn fram til nylig. Lurt å sjekke ut iallfall :)
 
Vi har emmaljunga super viking i dag, og er veldig fornøyd med den vogna. Så har også sett på dobbel viking. Kan egentlig bruke super viking vognen som søskenvogn,men de blir da stablet oppå hverandre. Har ønske om å ha mulighet til å se begge. Og gjerne velge hvilken vei de sitter. Mini liker nå å bytte litt på det, noen dager vil han "prate" med meg, andre dager vil han sitte andre veien å kikke.

Har og hørt mye bra om bugaboo donkey.
Så må nok ut å prøve vognene. Men heller mot emmaljunga da vi allerede kjenner merket :)
Jeg liker Emmaljunga veldig godt, vi har det nå vi også men en Emmaljunga city cross. Bugaboo er sikkert en bra vogn meeen jeg liker ikke utseende litt engang, syntes den ser for stiv og fin ut om du forstår hva jeg mener.
Heldigvis enda mange mnd igjen å sondere markede for dette er ukjent for meg :singing:
 
Ang barnehage tre dager, så trooor jeg det er sånn at plass i str 50% og oppover = null kontantstøtte. Mens opp til 50% gir halv kontantstøtte. Jeg skal ikke si det 100% sikker, men det var iallfall sånn fram til nylig. Lurt å sjekke ut iallfall :)
Jeg tror faktisk det er endret,og at de graderer kontantstøtten ned til så lite som 20% ved 80% barnehageplass! Lurer på om de for det første er lett å få gradert plass - og om det er lett å få den endret til 100% igjen når det trengs.
 
Jeg liker Emmaljunga veldig godt, vi har det nå vi også men en Emmaljunga city cross. Bugaboo er sikkert en bra vogn meeen jeg liker ikke utseende litt engang, syntes den ser for stiv og fin ut om du forstår hva jeg mener.
Heldigvis enda mange mnd igjen å sondere markede for dette er ukjent for meg :singing:

Forstår godt hva du mener med at bugabooen er litt stiv.
Jeg har også en mann som bryr seg om hvilken barnevogn vi skal ha, og sist mente han at bugaboo var helt utelukket. Noe han mente den var for lett å velte eller noe i den duren.:pompus:
Så han blir nok med når vi skal kikke på ny vogn. :p
 
Våre to minste er 4 og 5 år. Og det er 15 mnd mellom. Det var ikke planlagt med to tette, men ser nå når de er blitt så store at de har det såååå fint sammen. Vi hadde også søskenvogn. Både TFK og Baby jogger City elite. Anbefaler begge,men har helt klart bruke baby joggeren mest.

Hadde jeg kunne valgt om i dag,hadde jeg ville hatt tette i alder :Heartred

Nå får vi en liten etterslenger :love7
 
Back
Topp