To tette?

Tuppelura92

Glad i forumet
Er det noen her med to tette, som synes at det har vært greit? Eller skulle dere ønske det var mer tid mellom? :)
Gubben ønsker å ikke ha en dag mer enn to år imellom barna. Og lillemann er jo nå snart 3 mnd, så sitter jo litt å kjenner på det at da betyr det at jeg må bli gravid igjen innen ett år!! ;O
Kjenner det hadde vært allright om han kunne tatt det neste svangerskapet :P hehe..

Sent from my iPhone using BV Forum

Me kjem ikkje til å byrja på noko prevensjon. Det som skjer, det skjer. Kjenner at kroppen hadde trengt litt pause, men får heller håpa at kroppen "veit" best og ikkje lar gubben gjera meg gravid før i type september :P

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har veldig lyst på to tette. Senest en i 2016. Men litt enig med deg, at kroppen nyter en velfortjent pause nå.

Dropper også prevangsjon til neste er ute <3

Februar -14 mamma <3

Har 4,5 år mellom de to første og nesten 13mndr mellom de to yngste! ;)
Jeg personlig foretrekker å ha noen år mellom de.. Det er utrolig slitsomt med to tette -ja masse kos og gøy, men kan ikke være to plasser på en gang :p Nå har jeg begge de yngste hjemme hver dag, så det blir jo litt ekstra travelt... Utfordringen er å tilfredstille begge når de er på to forskjellige nivå. Så ja det er super travelt nå, men vi får jo mye igjen for det om et års tid. Da er det nok et kjempe pluss at de er tette! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har nesten 20 mnd mellom de to eldste, og er veldig fornøyd med det ;) Men jeg skjønner jo at det er enormt stor forskjell på å få baby igjen når første bare er 13-14 mnd i forholdt til meg som nesten hadde en toåring da. ;)

Hadde jeg ikke hatt noe igjen av studiene hadde jeg bare peiset på med en gang. Ikke fordi jeg føler kroppen eller hodet er klart, men jeg er såpass "gammel" at om jeg skal ha to blr jeg få nr to ganske snart. Men skal vente til jeg er ferdig å studere. Er ferdig våren 2016, så regner med vi starter prøvingen rundt juletider 2015. Så håper jeg den sitter fort da. Kommer til å være 35 når den ungen kommer og det syns jeg er i eldste laget...

Februar-14 mamma <3

Jeg ønsker minimum 2 år mellom barna, helst vil jeg at lillegutt skal være rundt 3 år når neste kommer. Da er den eldste så stor at han forhåpentligvis ikke bruker bleier og ikke sitter så mye i vogn :) men vi har god tid da, er jo bare 26 nå :)

Har 4,5 år mellom de to første og nesten 13mndr mellom de to yngste! ;)
Jeg personlig foretrekker å ha noen år mellom de.. Det er utrolig slitsomt med to tette -ja masse kos og gøy, men kan ikke være to plasser på en gang :p Nå har jeg begge de yngste hjemme hver dag, så det blir jo litt ekstra travelt... Utfordringen er å tilfredstille begge når de er på to forskjellige nivå. Så ja det er super travelt nå, men vi får jo mye igjen for det om et års tid. Da er det nok et kjempe pluss at de er tette! ;)

Det er det jeg tenker også. To tette må være slitsomt i starten, men at man får masse igjen for det når den yngste runder ett få etter to :) jeg er jo bare 21 år, og sambo er 23, men han er stresset med å ville bli bli gravid, sånn at det ikke blir så stort mellomrom mellom dem. Han vil heller bare ha 1 enn å ha to med 4 år mellom :/ han synes (og jeg er jo forsåvidt enig) at siden vi har fått barn så unge, at vi bør være ferdig i riktig tid, sånn at vi har litt tid til å reise å more oss før vi blir senile og ikke husker noe av det uansett :P

Hvordan er det med foreldrepenger, si hvis man skulle bli gravid nå?

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Hvordan er det med foreldrepenger, si hvis man skulle bli gravid nå?

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Foreldrepenger blir rekna lik linje som jobb inntekt :) Du får full perm med peng dersom du blir gravid no :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Jeg vil også ha to tette egentlig, men lever litt i skjul med den siden mannen ikke vil ha barn igjen på noen år nå. Jeg tenker jo at det vil være koselig for barna når de blir større og jeg blir ferdig med småbarnstiden tidligere. Ser jo for meg at det tydeligvis ikke blir å prøve igjen før hu er tre ! TRE !!! :o:(

Foreldrepenger blir rekna lik linje som jobb inntekt :) Du får full perm med peng dersom du blir gravid no :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Det er riktig! ;)
Men man må tenke at dersom du har 80% lønn (57 uker perm) og man blir gravid på ny uten å jobbe i mellom -da regnes foreldrepengene ut i fra 80% inntekten!

Jeg vil ha to tette, men må passe på at jeg får jobbet opp igjen inntekten ettersom jeg skal ha ulønnet perm fra november 2014 til april 2015. Så jeg tenker at jeg vil prøve å bli gravid fra september 2015, da har jeg vært i jobb i fem måneder, lillesnupp er minst to år når neste kommer og det synes jeg er en fin avstand :)

• Liker
Reactions: BMC
Vi har 22,5 mnd mellom jentene våre, og det fungerer overraskende greit. Vi er ikke utslitt. Lillesøster sover bra om natta og storesøster er lite sjalu og flink til å sysselsette seg selv. Men det er vanskelig å få tid til hagearbeid eller husbeising og slike ting foreløpig. Husarbeidet går imidlertid greit.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg vil også ha to tette egentlig, men lever litt i skjul med den siden mannen ikke vil ha barn igjen på noen år nå. Jeg tenker jo at det vil være koselig for barna når de blir større og jeg blir ferdig med småbarnstiden tidligere. Ser jo for meg at det tydeligvis ikke blir å prøve igjen før hu er tre ! TRE !!! :o:(

Jeg tenker det samme som deg, jeg vil bli ferdig med småbarnsperioden! Jeg koser meg, ikke misforstå, men med en så fraværende far vil jeg bli ferdig med babyer så jeg kan få bitteligg kvalitetstid med meg selv.. :p

Det er det jeg tenker også. To tette må være slitsomt i starten, men at man får masse igjen for det når den yngste runder ett få etter to :) jeg er jo bare 21 år, og sambo er 23, men han er stresset med å ville bli bli gravid, sånn at det ikke blir så stort mellomrom mellom dem. Han vil heller bare ha 1 enn å ha to med 4 år mellom :/ han synes (og jeg er jo forsåvidt enig) at siden vi har fått barn så unge, at vi bør være ferdig i riktig tid, sånn at vi har litt tid til å reise å more oss før vi blir senile og ikke husker noe av det uansett :P

Jeg fikk første da jeg var 22, og andre nå (er 24). Det er 2 år og 2 mnd i mellom dem. Syns det er deilig. Mye bedre å bli ferdig med de første årene på en gang enn å vente mange år, for så å begynne igjen. Det blir nok 2 år mellom nestemann også. Tenker da å få siste i 2016 når jeg er 26 år. Kroppen trenger ikke flere år pause. Hadde hyperemisis i 5 mnd og forfordelig bekkenløsning resten av svangerskapet og legen anbefalte at jeg fikk barna tett og bare ble ferdig med det.

Jeg har aldri villet hatt to tette. Tenkte at 4 år er perfekt. Men det ble 6. Veldig glad for å ikke ha en 1/2åring mens jeg var gravid og nå når jeg mangler nattesøvn. Men hver sin smak;) Gubben burde hvertfall ikke ha siste ordet i den saken når det er din kropp som skal igjennom en graviditet og ammeperiode til - kjenner du deg ikke klar så ta hensyn til det. Ikke veldig stor forskjell på 2 og 3 år mtp at de blir "gjevngamle"

Jeg har aldri villet hatt to tette. Tenkte at 4 år er perfekt. Men det ble 6. Veldig glad for å ikke ha en 1/2åring mens jeg var gravid og nå når jeg mangler nattesøvn. Men hver sin smak;) Gubben burde hvertfall ikke ha siste ordet i den saken når det er din kropp som skal igjennom en graviditet og ammeperiode til - kjenner du deg ikke klar så ta hensyn til det. Ikke veldig stor forskjell på 2 og 3 år mtp at de blir "gjevngamle"

Jeg vil forsåvidt også ha de tette, men kjenner jeg ble så sliten av dette svangerskapet. Gikk opp mye, bekkenløsning og en litt tung fødsel :) så kjenner jeg gruer meg til nestemann :(

Jeg fikk første da jeg var 22, og andre nå (er 24). Det er 2 år og 2 mnd i mellom dem. Syns det er deilig. Mye bedre å bli ferdig med de første årene på en gang enn å vente mange år, for så å begynne igjen. Det blir nok 2 år mellom nestemann også. Tenker da å få siste i 2016 når jeg er 26 år. Kroppen trenger ikke flere år pause. Hadde hyperemisis i 5 mnd og forfordelig bekkenløsning resten av svangerskapet og legen anbefalte at jeg fikk barna tett og bare ble ferdig med det.

Takk for at du forteller :) for gir lage litt mer trua på at det går helt fint :D litt deilig å bare bli ferdig. Men må jo gjennom graviditeten uansett :) og et par kanskje tunge år, det får man håpe går fint :P er jo litt redd for at å ta alle så på rappen gjør at man får lyst på fler senere når man er ferdig med småbarnsperioden :)

Må bare få sagt det, får nå har jeg tenkt på det i hele kveld!

TO TETTE OG EI BADEHETTE...

(ikke spør :p)

Back
Topp