To tette?

Har 2 år og 4 mnd mellom våre og det fungerer veldig bra. Var også helt grei alder på elste i forhold til svangerskapet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes det er vanskelig å bestemme seg! Vi har brukt så lang tid på å få lille, så vil nyte han før vi går i gang med å prøve på nytt... Samtidig som vi ikke vet hvor lang tid det før vi blir gravid på nytt.. Vil hvertfall vente til lille er 1år før jeg blir gravid igjen..

Det er 2,5 år mellom våre. Jeg kunne ikke tenkt meg å ha tettere. Man skal ha overskudd til å gi begge oppmerksomhet. Har gått veldig greit å forklare og forberede eldstemann og det er lite sjalusi. Han er veldig omsorgsfull, nysgjerrig og snill med lillebror. Samtidig ser vi at det hadde vært praktisk om han var ferdig med sovinga på dagen før lillebror kom, for nå har vi hatt to vogner fram til nå, men det er jo ingen stor greie egentlig.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi håper å få to tette, men ønsker ikke å prøve før vesla er 1 år. Vi ble gravide på 1. forsøk sist, men tar forbehold om at det kan ta litt lengere tid neste gang. Gleder meg til å bli gravid neste gang.

Jeg håper på å få to tette... Anja kom jo nå på januar, og vi håper på å få komme igang med søskenforsøk til høsten en gang.. blir jo litt annerledes når vi måtte prøve i 4 år før vi fikk Anja, ingen vet når nummer to sitter, og jeg tenker at det er bedre å være tidlig ute, enn å ikke få det til.

Er forberedt på at det blir mye jobb i starten, men det jevner seg ut.. river plastret av såret liksom :P

Jeg håper på å få to tette... Anja kom jo nå på januar, og vi håper på å få komme igang med søskenforsøk til høsten en gang.. blir jo litt annerledes når vi måtte prøve i 4 år før vi fikk Anja, ingen vet når nummer to sitter, og jeg tenker at det er bedre å være tidlig ute, enn å ikke få det til.

Er forberedt på at det blir mye jobb i starten, men det jevner seg ut.. river plastret av såret liksom :P
Håper den sitter raskere denne gangen :) lykke til med prøvingen!

Februar-14 mamma <3

• Liker
Reactions: BMC
Hvordan er det med foreldrepenger om man bli gravid mens man er i permisjon?

Foreldrepenger blir rekna på lik linje som jobb :) Tommelopp :D

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Så hvis permisjonen går ut i midten av januar, så er jeg allerede for sent ute ;)

Så hvis permisjonen går ut i midten av januar, så er jeg allerede for sent ute ;)

For seint ute? Den tok eg ikkje... Ellers så tok eg den og er sjokkert! :P

For seint ute? Den tok eg ikkje... Ellers så tok eg den og er sjokkert! :P

Må ikke barnet bli født før permisjonen går ut? (6 av 10mnd)?

Må ikke barnet bli født før permisjonen går ut? (6 av 10mnd)?

Nei, om babyen blir fødd før permisjonen er ferdig mistar du berre litt av permisjonen din. Har du jobb du skal ut i etter permisjon? Da byrjar du i jobben og går ut i permisjon når det er på tide ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, om babyen blir fødd før permisjonen er ferdig mistar du berre litt av permisjonen din. Har du jobb du skal ut i etter permisjon? Da byrjar du i jobben og går ut i permisjon når det er på tide ;)

Sent from my iPad using BV Forum
Nei, har ikke jobb å komme tilbake til og får direkte utbetaling av NAV.

Men det var som jeg skrev, barnet må bli født i nåværende permisjon og det rekker jeg ikke nå ;)

Jeg planlegger ikke ennå. Vil se ann hvordan barnet mitt utvikler seg, hvor sliten jeg blir av å ha full jobb og et barn, hva slags jobb jeg får, om vi får kjøpt bolig og hva slags bolig osv.
Det er kanskje fælt å si, men jeg håper faktisk hunden dør før vi får et barn til. Sambo hadde hunden da vi ble sammen, så jeg er ikke så knytta til den hunden som han er. Jeg hadde aldri valgt å få hund.
Den er 7 nå og er en stor rase, så de kan dø tidlig. Hunden tar jo halve bagasjerommet i bilen!

Ideelt sett så ville jeg kanskje begynt å prøve om to år tror jeg. Så det blir ca. tre år mellom dem. Men jeg kan ombestemme meg:)

Jeg planlegger ikke ennå. Vil se ann hvordan barnet mitt utvikler seg, hvor sliten jeg blir av å ha full jobb og et barn, hva slags jobb jeg får, om vi får kjøpt bolig og hva slags bolig osv.
Det er kanskje fælt å si, men jeg håper faktisk hunden dør før vi får et barn til. Sambo hadde hunden da vi ble sammen, så jeg er ikke så knytta til den hunden som han er. Jeg hadde aldri valgt å få hund.
Den er 7 nå og er en stor rase, så de kan dø tidlig. Hunden tar jo halve bagasjerommet i bilen!

Ideelt sett så ville jeg kanskje begynt å prøve om to år tror jeg. Så det blir ca. tre år mellom dem. Men jeg kan ombestemme meg:)
Håper du at hunden deres dør fordi den tar mye plass i bagasjerommet?

Håper du at hunden deres dør fordi den tar mye plass i bagasjerommet?

Nei, fordi det er generelt mye arbeid med hund, og jeg ikke ønsker å ha hund. Men det må jo være en naturlig død, snakker ikke om å avlive. Kan leve med det, men er helt greit hvis han dør om 3 år og ikke om 5 år.

Nei, fordi det er generelt mye arbeid med hund, og jeg ikke ønsker å ha hund. Men det må jo være en naturlig død, snakker ikke om å avlive. Kan leve med det, men er helt greit hvis han dør om 3 år og ikke om 5 år.
Uff, kjente jeg angra litt på det jeg skrev nå. Drømte at hunden ble påkjørt og døde inatt, rett foran øynene mine. Hadde så dårlig følelse da jeg våkna. Og så får jeg meldi g av venninna mi om at hun måtte avlive hunden sin idag. En hund som jeg kjenner godt, for vi bodde en stund i samme kollektiv under studietiden.
Blir bare så fryktelig lei alle hindringene vi møter på i forhold til det å ha hund, men når alt kommer til alt så er jeg veldig glad i den hunden!

Vedlegg

• 1402058950491.jpg
    1402058950491.jpg
    45,2 KB · Visninger: 21
Uff, kjente jeg angra litt på det jeg skrev nå. Drømte at hunden ble påkjørt og døde inatt, rett foran øynene mine. Hadde så dårlig følelse da jeg våkna. Og så får jeg meldi g av venninna mi om at hun måtte avlive hunden sin idag. En hund som jeg kjenner godt, for vi bodde en stund i samme kollektiv under studietiden.
Blir bare så fryktelig lei alle hindringene vi møter på i forhold til det å ha hund, men når alt kommer til alt så er jeg veldig glad i den hunden!

Veldig søt hund da ❤️ Og skjønna deg godt, er ikkje berre og berre hund/dyr generelt..

Back
Topp