To "innebygde" kviser

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Aner ikke hva det heter, så derfor "innebygde" kviser:P

Har plutselig dukket opp 2 nokså store kviser på haken, og ikke hatt slike før. De ser ut som 2 hoppbakker, haha...Og er ganske ubehagelige. Hvis man klemmer kommer det væske ut, rent som vann. Ikke gult:P

Tar det lang tid før de forsvinner?
Aldri hatt før:) Hatt vanlige kviser bare...hehe

Nå kommer rådet du kanskje ikke vil høre... de forsvinner fortere om du ikke rører :P
Og ja.. jeg vet det er vanskelig.
Kan ikke gi noe svar på hva det er for hender jeg får de selv.

Jeg får sånne "mensen-kviser", kaller dem det for det dukker alltid opp en dagen før mensen kommer hos meg :p
Pleier å forsvinne samtidig som mensen forsvinner også :p
Jeg har på hydrogenperioksyd hvis de er "åpne" - at det kan komme væske ut liksom :/ den dreper bakterier og er himla effektiv på kviser av alle slag.
Skal egentlig blandes ut å brukes som munnskyllevann, men litt helt ren på kvisa er gull for min del ;)

Nå kommer rådet du kanskje ikke vil høre... de forsvinner fortere om du ikke rører :p
Og ja.. jeg vet det er vanskelig.
Kan ikke gi noe svar på hva det er for hender jeg får de selv.

Jeg vet jeg vet...:P Får bare holde fingrene fra fatet:D

Jeg får sånne "mensen-kviser", kaller dem det for det dukker alltid opp en dagen før mensen kommer hos meg :p
Jeg har på hydrogenperioksyd hvis de er "åpne" - at det kan komme væske ut liksom :/ den dreper bakterier og er himla effektiv på kviser av alle slag.
Skal egentlig blandes ut å brukes som munnskyllevann, men litt helt ren på kvisa er gull for min del ;)

Ja, ok...
Jeg har mensen nå, tror jeg:P Er i grunnen bare tøys med hele mensen...Men har ikke fått slike kviser før...De har bare vært relativt små og gule:P Nå er det en klump under huden liksom...

Godt det fungerer for deg:)

Ja, ok...
Jeg har mensen nå, tror jeg:p Er i grunnen bare tøys med hele mensen...Men har ikke fått slike kviser før...De har bare vært relativt små og gule:p Nå er det en klump under huden liksom...

Godt det fungerer for deg:)

Har en nå selv, men ingen mensen i sikte (mistenker cerazetten har jaget tante rød bort for en stund).
En "kule" under huden liksom, å huden oppå er litt rødlig..

Har en nå selv, men ingen mensen i sikte (mistenker cerazetten har jaget tante rød bort for en stund).
En "kule" under huden liksom, å huden oppå er litt rødlig..

Ja, huden oppå er rød...
Bruker cerazett selv.

Hos meg så hjelper det å ta på litt tannkrem på kvisa og la det være på i løpet av natta, og at man ikke klemmer såklart ;)

Aner ikke hva fagspråket sier men i vår familie kalles det "konger" :p

Huff, de blir værende i flere dager og når det til slutt går hull på dem kommer det ganske mye puss :(

Vet det er fristende å skvise ut vannet men er man riktig uheldig kan man ødelegge vevet under ved å klemme feil.

Huff- god bedring :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje jeg skulle hatt mensen nå, så kvisa kommer til rett tid :p
Min teite kviseklump har kommet akkurat i kløfta i haka, så jeg har meeeget markert kløft i haka for øyeblikket :p

Haha, huff da...
Her er snart hele haken en kvise...så sikkert ikke så mye bedre;)

Aner ikke hva fagspråket sier men i vår familie kalles det "konger" :p

Huff, de blir værende i flere dager og når det til slutt går hull på dem kommer det ganske mye puss :(

Vet det er fristende å skvise ut vannet men er man riktig uheldig kan man ødelegge vevet under ved å klemme feil.

Huff- god bedring :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha,"konger":P
Jeg får bare la "kongene" være i fred da:P

Jo takk:D haha

Åå det er de "innebygde" kvisene som er verst.. de er så vonde :( Men som flere her sier, så forsvinner de fortere om man ikke plukker på dem.

Fikk 2 stk på haka da jeg ble gravid og den ene er der fortsatt!! Er 20 uker. Skikkelig irriterende, men er ikke vits å klemme på de:/

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Har god erfaring med å påføre tetreolje direkte på slike kviser som ligger dypere i huden. Jeg har kjøpt min flaske i Sverige da jeg tror det er vanskelig å få tak i ren tetreolje her i Norge nå (du vet, det virker faktisk og da er det like greit å ikke la noen få selge det). Hm, når jeg sjekket opp på nettet nå virker det som du kan få kjøpt en type på apoteket. Hvorvidt den er like konsentrert som den de selger i Sverige skal jeg ikke si noe om, men kanskje det er verdt et forsøk? Renser selvsagt huden som normalt først og påfører tetreolje direkte på kvisen/byllen. Jeg blander den altså ikke ut, slik det står i linken her: http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Planter/Eteriske-oljer/Tetreolje/.

Sign...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg også fikk masse slike kviser på cerazette. Tenker det iallfall er pga cerazetten. Fikk rundt nesen og på haka. Var liksom innebygde og kunne Være der i uker. De kom og gikk på samme plass. Jeg har aldri hatt en kvise i hele mitt liv, så veldig rart.

Har fått pittesmå røde arr der de har vært, men det er bedre nå. Sluttet på cerazette for noen mnd siden. Fungerte ikke her iallfall.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp