To do list

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Sist jeg gikk gravid, så gikk jeg også hjemme den siste tiden. Å syns tiden gikk noe sent.

Så krev en liste over ting jeg ville ha gjort frem mot fødsel. Gjerne 1-2 ting i uka. Litt store ting. Å det hjalp litt på å få tiden til å gå, samt at man kom litt på plass til fødselen nærmet seg :)

Tenkte å starte en denne gangen, nå som det er 12-13 uker igjen plutselig for meg :p

Kanskje fler vil henge seg på?

Liste fra uke 26-38

1). Få ordner på vaskerommet
2). Vaske ned badet grundig
3). Vaske ut av kjøleskap
4). Vaske stekeovnen
5). Sortere klær til storebror
6). Rydde å vaske bilen inni
7). Bestille julegavene
8). Planlegge bursdag til storebror
9). Julevasken
10). Får opp julepynt/advent
11). Pakke ferdig fødebagen
12). Bake å kose med storebror og nyte de siste dagene med bare et barn ❤️

Kan skje endringer underveis da jeg ikke har fått forløsnings dato enda. Å det kan jo skje ting som ikke var helt planlagt.
 
1. Male barnerom og innrede det
2. Lage uro
3. Strikke ferdig ullteppe
4. Tegne bilder til rommet til lillesøster
5. Kjøpe ferdig julegaver
6. Lage julekaker og konfekt
7. Vaske babyklær og legge disse på plass
8. Nyte den siste alene tiden med storebror
9. Pakke fødebagen
10. Male vuggen til lillesnupp

Listen blir nok lengre etterhvert :)
 
Last edited:
Ser jeg har mye av det samme på listen min :)

1. Skrubbe ned badene
2. Vaske kjøleskapet
3. Vaske ovnen
4. Innrede barnerommet :Heartblue
5. Kjøpe julegaver
6. Vaske Lille sine klær
7. Pakke fødebaggen
 
Er jo såå godt når man kommer hjem, at ting er rent å pent. Å man bare kan kose seg med babyen :D her har jeg ofte full husvask siste uka i november. Men bedre å gjør litt å litt når man er gravid ;)
 
  • Liker
Reactions: SMD
- Vaske badet skikkelig. Vegger og alt.
- Vaske inni komfyren (akkurat gjort det, så ingen bråhast)
- Sy babynest
- Kjøpe mer klær
- Vaske vogna
- Male babygrinden (mannen skal gjøre det)
- Kjøpe 1 sett med sengetøy (har mye fra før)
- Rense varmepumpa
- Bake;
Skoleboller
Wienerbrød
Pizzabunner
Mange brød
- Ta ned boblebadet på terrassen og rense dette
- Vaske vinduer utenpå
- Prøve å gjøre ferdig flest mulig, om ikke alle, julegaver
- Gjøre ferdig julekalender til mannen og toåringen min
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: SMD
Tenker også begynne på en liste snart. Er stor fan av lister, hehe, og har lister for alt mulig rart:happy:
Har laget en liste over hva som må handles inn, så den er klar til vi finner tid til shopping.
Så blir det en "to-do" list neste. Ser at det som nevnes over blir mye likt på min. Vi kommer til å leie inn noen til å vaske rundt hele huset i god tid før jul, slutten av november tenker jeg, samt pusse alle vinduene innvendig og utvendig. Så er det tipp topp til jul og til vi kommer hjem med lille:Heartpink Orker ikke gjøre det selv denne gangen. Alt for stort hus, alt for mange vinduer og ALT for lite energi hos kommende mammaen:eek:
 
  • Liker
Reactions: SMD
Min to do list er foreløpig

1) vaske, brette og legge på plass babyklærne

2) vaske ned å orntlig rydde storebrødrene sine rom

3) storvask på badet

4) handle ferdig kalendergavene til storebrødrene (mangler 4stk)

5) handle ferdig julegavene

6) pakke inn alle julegavene
 
  • Liker
Reactions: SMD
Min to do list er foreløpig

1) vaske, brette og legge på plass babyklærne

2) vaske ned å orntlig rydde storebrødrene sine rom

3) storvask på badet

4) handle ferdig kalendergavene til storebrødrene (mangler 4stk)

5) handle ferdig julegavene

6) pakke inn alle julegavene
Julegaver og julekalendre hadde jeg helt glemt på min liste :eek: Må legge til.
 
Sist jeg gikk gravid, så gikk jeg også hjemme den siste tiden. Å syns tiden gikk noe sent.

Så krev en liste over ting jeg ville ha gjort frem mot fødsel. Gjerne 1-2 ting i uka. Litt store ting. Å det hjalp litt på å få tiden til å gå, samt at man kom litt på plass til fødselen nærmet seg :)

Tenkte å starte en denne gangen, nå som det er 12-13 uker igjen plutselig for meg :p

Kanskje fler vil henge seg på?

Liste fra uke 26-38

1). Få ordner på vaskerommet
2). Vaske ned badet grundig
3). Vaske ut av kjøleskap
4). Vaske stekeovnen
5). Sortere klær til storebror
6). Rydde å vaske bilen inni
7). Bestille julegavene
8). Planlegge bursdag til storebror
9). Julevasken
10). Får opp julepynt/advent
11). Pakke ferdig fødebagen
12). Bake å kose med storebror og nyte de siste dagene med bare et barn ❤️

Kan skje endringer underveis da jeg ikke har fått forløsnings dato enda. Å det kan jo skje ting som ikke var helt planlagt.

Åå, som eg gleda meg til julepynten er oppe, ennå et tegn på at det ikkje er lenge igjen :-D
 
Har ikke laget noe liste, men ikke dumt å gjøre det. Må nok slå til med en slik en jeg også. Bare få tenker over hva som bør gjøres.

Ser mange skal skrubbe ned badet, noe spesiell grunn for det? :)
 
Har ikke laget noe liste, men ikke dumt å gjøre det. Må nok slå til med en slik en jeg også. Bare få tenker over hva som bør gjøres.

Ser mange skal skrubbe ned badet, noe spesiell grunn for det? :)
Da slipper man å gjøre det på en stund :p
 
Har ikke laget noe liste, men ikke dumt å gjøre det. Må nok slå til med en slik en jeg også. Bare få tenker over hva som bør gjøres.

Ser mange skal skrubbe ned badet, noe spesiell grunn for det? :)

Syns bare det føltes godt å komme hjem med fersk baby å vite at badet var rent å pent :)
 
1. Male barnerom og innrede det
2. Lage uro
3. Strikke ferdig ullteppe
4. Tegne bilder til rommet til lillesøster
5. Kjøpe ferdig julegaver
6. Lage julekaker og konfekt
7. Vaske babyklær og legge disse på plass
8. Nyte den siste alene tiden med storebror
9. Pakke fødebagen
10. Male vuggen til lillesnupp

Listen blir nok lengre etterhvert :)
Haha, min liste blir bare lengre for hver gang eg trykker inn her :D
 
Har ikke laget noe liste, men ikke dumt å gjøre det. Må nok slå til med en slik en jeg også. Bare få tenker over hva som bør gjøres.

Ser mange skal skrubbe ned badet, noe spesiell grunn for det? :)
Vi har akkurat pusset opp og håndtverkerne vasket ikke skikkelig etter seg *sukk* og det andre badet har håndtverkerne brukt i 7 uker så greit å få en vask der å ;)
 
Da slipper man å gjøre det på en stund :p

Sant nok, vasker jo do, vask, dusj og badekar. Men vegger og slikt er ikke så ofte. Kanskje en gang i året eller mindre. :)
 
Syns bare det føltes godt å komme hjem med fersk baby å vite at badet var rent å pent :)

Er jo ikke dumt det. Bare tenker at badet er rent hele tiden. Vasker jo det meste der inne hver uke, eneste er veggene og taket som går mye lengre tid mellom hver gang :)
 
Vi har akkurat pusset opp og håndtverkerne vasket ikke skikkelig etter seg *sukk* og det andre badet har håndtverkerne brukt i 7 uker så greit å få en vask der å ;)

Skjønner godt at det må vaskes ned da ja. :D
 
Sant nok, vasker jo do, vask, dusj og badekar. Men vegger og slikt er ikke så ofte. Kanskje en gang i året eller mindre. :)
Ja, samme her. Vasker veggene hvert halvår. Ikke så lenge siden jeg gjorde det, men da tar jeg de igjen (evt mannen) rett før termin, så slipper jeg det på leeenge :p
 
Ja, samme her. Vasker veggene hvert halvår. Ikke så lenge siden jeg gjorde det, men da tar jeg de igjen (evt mannen) rett før termin, så slipper jeg det på leeenge :p

Ikke dumt det. :D
 
Er jo ikke dumt det. Bare tenker at badet er rent hele tiden. Vasker jo det meste der inne hver uke, eneste er veggene og taket som går mye lengre tid mellom hver gang :)

Ikke sant :) man vasker jo gjevnt på slike steder. Men når jeg tar storvask bruker jeg klor og vasker ALT :p vasker også badebalja til baby da tenker jeg. sprite ned stelleplassen. Jeg er litt freek på det der :p ikke noe man må gjør. Syns bare det er deilig! Men det roer seg ned endel når babyen blir litt eldre ;)
 
Back
Topp