Tisset på meg under trening! Hjelp

mammatilsnartfire

Glad i forumet
Julibarna2024☀️
Fastelavnsbollene 2026
jeg er nå gravid med mitt fjerde barn, og har løpt både (delvis) under, før og etter alle graviditetene uten problem . Til min store skrekk nå så oppdaget jeg at jeg har tisset på meg, ganske mye, UTEN å merke det på dagens joggetur.... jeg er kun 3 mnd gravid, så kan ikke skylde på økt trykk osv. Er dette normalt?? Hva gjør jeg?!? Hjeeelp :bag: :oops:
Jeg prøver å ta knipeøvelser innimellom. Trodde ikke det sto SÅ dårlig til ..

Det var ganske mye....

Selv om man ikke har økt trykk så tidlig, så blir muskulaturen der litt slappere, og det blir lettere å tisse på seg.
Hvis du allerede tar knipeøvelser, så er det ikke sikkert det funker så veldig for deg?

Du kan sjekke ut hypopressiv trening, og se om det hjelper noe. Men uansett hva, så er det sjeldent man finner noe quick fix. Foreløpig er det vel helst bare å finne en måte å redusere plagene litt. Truseinnlegg, unngå situasjoner med mye trykk sånn..
Klart at tre barn påvirker litt slik. Jeg har selv bare tatt litt sporadisk hypo trening, men synes selv det funka med nr4; for trengte plutselig ikke knipe igjen lenger under nysing :bag:

Du er helt sikkert på at det var urin?
Det finnes en dings som man kan kjøpe med resept, som man setter inn i sjeden når man skal ut og trene + bruk en stor bind slik at du kan jogge uten å stresse, tisse rett før du går ut, ikke drikke vann en halvtime før du skal gå ut, osv. Jeg fikk det anbefalt av fysioterapeuten min som en midlertidig løsning mens jeg trente opp bekkenbunnen. Jeg husker dessverre ikke hva det heter, men du kan jo spørre hos lege eller fysioterapeut.

Back
Topp