Tisselaken i seng og vogn

Har faktisk aldri tenkt tanken at det er farlig, akkurat som sist baby da jeg plutselig fikk høre at også sprinkelbeskyttere var farlig. Men hva med disse babynestene da? Og bæresjalene.. Og bamsene som ligger pakket rundt babyen i hugga/senga. Der er også babyen utsatt for potensiell kvelningsfare, men folk bruker det allikevel. Hvis babyen kan snu seg så er den vel også sterk nok til å løfte hodet på siden så den ikke blir kvelt av et laken? Eller?

Må jo bare spørre dere som kanskje sitter på mer informasjon enn meg :wideyed:
Babynest skal heller ikke brukes for soving på natta, kun under tilsyn. Man bør lese seg opp på riktig bruk av bæresjal også, men brukes det riktig, er det ufarlig. Da passer du jo på babyen hele tiden også. Mange bamser i senga er heller ikke anbefalt. Anbefaler å lese anbefalingene på LUB sine nettsider :) Man velger selvfølgelig selv hva man gjør, men jeg mener det er viktig å være klar over risikoen. Vi har aldri hatt behov for verken bamser, babynest eller sengekantbeskytter i senga til førstemann :)
 
For å svare på tråden: vi kjøpte inn tisselaken sist, men fikk aldri bruk for det og kommer ikke til å bruke det nå heller.

Men er det noen som vet om det finnes (trygg) madrassbeskytter av noe slag i størrelse som passer madrass i bedsidecrib forresten?
 
Ja jeg har det, men har det fra storebror så bruker bare det. Har det nok ikke i vogna regner jeg med, for den madrassen er lett å vaske - men i bedside crib og sprinkelsenga skal jeg ha det
 
Jeg anbefaler på det sterkeste sikkerhetsøvn pakken fra aerosleep ! https://www.lilleprinsen.no/produkt/aerosleep-madrasspakke-sleep-safe-pack-essential-60x120/

Det er både madrass og overmadrass. Overmadrassen ser ut som en bikubbe og er genial. Jeg er sikker på at madrassen reddet livet til storebror som ble supergulper. Ofte hendte det at han gulpet ekstremt om natta også, og snudde seg med ansiktet ned. Men takket være overmadrassen hadde han alltid fin tilgang på luft. "Bikubbene" hadde alltid luft i seg, væske og slik fant forbi og ble sugd opp i overmadrassen. Som lett kunne vaskes.
Han er 1 år nå og den er genial når han tisser igjennom bleien og når han kaster opp :)
Kjøpt samme madrasspakke til lillebror

Her er mer faglig forklart den overmadrassen
"Den avtagbare madrassbeskyttelsen har en 3D-struktur (likt bikube) som består av 95 prosent luft og 5 prosent materiale. Takket være denne struktur kan ditt barn puste uhindret selv om det ligger med ansiktet ned. Om barnet er uheldig og tisser på seg eller kaster opp, renner vesken rett igjennom 3D-strukturen for så å bli suget opp av et fuktabsorberende mellomlag"
 
Last edited:
Ser helt fin ut :) Vi bruker den som heter Nattlig, den er helt super, men kommer først i junior str kommer jeg på nå. Må brettes rundt babysengen :hilarious:

Hehe denne går til sprinkelmadrass:) går jo st den puster ogsånn. Så antar den er grgeit. Er overmadrass noe man må ha?
 
Jeg anbefaler på det sterkeste sikkerhetsøvn pakken fra aerosleep ! https://www.lilleprinsen.no/produkt/aerosleep-madrasspakke-sleep-safe-pack-essential-60x120/

Det er både madrass og overmadrass. Overmadrassen ser ut som en bikubbe og er genial. Jeg er sikker på at madrassen reddet livet til storebror som ble supergulper. Ofte hendte det at han gulpet ekstremt om natta også, og snudde seg med ansiktet ned. Men takket være overmadrassen hadde han alltid fin tilgang på luft. "Bikubbene" hadde alltid luft i seg, væske og slik fant forbi og ble sugd opp i overmadrassen. Som lett kunne vaskes.
Han er 1 år nå og den er genial når han tisser igjennom bleien og når han kaster opp :)
Kult samme madrasspakke til lillebror

Her er mer faglig forklart den overmadrassen
"Den avtagbare madrassbeskyttelsen har en 3D-struktur (likt bikube) som består av 95 prosent luft og 5 prosent materiale. Takket være denne struktur kan ditt barn puste uhindret selv om det ligger med ansiktet ned. Om barnet er uheldig og tisser på seg eller kaster opp, renner vesken rett igjennom 3D-strukturen for så å bli suget opp av et fuktabsorberende mellomlag"

Takk for tipset! Denne skal jeg ta en nærmere kikk på :) Har allerede kjøpt en ny madrass men har foreløpig ikke tatt av plastikken på den, så går evnt ann å bytte den.
 
Takk for tipset! Denne skal jeg ta en nærmere kikk på :) Har allerede kjøpt en ny madrass men har foreløpig ikke tatt av plastikken på den, så går evnt ann å bytte den.

Her er noen bilder :)
20190821_084318.jpg
Slik ser madrassen ut Tykk og passe fast (som er anbefalt for babyer)

20190821_084210.jpg
Her er de luftlommene/bikubbene. De holder det med luft. Væske renner til underlaget under mønstret.

20190821_084234.jpg
Slik ser undersiden av overmadrassen ut. Abobetende låg som tar imot væske slik at det heller ikke sliter til madrassen. Men både madrass trekket og overmadrassen kan lett vaskes. Overmadrasswn tørker på blunk :)

Vi er som sagt veldig fornøyd. Men så fikk vi jo baby som gulpet ekstremt og så hvor nyttig denne var
 
Vi skal ha det, ja. Men er ikke sånn i ren plast, kjennes nesten ut som vanlig laken.
 
Her er noen bilder :)
Vis vedlegget 306103
Slik ser madrassen ut Tykk og passe fast (som er anbefalt for babyer)

Vis vedlegget 306105
Her er de luftlommene/bikubbene. De holder det med luft. Væske renner til underlaget under mønstret.

Vis vedlegget 306104
Slik ser undersiden av overmadrassen ut. Abobetende låg som tar imot væske slik at det heller ikke sliter til madrassen. Men både madrass trekket og overmadrassen kan lett vaskes. Overmadrasswn tørker på blunk :)

Vi er som sagt veldig fornøyd. Men så fikk vi jo baby som gulpet ekstremt og så hvor nyttig denne var
Jeg og har denne. Pluss sånn laken som puster også og har samme mønster.
 
Last edited:
Back
Topp