Tisselaken i seng og vogn

Vi har kjøpt babydan dreamsafe som også fungerer som tisselaken, men skal visst ikke bli klamt. Hvis barnet skulle snu seg så skal det klare å puste sa damen i butikken. Men aner ikke hvordan det er.
 
Har et stretch tisselaken fra sist, men likte det ikke veldig godt.
Har også noen tisselaken klippet ut mer på størrelse med kladder du kjøper på apoteket, de er litt bedre, men krøller seg.
Tenkte få tak i en madrassbeskytter i stede, som lett kan vaskes ved uhell.
 
Brukte ikke tisselaken i seng eller vogn forrige gang, var ikke behov for det. Kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller :)
 
Kjøpte madrassbeskytter på ikea som er under laken, så kan vi bare vaske det hvis det skulle vær euheøl. Tisselaken hsr vi ikke kjøpt:)
 
Lurer på det samme :) Har to stk, fikk et av svigermor til familievuggen. Tanken er at hun hviler i den på dagtid når vi følger med, så tenker at det kanskje går bra med tisselaken der.. men på hva jeg leser rundt om så er det veldig lite sånne uhell når de er så små.
 
Brukte madrassbeskytter til første i senga og tenker å bruke det denne gangen også.
Var gull verdt å ha, td alle bleiene der bæsjen var nesten opp i nakken :bag:
Når han blir større og mengdene urin/bæsj øker tenker jeg å evt legge tidsplanen mellom madrass og madrassbeskytteren :)

Brukte ingenting i vogna, hadde faktisk aldri uhell der, var nok bare flaks :bookworm:
 
Var ikke så mange uhell når hun var liten baby, da gikk det mest i gulp. Men hun brukte den senga til 2,5, så har etter det tissa gjennom bleia, omgangssyken, megagulper.. så greit med en madrassbeskytter :)
 
Har også lest det om tisselaken, så da forsvant plutselig det fra innkjøpslisten :p

Jeg tenker vi ser an behovet og evt kjøper madrassbeskytter etterhvert :)
 
Vi hadde ikke behov for tisselaken sist. La i sprinkelsenga da hun ble litt større og det enkelte netter kom mye tiss i bleia, men vurderer å bare ha madrassbeskytter denne gangen.
 
Skal dere bruke tisselaken i seng og vogn? Er usikker om det kan bli klamt og være en fare for krybbedød?

Det stemmer at tisselaken med plastunderside bør unngås om man vil gjøre det kan man ifht forebygging av krybbedød til de minste. Tipper det er greit når de er over et par år. Jeg brukte bare gulpeklut under hodet i vogna, evt kan de ligge på et ullteppe som kan ta imot evt bæsje/tisselekkasjer. I senga har jeg en tynn overmadrass fra IKEA for å beskytte madrassen.
 
Vi har også kjøpt madrassbeskytter til både vår og hans seng. Engangskladder har vi liggende, de blir brukt i vogn og ellers hvis vi ser det er behov.
 
Jeg brukte overmadrass. Også hadde jeg gulpeklut i hode enden. Sansynligheten er vel stor for at jeg hadde flaks. Men hadde aldri uhell som gjorde at jeg måtte bytte på.
 
Kjøpte madrassbeskytter på ikea som er under laken, så kan vi bare vaske det hvis det skulle vær euheøl. Tisselaken hsr vi ikke kjøpt:)

Jeg har også kjøpt madrassbeskytter fra Ikea. Kaller det tisselaken jeg, men det er vel kanskje ikke helt riktig?

Vet ikke helt om jeg tør å bruke det selv om det i følge Ikea skal være trygt.
 
Jeg har også kjøpt madrassbeskytter fra Ikea. Kaller det tisselaken jeg, men det er vel kanskje ikke helt riktig?

Vet ikke helt om jeg tør å bruke det selv om det i følge Ikea skal være trygt.[/QUOTE

Troe det er trygt? Trodde kanskje tisselaken var noe annet jeg. Ser det er fler som hsr kjøpt madrass beskytter:) men vi har det iallefall:) om jeg bruker det er en annen sak:)
 
Har faktisk aldri tenkt tanken at det er farlig, akkurat som sist baby da jeg plutselig fikk høre at også sprinkelbeskyttere var farlig. Men hva med disse babynestene da? Og bæresjalene.. Og bamsene som ligger pakket rundt babyen i hugga/senga. Der er også babyen utsatt for potensiell kvelningsfare, men folk bruker det allikevel. Hvis babyen kan snu seg så er den vel også sterk nok til å løfte hodet på siden så den ikke blir kvelt av et laken? Eller?

Må jo bare spørre dere som kanskje sitter på mer informasjon enn meg :wideyed:
 
Har faktisk aldri tenkt tanken at det er farlig, akkurat som sist baby da jeg plutselig fikk høre at også sprinkelbeskyttere var farlig. Men hva med disse babynestene da? Og bæresjalene.. Og bamsene som ligger pakket rundt babyen i hugga/senga. Der er også babyen utsatt for potensiell kvelningsfare, men folk bruker det allikevel. Hvis babyen kan snu seg så er den vel også sterk nok til å løfte hodet på siden så den ikke blir kvelt av et laken? Eller?

Må jo bare spørre dere som kanskje sitter på mer informasjon enn meg :wideyed:
Det er de plastikk tisse laknene som ikke er bra. Prøvde et selv på slutten sist for hadde så ekstremt mye vann at legene sa senga ville bli ødelagt. Klarte én time før jeg fikk panikk fordi jeg ble så klam, de puster ikke i det hele tatt :confused: men nå er det jo så masse annet bra på markedet! Har et fra Ikea som både puster og er helt tett om det blir lekkasjer, har en gutt her som tidligere slet litt med lekkasjer på natta :)
 
Det er de plastikk tisse laknene som ikke er bra. Prøvde et selv på slutten sist for hadde så ekstremt mye vann at legene sa senga ville bli ødelagt. Klarte én time før jeg fikk panikk fordi jeg ble så klam, de puster ikke i det hele tatt :confused: men nå er det jo så masse annet bra på markedet! Har et fra Ikea som både puster og er helt tett om det blir lekkasjer, har en gutt her som tidligere slet litt med lekkasjer på natta :)
Disse som er farlige? Er jo plastikk på undersiden, men kalles for madrasse-bekytterScreenshot_20190820_095816.jpg
 
Det er de plastikk tisse laknene som ikke er bra. Prøvde et selv på slutten sist for hadde så ekstremt mye vann at legene sa senga ville bli ødelagt. Klarte én time før jeg fikk panikk fordi jeg ble så klam, de puster ikke i det hele tatt :confused: men nå er det jo så masse annet bra på markedet! Har et fra Ikea som både puster og er helt tett om det blir lekkasjer, har en gutt her som tidligere slet litt med lekkasjer på natta :)

Hva slags fra ikea har du da ? Jeg kjøpte sånn som ser ut som stretch laken som jeg bare tar over madrassen, de er vel ikke farlig?:)
 
Denne har jeg:)
 

Vedlegg

  • D609B044-D132-4AF7-AC95-A097F755EBA5.png
    D609B044-D132-4AF7-AC95-A097F755EBA5.png
    50,9 KB · Visninger: 10
  • B5C8A845-77F7-48A0-9022-BDE08201B23E.png
    B5C8A845-77F7-48A0-9022-BDE08201B23E.png
    41,7 KB · Visninger: 10
Back
Topp