Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: chantonet
da har du hørt rett, de er ofte snerpete. gneldrer mer, og har mindre tolerans overfor anddre hunder, spes. ved løpetid som forøvrig er noe herk.
jeg pleier å si at om du skal ha en hund så kjøp en hannhund, de er de mindre trøbbel med, og mere gøy med.
men siden du har hannhund fra før ville jeg kjøpt tispe. ihvertfall siden dere kastrerte boxeren pga markeringsbehov.
går kanskje litt mot meg selv her...[8D]
ORIGINAL: Beautiful Nightmare
Jeg har både hanne og tispe... tispa er knall go, men veldig sånn høy på pæra[8D] hannen markerer og er helt bananas og hyler og skriker for den minste ting[8|] Neste gang går jeg for bare tisper.. og hannen skal kastreres[:)] ..Men er jo veldig gla i hannen også da[;)]
Tanta mi har en boxer tispe, hun er kjempe lydig og veldig snill[:)]
har mindre tolerans overfor anddre hunder
ORIGINAL: iQra
Jeg har jente hund, og hun er bare helt super![:D]
Var veldig lett å lære opp, stikker veldig skjelden av og er heller ikke noe vanskelig når hun har løpetid.
Mitt inntrykk er at tispene er lettere å ha med å gjøre, men de har jo selvfølgelig egen personlighet som meg og deg så jeg tror du bare må prøve å se ann hunden.
Også har det jo veldig mye å si hvordan du oppdrar den[;)]
ORIGINAL: Camillas
da har du hørt rett, de er ofte snerpete. gneldrer mer, og har mindre tolerans overfor anddre hunder, spes. ved løpetid som forøvrig er noe herk.
jeg pleier å si at om du skal ha en hund så kjøp en hannhund, de er de mindre trøbbel med, og mere gøy med.
men siden du har hannhund fra før ville jeg kjøpt tispe. ihvertfall siden dere kastrerte boxeren pga markeringsbehov.
går kanskje litt mot meg selv her...[8D]
Hannhunden vår er ikke Boxer, han er Amerikansk Akita, er utrolig glad i han og fin rase på mange måter, men ønsker en litt mer lærervillig og leken hund og en som er glad i barn. Vår er glad i datteren vår og barna i familien, men absolutt ikke ukjente barn.
Tenker litt på i fremtiden når datteren vår skal ha med venner hjem, vil ikke ha en som er grinete på dem [&:]
Venter nok med ny hund til Bamse ikke lever lenger evt når han er gammel. Holder med en hund, visst ikke vi vinner i lotto og kjøper stooort hus da [:)]
øynene mine leste boxer hann, sorry. men har ikke noe å si da....
jeg liker boxere, men ville ikke hatt det selv da. men de jeg kjenner er kjempetrivelige. kjenner en hannhund og flere tisper men er ikke særlig stor forskjell på de syns jeg. selv om de sikkert etter regelen er likt som de andre.
ORIGINAL: Virra
Har man tispe har man som regel løpetid 2 ganger i året, har man en ukastrert hannhund har man løpetid hele tia. Det er alltid noen tisper i nærheten med løpetid. Schæfern til mamma er helt på bærtur nå, han piper, tusler og uler. Vil være ute når han er inne og omvendt. 800 meter til tispa med løpetid, men hun driver jo å markerer i hele nabolaget.
Ja tispene har det ikke alltid greit under løpetia, mi fikk sterke innbildt etter hver, men vi har nå valgt å sterilisere og har nå fått en ny hund.
Med rett miljøtrening tror jeg begged deler går greit med begge kjønn.. Men der det ikke går opplever jeg konflikt mellom tisper som med jenter flest. Grinete, men thats it. Med 2 mannfolk i tottene på hverandre blir det ofte mer fysisk.
Jeg har ikke hatt mange hannhunder selv, men jeg har inntrykk av at man da må være mer konsekvent under puberteten og de ulike "trassalderene", for å beholde lederplassen.
ORIGINAL: Fru Riskorn
Boxere kan være litt sinte ja. Har boxertispe og hun er ikke spesielt glad i andre tisper, for å si det mildt. Men snerpete og gretten er hun i alle fall ikke! Verdens gladeste hund! Hannhundene i boxer er kjent for å kunne bli hissige mot hunder av samme kjønn. Sosialisering når de er valp er kjempeviktig. Når det gjelder boxere, hadde jeg uten tvil valgt tispe (for det har jeg jo valgt for meg selv[:D]). hannene blir store og VELDIG sterke. Min boxertispe er sterkere enn alle schafertisper vi har møtt... Det er bare muskler og pels på boxere.
Men det gjelder kun andre hunder. Mot mennesker er hun den mest fantastiske hunden i hele verden! Kan anbefale boxer av hele mitt hjerte, og det vet jeg at andre også kan. vær sikker på at de er formidlet gjennom valpeformidlingen i norsk boxerklubb. Da slipper du å få hund med arevanlegg.
Du kan finne godkjente hunder (og hunder med anmerkninger) på www.norskboxerklubb.no