Tirsdags skravle!

Ja, jeg har tenkt leeenge på det og anskaffe hund:)
Men jeg er en sånn person som og går etter hva magefølelsen sier;):) Men ja, stemmer helt klart det du sier, valp=MYE JOBB.
Er alltid mye jobb i førsten, men man får igjen såå mye også:)

Så godt hu har hatt en fin dag i bhgen og ikke har slitt med hoste:):):) Håper hu ikke har astma. Vi fikk beskjed om det mht Emmeth at natthoste ofte er grunnet Atsma, men kna jo også bare være en tilfeldighet?! Vi har det ganske kaldt på soverommene, men han er kledt godt på og ligger i pose og med stor dundyne. Jeg mistenker han reagerer på ull, for hver gang jeg har brukt det inntil huden hans, så får han prikkete utslett! Veit du og Tea er så flinke på klær, så kan du gi meg noen gode tips om varme klær som ikke er med ull? Tenker da det han kan bruke innerst mot huden:)?

Han har hatt mild feber idag også(38g) men formen var knall helt inntil i ettermiddag, da var han trøtt og sliten. Er ikke rart i grunn, full fart på dessa små nå;)
utslett av ull høres ikke noe godt ut nei :(
Vi har noen plagg fra Janus i ull/silke, de er supermyke og gode. Har hørt at barn som reagere på ull kan tåle den blandingen bedre ;) Ellers er bambus veldig deilig!!! Den varmer som ull, men har samme "konsistens" som bomull, så huden tåler det ofte bedre :) Superundertøy varmer vel også godt, og transporterer fukt bort fra huden ;)
...MEN som min mor sa til meg her om dagen: vi var 5 søsken som praktisk talt vokste opp ute i snøskavvelen, og vi var så og si aldri kald selvom vi hadde bomull innerst mot huden ;) Ullundertøy fantes jo ikke til barn på 80 og 90-tallet. Hun mente det viktigste var at man hadde ull mellom innerplagg og yttertøy for at barna skal holde varmen. Og jeg tenker at det er noe i det da ;)

Kjempesøt dress da! Vi kjøpte også 86 i den nye dressen, og den har hun nok ut vinteren ;) Men den ser ut som en høst/vårdress ja! Jeg forsøkte jo nå i -2 å bruke parkdressen med både tykk mariusulldress OG et strikka alpakkaullsett under, men det ble fortsatt for kaldt for hun var ikke spesielt varm på huden etter en knapp time ute i snøen :( Dessuten tror jeg det ble for trangt i dressen i str 80, for den satt da tight på henne og hemmet nok bevegeligheten litt :p OG den mangler ekstra padding i rumpa, som vinterdressen har. Ser det kommer til å bli kjekt siden hun elsker å sitte stille med spaden. ;) MEN vinterdressen fra Reflex er perfekt nå når det er litt kaldt, men ikke sprengkulde! Den er jo fleecebelagt inni, og kjempegod passform :) Så sparer vi dundressen til det blir skikkelig guffent ;)
Den dundressen så jo så deilig ut =)
Vi har så han har nok ut vinteren, den danskedressen jeg snakker så varmt om er så utrolig god :D
Var plussgrader i ettermiddag da, så han hadde bare ulltrøye og fleecebukse under den fiskedressen =) Ut tykke ullsokker i Stonnz og hjemmestrikkede ullvotter inni regnvotter uten for :D Ikke våt en flekk! :D

Den dundressen så jo så deilig ut =)
Vi har så han har nok ut vinteren, den danskedressen jeg snakker så varmt om er så utrolig god :D
Var plussgrader i ettermiddag da, så han hadde bare ulltrøye og fleecebukse under den fiskedressen =) Ut tykke ullsokker i Stonnz og hjemmestrikkede ullvotter inni regnvotter uten for :D Ikke våt en flekk! :D
så bra da! :D Jeg måtte rett og slett ta regndressen med hjem fra bhg, for selv med gjentatte beskjeder om at Reimadressen tåler MASSE vann og SKAL brukes i vått slapsevær så tok de likevel den stive og iskalde regndressen på :( Men hun har til dags dato ikke vært våt i parkdressen :D Og Stonzene har jeg impregnert, så de er vantette de også! Men vi bruker tovet ullsokk inni, siden det er så kaldt ;)

så bra da! :D Jeg måtte rett og slett ta regndressen med hjem fra bhg, for selv med gjentatte beskjeder om at Reimadressen tåler MASSE vann og SKAL brukes i vått slapsevær så tok de likevel den stive og iskalde regndressen på :( Men hun har til dags dato ikke vært våt i parkdressen :D Og Stonzene har jeg impregnert, så de er vantette de også! Men vi bruker tovet ullsokk inni, siden det er så kaldt ;)
Lurt å impregnere stonz-ene, det har ikke jeg. Men han var ikke våt heller da. Brukte du spray som til sko?
Vi har sluttet med gummibukse på T nå. Han er så lang i ryggen, så selvom buksa hans var to størrelser for stor gjorde selene at han fikk buksa oppi rompa :o
Vi kjøpte en Hellytec-bukse i Sverige, uten seler siden han har blitt så stor nå. Den puster utrolig mye bedre og passer i all slags vær :D
Regntøy har jeg aldri likt, men det er gjerne det barnehagen bruker ja. I dag hadde han hatt parkdress med regnjakke utenpå :o

Lurt å impregnere stonz-ene, det har ikke jeg. Men han var ikke våt heller da. Brukte du spray som til sko?
Vi har sluttet med gummibukse på T nå. Han er så lang i ryggen, så selvom buksa hans var to størrelser for stor gjorde selene at han fikk buksa oppi rompa :eek:
Vi kjøpte en Hellytec-bukse i Sverige, uten seler siden han har blitt så stor nå. Den puster utrolig mye bedre og passer i all slags vær :D
Regntøy har jeg aldri likt, men det er gjerne det barnehagen bruker ja. I dag hadde han hatt parkdress med regnjakke utenpå :eek:
nei, brukte spray beregnet til klær ;)
Ja, regntøy er i grunnen litt utdatert siden det finnes så mye bra på markedet. Men barnehagen sitter liksom litt fast i det at regntøy er det eneste som er skikkelig vanntett :eek: o_O Er for øvrig med på at det er det kjekkeste når de ligger og svømmer i vanndammer, men de blir jo gjerne våt fordet da :P ;)
oi, hehe, det var kreativ påkledning da :p

nei, brukte spray beregnet til klær ;)
Ja, regntøy er i grunnen litt utdatert siden det finnes så mye bra på markedet. Men barnehagen sitter liksom litt fast i det at regntøy er det eneste som er skikkelig vanntett :eek: o_O Er for øvrig med på at det er det kjekkeste når de ligger og svømmer i vanndammer, men de blir jo gjerne våt fordet da :p ;)
oi, hehe, det var kreativ påkledning da :p
Alt var vått da, så ingen av delene hjalp. Trusa var gjennomvåt :p
Lurer fælt på hva han drev med i dag, hehe!

Alt var vått da, så ingen av delene hjalp. Trusa var gjennomvåt :p
Lurer fælt på hva han drev med i dag, hehe!
hahaha, ville han ikke svare på det da? På tide med ulltruser på 5-åringen? :eek: :P

hahaha, ville han ikke svare på det da? På tide med ulltruser på 5-åringen? :eek: :p
Ulltruser har jeg faktisk vurdert for lenge siden, men aldri fått det ordnet :p
Er ikke så vått når det er kaldere da, så det går vel greit.
Nei, han hadde lekt i snøen/ vannet sa han :p

Åh, trur eg ska bytt bokklubb, vart egentle bære medlem før det va så fine veldkomst gave :P

Hahah starta meg det jeg å.. siden det ikke er noen bindingstid, men så ble jeg der bare, og nå får jentene bøker annenhver gang :)

Ulltruser har jeg faktisk vurdert for lenge siden, men aldri fått det ordnet :p
Er ikke så vått når det er kaldere da, så det går vel greit.
Nei, han hadde lekt i snøen/ vannet sa han :p
Ikke spesielt hygienisk med undertøy som ikke tåler 60 graders vask heller kanskje? :P Har ei truse i ull selv, men bruker den utpå vanlige ;)

Ah, fantastisk blikk på Liana med tyvgodssmokken!!! :D :rolleyes:
Så fine unger du har da! ;)

Hahah ja luringen det! Når hun tok den, så ville hun først gi den til Leoh, men fristelsen var for stor :P og jeg hørte bare "nam-nam-nam":P

Takker:)

Ikke spesielt hygienisk med undertøy som ikke tåler 60 graders vask heller kanskje? :p Har ei truse i ull selv, men bruker den utpå vanlige ;)
MEn du, ulll kan kokes det. Det er bevegelse som gjør at ulla toves :D

Herre min, for et lite sovedyr av et dovendyr du har<3:p hihi.. SKJØNNASEN:D
Så godt hu skjønte at nå var det natta;) Hahaha, ikke alle gangene de "skjønner" det for og si det sånn;):D^^
Mhm, samma her, meldt 13 grader og regn:U Æsjbæsj, er så kjeeeedelig med regnvær. Sølepytter er gøy det og da, men:p

Haha ja, de har nok arvet mitt gode sovehjerte:rolleyes::p
Æsj ja, når det først har begynt å snø, så kan det fortsette med det syns jeg! Hvertfall til etter nyttår:P

Vi har noen plagg fra Janus i ull/silke, de er supermyke og gode. Har hørt at barn som reagere på ull kan tåle den blandingen bedre ;) Ellers er bambus veldig deilig!!! Den varmer som ull, men har samme "konsistens" som bomull, så huden tåler det ofte bedre :) Superundertøy varmer vel også godt, og transporterer fukt bort fra huden ;)
...MEN som min mor sa til meg her om dagen: vi var 5 søsken som praktisk talt vokste opp ute i snøskavvelen, og vi var så og si aldri kald selvom vi hadde bomull innerst mot huden ;) Ullundertøy fantes jo ikke til barn på 80 og 90-tallet. Hun mente det viktigste var at man hadde ull mellom innerplagg og yttertøy for at barna skal holde varmen. Og jeg tenker at det er noe i det da ;)

Det vi har er Janus ull bodyer, strømpebukser og pierre Robert ull undertøy/lue. Det som er at Emmeth svetter en god del og da blir han også fort klam og det er vel da han blir kald når han har på bomullsbody? Kanskje det går greit om jeg bruker ull imellom body og dressen? :) du har en lur mamma:D:p;):cool: Emmeth reagerer på pierre Robert luen også:(

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Ja, men er det i tillegg til at jeg er VELDIG mørkeredd og sambo begynner etterhvert og jobbe kveldsskift også og vi bor ute på landet rett opp til skogen, typ 5 meter, så er ikke så glad i og være alene, pluss at det er koselig med selskap og en tur kompis:) Og er veldig glad i dyr:)(hvem er vel ikke det?!):D:)
Ja, er jo greit og bo i hus, men alt går som jeg pleier og si:)

Oi, tok tennene seg en hvilepause og ga opp forsøket med og poppe ut?:O Kjipt det og da, når hu har vært såpass plaga med de som hu har! Håper de kommer snart og at hu ikke blir gåendes sånn lenge, for er så vondt!

Forstår deg sååå godt! Jeg liker ikke å være alene i mørket selv.. ikke hjemme engang :P og husker når jeg bodde alene i ca 1 år, da hadde jeg hund (rottweier som het X:P) og vet ikke hva jeg hadde gjort uten! Hadde sikkert sovet med alle lys på:P

Hehe joda, går fint ann å ha hund i leilighet også, men her er det ikke lov til å skaffe seg hund etter man har flytta inn.. også er det greit å vente til minstemann er større :)

Ja teit når tennene holder på sånn:confused: håper bare at de fortsatt er i bevegelse selvom hun ikke har smerter! For er kjedelig om det skulle starta med smerter på nytt:eek::confused::oops:

Det vi har er Janus ull bodyer, strømpebukser og pierre Robert ull undertøy/lue. Det som er at Emmeth svetter en god del og da blir han også fort klam og det er vel da han blir kald når han har på bomullsbody? Kanskje det går greit om jeg bruker ull imellom body og dressen? :) du har en lur mamma:D:p;):cool: Emmeth reagerer på pierre Robert luen også:(

☆★☆Tastedingsen☆★☆
Jeg husker at jeg frøs MYE som barn :p
Så erfaringene er nok forskjellige, hehe.
Men har du prøve ull/ silke klær fra f.eks Nøstebarn? Det har T alltid tålt, han var skikkelig allergisk som baby. Og Devold sitt dobbeltstrikkede ulltøy er supert her hvertfall. Men nå tåler han alt av ull da, heldigvis! Han er også en svetter. Uten ull blir han kjempekald...

Borret kun 1 dag. Skal tilbake om et par uker. Heldig som ikke haddr hull da :-) Deilig og billig ;-) Barna dine er såååå nydelige... syntes lille Leoh ligner på søstrene sine... Nå er han snart 9 dager? Hvordan går det med han? Sover han og spiser godt? Håper dere har det bra :-) :-) :-)

Sent from my GT-I9300

Ah okey.. hadde vel vært greit å ta flere hull i slengen?:P
Hehe takk, det samme;)
Ja han har sine likheter, samme øyneform og øynefarge, og samme munn + lik hake som Liana ;) men nesa er helt annerledes..så den er sikkert fra pappan :P heheh..
Ja tiden flyr! Var 1 uke igår:eek::p han drikker nå mellom 80-100ml mme:eek: og sover godt..har én matpause på natta, har også hendt at han har sovet natten gjennom:D

Hehe må si jeg gjør som din mor:P bruker nesten bare bomull på inneklær, men har få ull eller fleece som mellomplagg, og jentene er gode og varme bestandig :)

Back
Topp