Tirsdags skravle!

Noe må iallfall gjøres for dette holder jeg rett og slett ikke ut! Ikke lett for henne heller, som må vekkes ettet 13 timer nattesøvn :eek: tydelig at det går ut over søvnkvaliteten hennes også! :oops: Virker ikke som om hun har så mye slim i brystet da, så det er litt merkelig. Men vet selv at når jeg har astmaperioder kan jeg hoste og hoste bare fordi det klør i halsen ;)

Nei det er ikke noe særlig for de små, jeg legger henne ekstra tidlig når hun har hatt ei skikkelig ille natt, da er hun helt skutt etter klokka 17.00, og sover til 07.00-07.30, noen ganger lenger, samt to timer midt på dagen.
Er astma arvelig? Håper hun ikke har det stakkars, men det kan jo høres litt sånn ut:(

Må være flott med vårbarn også da :)
Så koselig å hente henne tidlig.

Man går jo en fin og lys tid i møtet, så det blir sikkert bra:-) Bare håper jeg får lenger permisjon denne gangen, var ikke klar sist, pluss melka forsvant mer og mer:(

Ja, hun ble levert til 06.45 i dag, så da syntes jeg det holdt for i dag:-)

Heia Jenter :D

I går va Fie på 1års kontroll, (1 mnd etter ho vart 1 år :P )
Ho e vørte 8670gr og 75cm, hehe ikje akkurat den største jenta, men følg no sin egen kurve :)

Ho fekk åg vaksine, og det vart mye skriking :( får så ont i mamma hjerte når ho får ont :(
Ho såg stygt på helsesøstra etterpå :P

Ellers så sei helsesøstra at ho e litt over gjennomsnitte akriv, og at vi må tren litt på det å få ho tell å fokuser og konsentrer seg, med f.eks bøker :) Så eg ska no kjøp ho et par bøker med dyr i, og litt sånt. Ho har jo mange bøker, men mange av de e beregna på onga over 2 år...e så mye å følg med på.

Ho va i barnehagen etter vaksina, men når henta ho så begynnt ho å bi litt pjusk.
Og når vi kom heim, så fekk ho feber og ont i kroppen :(
Ho satt på fanget mett i kun bleia med kosn å sutta fra vi kom heim tell ho la seg (spis seff mat innimellom)

Så eg va sekker på at den natta kom det tell å bi lite søvn, men ho søv fra 18.30 - 07.00 :D
Hørt og at ho snakka i søvne i natt :P hihihi...

Ellers så ha det godt godt i barnehagen i dag, førde om ho va litt pjusk i mårrest, men vart bære å hiv i ho middag når vi kom heim, også legg ho, før ho va så trøtt :P
Ho bruk å bi litt trøtt etter vaksinen....

Håp at ho behold det der nattesøvn då ;) ha vøre perfekt om ho kunn ha lært seg å søve heile natta :)

Jeg har jentene i bokklubben Go'boken;) da får de bøker tilpasset alder, og man kan bestemme om man vil ha neste bokpakke eller ikke, og når man skal motta den:) koster ca 250 (pluss/minus)

Så fine mål på henne da:) jentene våre er ganske like av vekst tror jeg ;)
Hehe, er det ikke det ene så er det det andre:p Hermine hun er veeeldig flink til å sitte og pusle med leken sine og bøker, men orker ikke å øve noe særlig på å gå hun da ;) :p

Hihi, ja de har forskjellige interesser disse små :)

Fie e vørte ein ræsar på å gå, prøv åg å spreng av og tell, men det går heller dårlig :P

Jeg har jentene i bokklubben Go'boken;) da får de bøker tilpasset alder, og man kan bestemme om man vil ha neste bokpakke eller ikke, og når man skal motta den:) koster ca 250 (pluss/minus)

Åh, trur eg ska bytt bokklubb, vart egentle bære medlem før det va så fine veldkomst gave :P

Idag syns jeg dagen har gått såå fort:eek: og jeg har bare vært hjemme:P fikk samboer til å handle og hente jentene.. for det er så saps ute:confused: så jeg hadde ikke lyst å GÅ til barnehagen:P

Etter det har vi spist middag, jeg har lekt med jentene, og de har lekt for seg selv å;) Liana har begynt å gå masse! Kansje mer enn hun krabber (så lenge hun ikke har det travelt):):P
Nå spiser dem kveldsmat mens jeg sitter med Leoh på fanget:)

Lille smokketyven :P
1382460723707.jpg
1382460730842.jpg
1382460700375.jpg
1382460716721.jpg

Idag syns jeg dagen har gått såå fort:eek: og jeg har bare vært hjemme:p fikk samboer til å handle og hente jentene.. for det er så saps ute:confused: så jeg hadde ikke lyst å GÅ til barnehagen:p

Etter det har vi spist middag, jeg har lekt med jentene, og de har lekt for seg selv å;) Liana har begynt å gå masse! Kansje mer enn hun krabber (så lenge hun ikke har det travelt):):p

Lille smokketyven :p
Vis vedlegget 36574
Vis vedlegget 36575
Vis vedlegget 36572
Vis vedlegget 36573

Så søte de er:-) Kan se han er lik storesøstrene sine:p

Da blir det mye innetid på dere om dere ikke skal ut i mørket? :p
Ikke helt mørkt her nå enda, mend et begynner å bli. Koselig å være ute da synes jeg :D
Reimadressen holdt mål i den megavåte snøen den :D
Men jeg tenkte å spørre deg. Den parkdressen dere har, er den foret i det hele tatt? For jeg tok frem en arvet vinterdress fra Reima nå, og jeg synes i grunn "parkdressen" er nesten like tykk bortsett fra at den ikke har enstra polstring i rumpa, som vinterdressen har. Mulig hun jeg kjøpte "parkdressen" av sa feil? For den er jo ganske foret i grunn...
Jeg er ikke noe særlig glad i mørket, så nei, er ikke så mye ute på ettermiddag og kveld om vinteren :p ;)
Parkdressen (høst/vår) er tolags, med vandtett lag utpå og vindstopper inni i bomull. Vinterdressen er betydelig tykkere, iallfall den i dun! ;) vi har jo en arvet vinterdress fra Reflex også, og den er litt tykkere enn parkdressen, da den har et (tynt) lag vatt mellom ytterlaget og vindstopperen inni ;) I tillegg har vinterdressen fra Reflex et lag fleece over rygg og rumpe:) Vet ikke om det var til noe hjelp??? :p
Hvordan ser parkdressen ut?

Bra hun har funnet ut at det er au au:-) Formen er bedre i forhold til kvalmen, men null matlyst, og spiser jeg for mye blir jeg kvalm. Men det verste er jo bekkenet, men i dag var en god dag, så jeg tillot meg å dra ned til byen for å kjøpe lunsj til nasse og meg før jeg dro hjem igjen.
Det har gått megafort, svisj så var jeg her:-)
Bra du har gode dager mht bekkenet da! Fint for dere alle med litt kvalitetstid kan jeg tenke meg ;)

Idag syns jeg dagen har gått såå fort:eek: og jeg har bare vært hjemme:P fikk samboer til å handle og hente jentene.. for det er så saps ute:confused: så jeg hadde ikke lyst å GÅ til barnehagen:P

Etter det har vi spist middag, jeg har lekt med jentene, og de har lekt for seg selv å;) Liana har begynt å gå masse! Kansje mer enn hun krabber (så lenge hun ikke har det travelt):):P

Lille smokketyven :P
Vis vedlegget 36574
Vis vedlegget 36575
Vis vedlegget 36572
Vis vedlegget 36573
Ah, fantastisk blikk på Liana med tyvgodssmokken!!! :D :rolleyes:
Så fine unger du har da! ;)

Nei det er ikke noe særlig for de små, jeg legger henne ekstra tidlig når hun har hatt ei skikkelig ille natt, da er hun helt skutt etter klokka 17.00, og sover til 07.00-07.30, noen ganger lenger, samt to timer midt på dagen.
Er astma arvelig? Håper hun ikke har det stakkars, men det kan jo høres litt sånn ut:(
Hehe, har aldri forsøkt å legge Hermine såå tidlig engang...for da er vi ikke ferdig med middagen enda :p men kl 18.30 sutra hun når jeg spurte om hun ville sove i senga ;)

Hehe ja snø er jo såå stas.. hvertfall for en som elsker å leke med bøtte, spade og alt som hører til;) hehe.. kommer nok til å forsvinne her også, for er meldt opp til +15 denne uka:(:p

Hahah men snø er jo morro å leke i da, hvertfall om det ikke er for kaldt ute :)

Ja var godt at hun ikke holdt det gående på natta:) fikk klar beskjed om at nå måtte hun sove, så endte med at jeg bare la hun ned og gikk ut av rommet.. litt protest ble det:p men ikke sånn hylskriking:)

Går bare bra med Leoh:D han er så snill og gråter sjeldent! Har én matpause på natta, har også skjedd at han har sovet seg gjennom hele natten;) også har han begynt å smile:rolleyes::D

Herre min, for et lite sovedyr av et dovendyr du har<3:p hihi.. SKJØNNASEN:D
Så godt hu skjønte at nå var det natta;) Hahaha, ikke alle gangene de "skjønner" det for og si det sånn;):D^^
Mhm, samma her, meldt 13 grader og regn:U Æsjbæsj, er så kjeeeedelig med regnvær. Sølepytter er gøy det og da, men:p

Haha ser den ja! Også når man først får lyst på en liten valp, så er det vanskelig å la vær å se på nettet osv:eek::p jeg kunne også tenkt meg hund, men vi har bestemt oss å vente til vi har egen hage og til barna er større;):)

Nei as, ingen nye tenner hos snuppa, og hun er ikke plaga lenger heller.. så vet ikke om tennene tar en pause eller om det kan ha vært noe annet som plaga hun? Men hun hadde jo vondt i munn i en uke før hun ble syk..så tror det har vært noe på gang, og at det ble verre når hun fikk feber..

Ja, men er det i tillegg til at jeg er VELDIG mørkeredd og sambo begynner etterhvert og jobbe kveldsskift også og vi bor ute på landet rett opp til skogen, typ 5 meter, så er ikke så glad i og være alene, pluss at det er koselig med selskap og en tur kompis:) Og er veldig glad i dyr:)(hvem er vel ikke det?!):D:)
Ja, er jo greit og bo i hus, men alt går som jeg pleier og si:)

Oi, tok tennene seg en hvilepause og ga opp forsøket med og poppe ut?:O Kjipt det og da, når hu har vært såpass plaga med de som hu har! Håper de kommer snart og at hu ikke blir gåendes sånn lenge, for er så vondt!

Høres ut som en fin dag:)

Har hatt en kjempekoselig dag med bare oss 2 i huset, uvant, men herlig rolig og koselig:)<3 Plutselig var kl blitt 15.00 og var bare og sette igang med middag;)

Har gått strålende i bhg, og hun har ikke hosta noenting på dagen :D :eek: Så det er iallfall bra at hun ikke blir plaget på dagen pga dårlige netter :p ;)

Så bra at Emmeth er i bedre form da :D deilig når de endelig kommer seg igjen :)

Tenk nøøøye over det før dere får valp, er sinnsykt mye arbeid...og de er ikke like enkle å oppdra som barn :p ;)

Ja, jeg har tenkt leeenge på det og anskaffe hund:)
Men jeg er en sånn person som og går etter hva magefølelsen sier;):) Men ja, stemmer helt klart det du sier, valp=MYE JOBB.
Er alltid mye jobb i førsten, men man får igjen såå mye også:)

Så godt hu har hatt en fin dag i bhgen og ikke har slitt med hoste:):):) Håper hu ikke har astma. Vi fikk beskjed om det mht Emmeth at natthoste ofte er grunnet Atsma, men kna jo også bare være en tilfeldighet?! Vi har det ganske kaldt på soverommene, men han er kledt godt på og ligger i pose og med stor dundyne. Jeg mistenker han reagerer på ull, for hver gang jeg har brukt det inntil huden hans, så får han prikkete utslett! Veit du og Tea er så flinke på klær, så kan du gi meg noen gode tips om varme klær som ikke er med ull? Tenker da det han kan bruke innerst mot huden:)?

Han har hatt mild feber idag også(38g) men formen var knall helt inntil i ettermiddag, da var han trøtt og sliten. Er ikke rart i grunn, full fart på dessa små nå;)

Jeg er ikke noe særlig glad i mørket, så nei, er ikke så mye ute på ettermiddag og kveld om vinteren :p ;)
Parkdressen (høst/vår) er tolags, med vandtett lag utpå og vindstopper inni i bomull. Vinterdressen er betydelig tykkere, iallfall den i dun! ;) vi har jo en arvet vinterdress fra Reflex også, og den er litt tykkere enn parkdressen, da den har et (tynt) lag vatt mellom ytterlaget og vindstopperen inni ;) I tillegg har vinterdressen fra Reflex et lag fleece over rygg og rumpe:) Vet ikke om det var til noe hjelp??? :p
Hvordan ser parkdressen ut?
Det er nok parkdress vi har, for når jeg kjenner på ytterstoffet og på foret er det ikke noe som kjennes vattert i mellom. Kjenner jeg på vinterdressen så er den jo vattert, men Reima har ikke veldig tykke vinterdresser (noe jeg synes er bra da jeg liker best å variere med klær under istedet). Vi må selge vinterdressen, den blir for knapp desverre. Men vi har jo den andre vinterdressen ettet T som ligger på vent!
HEr er den, nydelig med fisker på :D Str 86:
E18F066B-976C-4871-812A-E9AB57CD0E6C-4152-0000091C6A83566A_zps9f5ed91a.jpg

Borret du alle hullene eller? Jeg er heller ikke flink til å bruke tanntråd og fluorskyll:eek::p men hadde ikke hull sist, så det er bra :D så deilig middag OG muffins:rolleyes::D heldige du ;):)
Borret kun 1 dag. Skal tilbake om et par uker. Heldig som ikke haddr hull da :-) Deilig og billig ;-) Barna dine er såååå nydelige... syntes lille Leoh ligner på søstrene sine... Nå er han snart 9 dager? Hvordan går det med han? Sover han og spiser godt? Håper dere har det bra :-) :-) :-)

Sent from my GT-I9300

Det er nok parkdress vi har, for når jeg kjenner på ytterstoffet og på foret er det ikke noe som kjennes vattert i mellom. Kjenner jeg på vinterdressen så er den jo vattert, men Reima har ikke veldig tykke vinterdresser (noe jeg synes er bra da jeg liker best å variere med klær under istedet). Vi må selge vinterdressen, den blir for knapp desverre. Men vi har jo den andre vinterdressen ettet T som ligger på vent!
HEr er den, nydelig med fisker på :D Str 86:
Kjempesøt dress da! Vi kjøpte også 86 i den nye dressen, og den har hun nok ut vinteren ;) Men den ser ut som en høst/vårdress ja! Jeg forsøkte jo nå i -2 å bruke parkdressen med både tykk mariusulldress OG et strikka alpakkaullsett under, men det ble fortsatt for kaldt for hun var ikke spesielt varm på huden etter en knapp time ute i snøen :( Dessuten tror jeg det ble for trangt i dressen i str 80, for den satt da tight på henne og hemmet nok bevegeligheten litt :p OG den mangler ekstra padding i rumpa, som vinterdressen har. Ser det kommer til å bli kjekt siden hun elsker å sitte stille med spaden. ;) MEN vinterdressen fra Reflex er perfekt nå når det er litt kaldt, men ikke sprengkulde! Den er jo fleecebelagt inni, og kjempegod passform :) Så sparer vi dundressen til det blir skikkelig guffent ;)

Back
Topp