Tirsdag

jeg sleit hovedsaklig med venstre hofte/rumpa/låret, nesten sånn at det svikta under meg innimellom. Men noen runder med akupunktur og en tur i bassenget og svømte annen hver uke holdt det i sjakk :)
Håper det kan hjelpe meg også

Nei det skal ikke være enkelt, som om handa ikke var nok:mad:

Ja ikke sant..du går gjennom en god del nå:eek::oops: er hånda veldig vond eller?

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja ikke sant..du går gjennom en god del nå:eek::oops: er hånda veldig vond eller?

★Sender fra pipe-gjøken★

Den er bedre enn den var i hvertfall, det er jo en trøst:-)

Ja, noe av det:-)

Har ikke man rett på gratis tannlege når man er gravid også? Har hørt det men aldri sjekket det opp for ivrer ikke sååå mye etter et tannlegebesøk ;)

Har ikke man rett på gratis tannlege når man er gravid også? Har hørt det men aldri sjekket det opp for ivrer ikke sååå mye etter et tannlegebesøk ;)
Det var det før, men den ordningen har falt bort dessverre:confused:

Aha..ok :) litt synd da visst man må til tannlegen ;)

Det er irriterende at sånne goder må gå tapt, det blir vel ikke bedre fremover heller.

Jeg hartrukket alle mine visdomstenner.... De 2 første er flere år siden og husker det var vondt etterpå,ikke under inngrepet..
Fjernet en i fjor desember og den siste i januar, den tredje tanna var ute i løpet av 3-4 min... Og hadde ikke vondt i det hele tatt,skjønte ingenting... Den 4 var grusom....... Brukte kanskje 15 min,og hadde driiiit vondt i 2 uker etterpå.. En uke senere fikk jeg sterke smertestillende,jeg satt og gråt hele tiden... Da hjalp det :)

Har menssmerter idag... Helt sykt, har ligget på sofaen store deler av dagen og inntatt naproxen og paracet *2 ..... Vært på butikken en tur også,...

Håper smertene gir seg snart,, vil bare sove :(
Ikke lett med 2 aktive barn...

Mina har nå 8 tenner, hatt det siden i sommer,men nå ser det ut til at jekslene nede bryter igjennom hvert øyeblikk..... Gleder meg til alle tennene er ute :)
Wawl hadde alle 20 tennene da han var 1,5 år... Og da sover de vips litt bedre :)

Sent from my iPad <3

Hihi ;) hadde samme opplevelsen i juni ;) har operert bort to stk før og det var veldig vondt og fikk betennelse både før og etterpå. Derfor har jeg sagt vi tar det neste år hver gang tannkegen har sagt at tanna må ut. Så vips var den ute før jeg visste ordet av det, og det verste ubehaget var egentlig bedøvelsen ;) borte et hull først og det var mye verre! Håper du også slipper ubehag! :) det høres jo litt dramatisk ut med operasjon, så de kunne valgt et bedre ord ;)

Så bra at Hermine er bedre :) håper hun slipper mer på en stund! Går det bra i praksis?
tar litt paracet og ibux så går det bra, er bare litt ekkelt med det hullet bakerst i munnen :p

Hehe, har bare vært en dag i praksis, i går, og idag var jeg hjemme pga tanna :P Men det var veldig kjekt i går, og planen for de tre ukene ser veldig spennende ut, så tror det blir veldig bra og lærerikt! :) Skal være med i diverse møter, og på observasjoner av barn, og så får vi innsyn i testing av barn hvor de mistenker dysleksi e.l. og rapportskriving :)

Hehe når man trekker tenner, så burde nesten pasienten få betalt av DEM:p haha.. godt det gikk mye bedre enn forventet:D beroer meg litt å..for tannlegen sa til meg at hvis visdomstanna bare har vokst ut halvveis om ca 1 år, så må jeg antageligvis trekke den:( og nå har det så vidt kommet enda en:eek: jeg har ikke noe som helst av tannlegeskrekk, men tanken på løse tenner, og trekking av tenner er helt forferdelig:eek::p takler ikke sånt! Haha så gruer meg til barna mine får løse tenner..grusomt å se og kjenne på:eek::p

★Sender fra pipe-gjøken★
ja, mi tann var så vidt kommet ut, og har stått sånn i 2 år og pressa på i perioder. Nå MÅTTE den ut siden rota var på vei inn i bihulene ;) :eek: Men det var jo slettes ikke ille da!!! :D Har litt hodepine nå, men går greit å spise og drikke :)

Ou! Hvor søker man om det da?
Studentenes helsefond!
Her dekker de tannlege, briller/linser, egenandel hos lege og medisiner på blåresept opp til frikortgrensa, medisiner på hvit resept, fysioterapi, alternativ medisin (akupunktur) og psykolog. :D En genial ordning! Er en egenandel på 2000kr og etter det får man ALT refundert! Jeg fikk akupunktur i svangerskapet gratis pga jeg var student :)

Jeg hartrukket alle mine visdomstenner.... De 2 første er flere år siden og husker det var vondt etterpå,ikke under inngrepet..
Fjernet en i fjor desember og den siste i januar, den tredje tanna var ute i løpet av 3-4 min... Og hadde ikke vondt i det hele tatt,skjønte ingenting... Den 4 var grusom....... Brukte kanskje 15 min,og hadde driiiit vondt i 2 uker etterpå.. En uke senere fikk jeg sterke smertestillende,jeg satt og gråt hele tiden... Da hjalp det :)

Har menssmerter idag... Helt sykt, har ligget på sofaen store deler av dagen og inntatt naproxen og paracet *2 ..... Vært på butikken en tur også,...

Håper smertene gir seg snart,, vil bare sove :(
Ikke lett med 2 aktive barn...

Mina har nå 8 tenner, hatt det siden i sommer,men nå ser det ut til at jekslene nede bryter igjennom hvert øyeblikk..... Gleder meg til alle tennene er ute :)
Wawl hadde alle 20 tennene da han var 1,5 år... Og da sover de vips litt bedre :)

Sent from my iPad <3
aoch! De brukte 20 minutter totalt, med å sette bedøvelse og det hele, og jeg syntes det gikk sååå fort :P Hadde forventet at det kunne ta flere timer ;) :P Har litt hodepine nå, men håper ikke det blir noe verre :P

Huff, kjipt med menssmerter da :( Du har ikke prøvd hormonspiral for å dempe mensubehag??? Hjalp veldig på her iallfall, har litt vondt nå en gang hver måned, men trenger ikke ta smertestillende og får nesten ikke blødning ;)

aoch! De brukte 20 minutter totalt, med å sette bedøvelse og det hele, og jeg syntes det gikk sååå fort :P Hadde forventet at det kunne ta flere timer ;) :P Har litt hodepine nå, men håper ikke det blir noe verre :P

Huff, kjipt med menssmerter da :( Du har ikke prøvd hormonspiral for å dempe mensubehag??? Hjalp veldig på her iallfall, har litt vondt nå en gang hver måned, men trenger ikke ta smertestillende og får nesten ikke blødning ;)
Jo vurderer hormonspiral.. Sattinn kobber i januar og det kostet 1200 kr,så for meg at jeg skulle klare det litt lenger ;) men,får se etterhvert.....

Håper du slipper unna med litt hodepine bare :) godt å bli ferdig med de tennene og :)
God bedring ;)

Sent from my iPad <3

ja, mi tann var så vidt kommet ut, og har stått sånn i 2 år og pressa på i perioder. Nå MÅTTE den ut siden rota var på vei inn i bihulene ;) :eek: Men det var jo slettes ikke ille da!!! :D Har litt hodepine nå, men går greit å spise og drikke :)

Ok.. var nok greit å få den bort da ja! Tannlegen sa til meg at hvis den ikke vil vokse ordentlig ut, så kan det bli betent i tannkjøttet om det er litt åpent.. er samme hos meg, presser litt på i koste perioder, men de siste gangene har den ikke kommet noe lenger ut..
Bra plagene ikke er verre hos deg:D for burde vel være mest sårt idag og kansje i morgen.. så tror ikke det blir verre hos deg hvertfall:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Jo vurderer hormonspiral.. Sattinn kobber i januar og det kostet 1200 kr,så for meg at jeg skulle klare det litt lenger ;) men,får se etterhvert.....

Håper du slipper unna med litt hodepine bare :) godt å bli ferdig med de tennene og :)
God bedring ;)

Sent from my iPad <3
Koster kobberspiralen SÅ mye?!
Trodde den var mye billigere enn hormonspiralen jeg...
Er forøvrig veldig fornøyd med sistnevnte!

Skal jammen meg sjekke ut refundering av tannlegeutgifter via samskipnaden her nå som jeg blir student en stund!
Takk for tips :D
Har forøvrig funnet ut at jeg kan søke stipend fra Fagforbundet og få igjen det meste av utlegg for studiemateriell og =)
Jeg har hatt med T på turn i dag, han har blitt SÅ flink til å følge med å gjøre alt han skal!
Lillebror måtte ha en ekstra dupp i ettermiddag, så han er fortsatt i full fart på gulvet her. Leker med vogna, kjører frem, tilbake, baklengs, snur, osv osv! :D
Spørs om jeg skal prøve å legge han snart.
I morgen skal jeg være hårmodell! Er veldig spent, håper ikke hun må klippe altfor mye da jeg har klart å spare lenger enn på lang tid :D
Åja, nå var visst greia å gå UNDER BORDET med vogna :p :D Raringen min!

Back
Topp