Tirsdag

Har akkurat lagt snuppa ut i vogna for en blund, har kobla på pumpa og koser meg med frokost og kaffe :)
Er -7 her idag, har ikke vært så kaldt her nord hittil i vinter :p Men på den her tida blir det bare kaldere og kaldere! Skal gå oss en tur til neste blund tenker jeg, og ellers skal vi vaske litt klær og vente på at pappan kommer hjem fra jobbreise! :)

Hørtes friskt ut med 7 minus i dag. HEr er det ca plussgrader :p

Nettopp stått opp og fått meg frokost jeg. Daniel sover enda. Ble en lang natt for oss. Håper han blir bedre i dag og at vi kan få en normal natt fra nå av. Ikke lett å være så liten å forkjølet.

Så synd at han ikke er i form.
Eskil er enda ganske tett han også :(

Vi har nettopp spist frokost, Anette pludrer underbabygymmen til vi skal dra på barseltreff:)
Utrolig natt i natt på oss, hun sovnet 21.30 og sov helt til klokka 6.15 uten noen oppvåkninger.
Enten var hun fullstendig utslitt eller så gjør ikke tanna så vondt lenger. Godt var det i allefall, men jeg våkna jo uansett da:)

Oi, litt av en natt!!! :D
Så herlig da!

Jeg har forøvrig gått litt over en mil tur i dag, ca 2,5 timer til sammen.
Gikk først til byen for å møte trillegruppa, så gikk vi til Høgskolen, en liten omveg for å få litt bakker, så spiste vi lunch der før vi gikk tilbake. Da gikk jeg en annen vei hjem slik at jeg slapp innom byen igjjen.
Kom nettop hjem, men måtte ha en pust i bakken før jeg henter T og fetteren i barnehagen før middag og deretter turn :D

Kanskje på tide med noe mer da ja. Har du begynt å gi smaksprøver?
Hun får 3ts gulrotmos med litt mm i midt på dagen. Men har ikke begynt med noe annet enn det! Prøvde med velling for en måned siden og det fikk hun sånn mageknip av så ville prøve grønnsaker før grøt...vurderer å gi gulrotmos på kvelden når vi er oppe i en hel porsjon ;)

Etter vi har fått rutinene på plass igjen etter økeukene, sover han utrolig godt:) Og sover gjerne noen timer, hvis ikke mer når han sover lur på dagen, så han er en veldig rolig baby, som storesøster Mathea også var;) Så føler meg utrolig heldig også, da jeg har opplevd og ha en baby som ikke sov noe som helst.

Oi, virker som hu trenger noe mer i magen enn bare melk. Er nok derfor Emmeth sover så bra også, for han spiser en halv til en hel skål med grøt på kvelden før han legger seg. Også en flaske på 150 ml med mme og mm! Etter han har begynt og få grøt, da sover han også bedre. Skjønnner godt du blir sliten, for det tar på med lite søvn, det gjør det:( Men spiser hu golrotmosen greit? Hvor lenge har du gitt hu det?
oi, både grøt OG 150ml på flaska??? :eek: Hermine tar max 120-130ml mm, skal hun ha noen ts gulrotmos må jeg redusere mengden melk for da drikker hun ikke alt! Hun er nok noe småspist ja :oops: Har nå gitt gulrotmos daglig i 1,5 uke. Har nå økt til 3ts gulrot med litt mm i. Er så usikker på hvor fort jeg skal øke, men tenker at hvis hun ikke er noe plaget i morra kan jeg kanskje øke litt annen hver dag? Hvor fort økte du med grøt, og hvor lang tid tok det før du laga grøten så tykk som den skal være?

Jeg har forøvrig gått litt over en mil tur i dag, ca 2,5 timer til sammen.
Gikk først til byen for å møte trillegruppa, så gikk vi til Høgskolen, en liten omveg for å få litt bakker, så spiste vi lunch der før vi gikk tilbake. Da gikk jeg en annen vei hjem slik at jeg slapp innom byen igjjen.
Kom nettop hjem, men måtte ha en pust i bakken før jeg henter T og fetteren i barnehagen før middag og deretter turn :D
oioi, så flink du er å gå! Gikk i 45 min og da var jeg lei :p Synes det er så kjedelig å gå alene, så tror jeg skal ta lydbok på ørene neste gang ;)

Så flink du har vært til å gå tur Fru H:-) Vi har også gått en liten tur, til og fra barseltreffet, det var veldig trivelig.
Gøy å se de andre bebisene, de er så utrolig ulike i forhold til vekt, lengde og humør:flower

Vekker minner! :) Jeg gikk også den samme trilleturen når storebror var baby for 10 år siden, og vi også bodde på Lhmr.

Det er lett å gå langt når man er mange :D

oi, både grøt OG 150ml på flaska??? :eek: Hermine tar max 120-130ml mm, skal hun ha noen ts gulrotmos må jeg redusere mengden melk for da drikker hun ikke alt! Hun er nok noe småspist ja :oops: Har nå gitt gulrotmos daglig i 1,5 uke. Har nå økt til 3ts gulrot med litt mm i. Er så usikker på hvor fort jeg skal øke, men tenker at hvis hun ikke er noe plaget i morra kan jeg kanskje øke litt annen hver dag? Hvor fort økte du med grøt, og hvor lang tid tok det før du laga grøten så tykk som den skal være?

Jeg ga han noen få skjeer grøt hver dag i en uke også økte jeg mengden hele den neste uka. Så etter 14 dager fikk han en halv skål med grøt, og nå får han 2 ganger grøt daglig. En kl 12.00-12.30 ca og en porsjon rett før han skal legge seg for natta:) Nå som han fikk velling før idag, fikk han ikke grøt på dagen, men fikk kveldsgrøten sin nå, var ikke så sulten, så virker som vellingen metter veldig godt:) Tror fint du kan øke mengden gulrotmosen hennes:) Ja, han er en liten matmons, men synes fortsatt at han har litt for lite våte bleier?Han har kjempetung morgenbleie, men ikke så veldig våte bleier om dagen. Hmmm.. men han virker blid og fornøyd:)

Vekker minner! :) Jeg gikk også den samme trilleturen når storebror var baby for 10 år siden, og vi også bodde på Lhmr.
Koselig! :D
Vi gikk Gamlevegen nordover. Blir noen ekstra bakker da ;)

åh, så heldig du er som har sånn snorkebaby! Her tok hun kveld kl 21, fikk flaske kl 22.30, pupp kl 00.30, 01.30, 04.00 og 06.00...og sto opp kl 07.30 :confused: Tror hun trenger noe mer enn melk å sove på snart! Jeg orker ikke dette i lengden IGJEN! Er jo bare en måned siden vi holdt på slik sist, og da hadde hun holdt det gående sånn i 6 uker før det igjen o_O

Skjønner GODT at det blir drøyt i lengden!!!
Her jevnet det seg ut, han økte nok bare, men om hun har en slik runde igjen allerede nå kan det godt hende det blir mye bedre når hun kan få mer mat!

Jeg ga han noen få skjeer grøt hver dag i en uke også økte jeg mengden hele den neste uka. Så etter 14 dager fikk han en halv skål med grøt, og nå får han 2 ganger grøt daglig. En kl 12.00-12.30 ca og en porsjon rett før han skal legge seg for natta:) Nå som han fikk velling før idag, fikk han ikke grøt på dagen, men fikk kveldsgrøten sin nå, var ikke så sulten, så virker som vellingen metter veldig godt:) Tror fint du kan øke mengden gulrotmosen hennes:) Ja, han er en liten matmons, men synes fortsatt at han har litt for lite våte bleier?Han har kjempetung morgenbleie, men ikke så veldig våte bleier om dagen. Hmmm.. men han virker blid og fornøyd:)

Det høres ut som det er nok da?
Tror det skal veldig tørre bleier til, hele døgnet, for at det er et sikkert tegn på for lite mat/drikke?
Her går det opp og ned, men de er spesielt fulle på morgenen. I løpet av dagen er det ikke alltid han tisser så mye om han bæsjer jevnt. Men om det går noen dager mellom bæsjingen tisser han som en foss :p

Det høres ut som det er nok da?
Tror det skal veldig tørre bleier til, hele døgnet, for at det er et sikkert tegn på for lite mat/drikke?
Her går det opp og ned, men de er spesielt fulle på morgenen. I løpet av dagen er det ikke alltid han tisser så mye om han bæsjer jevnt. Men om det går noen dager mellom bæsjingen tisser han som en foss :p

Han har ikke bæsjet idag heller:confused: står at de små skal ha 5 gode tissebleier på dagen, husker ikke hvor jeg leste det nå i farten, men;) Så lenge han er i godt humør, så har han det vel godt og er fornøyd. Fin allmen tilstand iallfall:D

Han har ikke bæsjet idag heller:confused: står at de små skal ha 5 gode tissebleier på dagen, husker ikke hvor jeg leste det nå i farten, men;) Så lenge han er i godt humør, så har han det vel godt og er fornøyd. Fin allmen tilstand iallfall:D
Høres bra ut =)

Skjønner GODT at det blir drøyt i lengden!!!
Her jevnet det seg ut, han økte nok bare, men om hun har en slik runde igjen allerede nå kan det godt hende det blir mye bedre når hun kan få mer mat!
Huff ja, er helt på en snurr! I går fikk hun flaske kl 21.15 og 23.15, amma så kl 00.30, 01.30, 02.00, 04.30, 06 og 07 :confused: Nå er jeg helt i svime for å si det sånn :p

tror nok han får nok mat, sålenge han er blid og fornøyd er visst det den viktigste indikasjonen på at babyen får nok mat ;) Her er nattbleien SØKKVÅT og ellers er ikke tissebleiene spesielt våte i løpet av dagen, men urinen er blank og fin og der er også tegn på at de får nok væske ;)

Back
Topp